Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    keuring gaat zowizo moeilijk doen volgens mij, want je wagen gaat weten dat er geen roetfileter is en in principe zou men binnenkort op de keuring je wagen aan de stekker moeten kunnen hangen om de werking van de emissie systemen te controleren.

    heinz moet gewoon zorgen dat er minder roetvorming is maar dat kan hij niet zonder dat hij ander motorgedrag moet gaan programeren, en je wagen voor volgens mij minstens een dag onder handen te nemen en een custom made tuning te doen.
    en als hij het sneller wil doen dan gaat hij je motor terug moeten downgraden.
    sommige originele wagens hebben al heel wat last van de DPF ( te klein gedimensioneerd , slechte luchtcirculatie in de DPF , goedkopere materialen , enz enz ) , daar kan je met tuning niets aan veranderen , het telkens weer op de tuning steken is toch wel een brug te ver hoor ! Komt nog eens bij dat elke dpf systeem zijn capaciteit heeft , en wil je als klant meer vermogen dan de DPf aankan dan bieden wij als enige tuner in de Benelux 2 oplossingen aan :
    - montage van een race DPF ( is wel heel duur )
    - wagens ingeschreven voor 1 september 2009 ( geen probleem voor keuring ), de DPF eruit halen ( veel goedkoper )

    De voordelen van de DPf weg te halen zijn onvoorstelbaar :

    - betere gasrespons
    - meer power
    - sterk verminderde uitlaatgastemp en veel langere levensduur van de turbo
    - sterke daling van het gemiddelde verbruik ( soms tot 3 LITER MINDER per 100km )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
      uw 2de vaststelling begrijp ik niet goed, en zie je wat verkeerd vrees ik.
      hoe meer vraag hoe meer werk en aanbod en dus hoe lager de prijzen. bij meer vraag je prijzen verhogen lijkt mij absurd. logisch marktonderzoek toch. iets dat niemand wilt is duur wegens weinig productie. iets dat iedereen wilt zakt direct in waarde wegens massaproductie.
      ik zie dat zeker niet verkeerd , in ons filiaal in lyon hebben wij zoveel vraag dat we niet kunnen volgen , dus vragen ze daar sind deze zomer 50 euro extra per wagen ( bovenop de normale prijs ) , sindsdien is de vraag lichtjes gedaald , maar nog steeds meer dan ze aankunnen , mss moeten ze de prijs nog iets verhogen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        - wagens ingeschreven voor 1 september 2009 ( geen probleem voor keuring ), de DPF eruit halen ( veel goedkoper )

        Je bedoelt waarschijnlijk "voor de eerste keer ingeschreven voor 1 september 2009?" Dit wist ik niet, is wel interessant.

        Comment


        • wtf is dpf

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
            wtf is dpf
            diesel partikel filter , dat filtert de roet bij diesel wagens

            Comment


            • c 220 cdi tuning

              ]
              tof dat je dit hier aan al deze mensen vraagt. ik heb eigenlijk net dezelfde vraag. ik heb een c 220 cdi van 2008 break versie.
              kan dat nu eigenlijk schadelijk zijn voor de motor. aangezien deze wagens optioneel een partikelfilter hebben, de mijn heeft dit (milieuvriendelijk dieselen).
              ik heb gehoord dat getunede wagens opmerkelijk meer gaan "roken" en roet in de lucht blazen.
              ik haat stoomboten voor mij, en wil er dus zelf ook geen worden!

              en ja ook ivm met fabrieksgarantie en verzekeringsdekking en levensduur van mijn motor?
              graag een gezonde reactie van iemand die hiermee al ervaring heeft.

              dank u wel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                ik zie dat zeker niet verkeerd , in ons filiaal in lyon hebben wij zoveel vraag dat we niet kunnen volgen , dus vragen ze daar sind deze zomer 50 euro extra per wagen ( bovenop de normale prijs ) , sindsdien is de vraag lichtjes gedaald , maar nog steeds meer dan ze aankunnen , mss moeten ze de prijs nog iets verhogen.

                rare manier van zaken doen maar bon.
                teveel volk? dan doen we gewoon de prijs omhoog dan blijven ze wel weg.
                wimoptiek.be op

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  hehe , grijze zone ? Dit is een volledig WITTE zone , tuning is volledig LEGAAL ( nieuwe europese richtlijn , die vanaf 1 jan 2010 omgezet zal worden in een Belgische wet ) , maar je moet het dan wel aangeven bij de DIV en extra rijtaks/inschrijving betalen , op de website van de DIV zal dan een formulier staan ( zal wel pas tegen 2011 zijn ) wat je moet invullen.

                  goed nieuws..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door richa Bekijk Berichten
                    ]
                    tof dat je dit hier aan al deze mensen vraagt. ik heb eigenlijk net dezelfde vraag. ik heb een c 220 cdi van 2008 break versie.
                    kan dat nu eigenlijk schadelijk zijn voor de motor. aangezien deze wagens optioneel een partikelfilter hebben, de mijn heeft dit (milieuvriendelijk dieselen).
                    ik heb gehoord dat getunede wagens opmerkelijk meer gaan "roken" en roet in de lucht blazen.
                    ik haat stoomboten voor mij, en wil er dus zelf ook geen worden!

                    en ja ook ivm met fabrieksgarantie en verzekeringsdekking en levensduur van mijn motor?
                    graag een gezonde reactie van iemand die hiermee al ervaring heeft.

                    dank u wel
                    zeg Stijntje , je kan mij dat toch vanavond persoonlijk vragen op het verjaardagsfeestje van Elke in de fitness

                    nee serieus vroeger rookten standaard en getuunde wagens al wel eens , maar sinds de DPF zijn alle tuners heel wat voorzichtiger met de inspuitcyclus en wordt hier HEEL veel aandacht aan besteed , net om problemen met de DPF te vermijden ! Geen enkele tuner zit te wachten op ontevreden klanten , maar ik denk dat we sinds 2003 ( de eerste DPF's ) zoveel ervaring hebben met DPF's dat tuning geen invloed meer heeft op je DPF en je wagen zal zeker niet gaan roken.

                    Het enige probleem waar de meeste merken nu problemen mee hebben zijn de lange service intervals ( soms 40000km ) , de luchtfilters worden vuil -> weinig lucht -> meer rook -> problemen met DPF , maar tuning heeft daarop geen invloed..... Vandaar dat veel lease bedrijven snellere intervals voorschrijven

                    Comment


                    • Is het aan te raden om een 2.0TDI CR te chippen? van 136PK naar pakweg 170..

                      Ben gewoon gevreesd voor roeten nzo.. en natuurlijk motorproblemen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n Bekijk Berichten
                        Is het aan te raden om een 2.0TDI CR te chippen? van 136PK naar pakweg 170..

                        Ben gewoon gevreesd voor roeten nzo.. en natuurlijk motorproblemen!
                        Ja, naar 170 ? Kan gerust 190PK aan. En er zal geen pluimpje roet zijn, je hebt een DPF hé Maar fixeer je aub vooral niet op piekwaardes (pk/nm), dat is nu eenmaal nog niet eens de helft van een goede chiptuning, een rustig motorkarakter met een perfect verloop en spreiding van het vermogen en koppel, daar gaat het om!

                        Comment


                        • Ja maar toch, ik rij ook met een 2.OTSI en met je testbankmeeting ben ik wel eens benieuwd naar de resultaten standaard...

                          En toch, het chippen heb ik ook wel interesse in maar ik vrees ook een beetje voor de nadelen ervan...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            hehe , grijze zone ? Dit is een volledig WITTE zone , tuning is volledig LEGAAL ( nieuwe europese richtlijn , die vanaf 1 jan 2010 omgezet zal worden in een Belgische wet ) , maar je moet het dan wel aangeven bij de DIV en extra rijtaks/inschrijving betalen , op de website van de DIV zal dan een formulier staan ( zal wel pas tegen 2011 zijn ) wat je moet invullen.
                            Houdt dit dan in dat een wagen met meer dan 155kw af-fabriek, waarvoor je nu reeds de hoogste schijf mag uit je zak schudden bij inbedrijfstelling (€5000 BIV), niet extra kan en zal getaxeerd worden?

                            Want aangezien bij chiptuning de cilinderinhoud en dus fiscale pk's gelijk blijven, en je op kilowatts al in de hoogste schijf zit ...

                            Heb trouwens mijn bedenkingen bij zulks systeem, wie gaat er dit aangeven in de wetenschap dat er moet bijbetaald worden? Het is net zoals er geen kat aangifte doet bij zijn verzekeraar dat de wagen meer pony's op stal heeft, want de premie zou wel eens kunnen omhoog gaan.

                            En die twee zaken zouden weleens aan mekaar kunnen gelinkt worden in de toekomst, dus ook al zit ikzelf in die categorie, na chippen of flashen zou ik het toch geen enkele instantie wijsmaken. (je moet dan maar een systeem voorzien waarbij je de tuning ongedaan kunt maken, terug naar fabrieksafstelling voor keuring - onderhoud - verkoop - ... )

                            Comment


                            • Hoe gaat de verzekering effectief bewijzen dat er meer pony's op stal staan? Door een vermogensbankmeting? Mooi, maar verschillende banken durven al eens verschillende resultaten geven, en je weet niet wat de wagen initieel had, temeer daar er af fabriek al een tolerantie inzit op het effectief geleverde vermogen..

                              Comment


                              • Denk dat het eenvoudig is: als 'tuning' van het vermogen toegestaan gaat zijn vanaf een bepaalde datum, op voorwaarde dat je dit aangeeft bij de DIV, dan zal dit aangepast vermogen opgenomen worden in de database, en vermoedelijk ook vermeld worden op je roze formulier, en op die manier kunnen de verzekeraars gemakkelijk weten hoeveel pony's je op stal hebt, toch?

                                Of dit nu via een centrale database gaat, of via verplichte mededeling, maakt weinig uit.
                                Als men een beetje clever is, zal de eigenaar van een getuned voertuig die dit aangeeft aan de DIV hiertoe verplicht worden, om dezelfde aangifte te doen bij zijn/haar verzekeraar.

                                Voor een eventuele omnium maakt dit weinig uit, dat is grotendeels gebaseerd op de waarde van het voertuig, maar je BA-polis en de premie hiervoor wordt zeker vastgesteld op basis van het aantal kilowatt!

                                Vandaar dat ik betwijfel of er veel mensen op die kar zullen springen, want je wagen laten chippen gebeurt nu toch in grote mate omdat een zwaardere motorisatie kiezen veel kostelijker is (aankoopprijs, BIV, verzekering en tax). Als dit 'fiscaal voordeel' grotendeels teniet gedaan wordt door aangifte van de tuning, waarom dan niet ineens zwaarder kopen?

                                Comment


                                • Is er al een remap beschikbaar voor de Boxer diesel van Subaru (geen powerbox dus maar een echte remap). Zo ja, wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen de 5-bak (Outback, Legacy) en de 6-bak (Forester, Impreza)?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                    Houdt dit dan in dat een wagen met meer dan 155kw af-fabriek, waarvoor je nu reeds de hoogste schijf mag uit je zak schudden bij inbedrijfstelling (€5000 BIV), niet extra kan en zal getaxeerd worden?
                                    inderdaad , hoogste schijf = hoogste schijf en je hoeft dan ook niet bij te betalen. In het begin zal uiteraard niet veel mensen dit aangeven , maar er zou later ( 2015 ) dan ook sprake zijn van testbanken op de keuring en dan zullen er mss al meer zijn die het gaan aangeven. In ieder geval niets om je zorgen over te maken , het is vanaf januari volledig legaal en in het slechtste geval , indien je het zou "vergeten" aan te geven , dan betaal je een boete , net zoals wanneer je "vergeet" dat de max snelheid op de snelweg 120km/h is.........

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                      Ja maar toch, ik rij ook met een 2.OTSI en met je testbankmeeting ben ik wel eens benieuwd naar de resultaten standaard...

                                      En toch, het chippen heb ik ook wel interesse in maar ik vrees ook een beetje voor de nadelen ervan...
                                      standaard gemiddeld 215-218 pk's ( golf 6 GTI ) ,nadelen zijn er eigenlijk helemaal niet indien de tuning goed is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                        Is er al een remap beschikbaar voor de Boxer diesel van Subaru (geen powerbox dus maar een echte remap). Zo ja, wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen de 5-bak (Outback, Legacy) en de 6-bak (Forester, Impreza)?
                                        ja , die is er zeker , uiteraard is er een verschil 5-6 bak en max koppel en het verloop

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          standaard gemiddeld 215-218 pk's ( golf 6 GTI ) ,nadelen zijn er eigenlijk helemaal niet indien de tuning goed is
                                          Inderdaad Bruno, ik hoorde van Snip dat zijne op euro95 216pk haalde afgelopen weekend. Wat eigenlijk mooi is tov het opgegeven vermogen... 98 zou misschien nog enkele pktjes winst opgeleverd hebben... Wat me ook verbaasde was het koppel van 299nm tov 280nm opgegeven! Hij gaat deze week zijn remap krijgen, dus ben wel enorm benieuwd...

                                          Wat waarden krijgen jullie veilig uit de Golf 6 GTI met een mooie curve? Want de originele curve is enorm mooi die VW eruit heeft gekregen...

                                          Nadelen, zeg je helemaal niet... Maar je hoort de wildste verhalen over dingen die stuk gaan of dergelijke... Ligt dit dan volledig aan de soort van remap?

                                          En eventueel via PM, wat is de prijs voor dit moois bij jullie? Ik had mijn astra gtc bij jullie gedaan, en over +-60 000 km heb ik geen enkel probleem gehad... Maar ja de GTI is natuurlijk weer een stuk krachtiger als basis...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X