Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    ja , die is er zeker , uiteraard is er een verschil 5-6 bak en max koppel en het verloop
    Staat niet op jullie site...kun je me anders eens de specs geven voor de 5 en 6-bak?
    Is de remap op basis van de Piasini-cartografie (was tot voor een paar maanden nog de enige die een Boxer diesel kon remappen in Europa)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
      Ja, naar 170 ? Kan gerust 190PK aan. En er zal geen pluimpje roet zijn, je hebt een DPF hé Maar fixeer je aub vooral niet op piekwaardes (pk/nm), dat is nu eenmaal nog niet eens de helft van een goede chiptuning, een rustig motorkarakter met een perfect verloop en spreiding van het vermogen en koppel, daar gaat het om!
      Hoe weet jij dat ik een DPF heb? Ik weet dat zelfs niet. Of is dat zo bij een 2.0TDIe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        niet twijfelen , zeker tunen , is echt een super goede motor , het enige wat daarop kapot gaat is de divertor valve want deze is rechtstreeks op de turbo gemonteerd en wordt te warm waardoor die snel kapot gaat ( ook origineel ). Maar hiervoor heb ik een versterkt model liggen, kost iets van een 60 euro als ik me goed herinner. Wij tunen deze THP motoren dagelijks via onze filialen in Frankrijk
        bedankt voor je uitleg Bruno!

Heb nog enkele vragen:
        - Via jullie site vernam ik dat er een vermogenswinst van +- 35 PK geboekt wordt. Is het aangeraden een andere filter te plaatsen (bv BMC filrer) of heeft dit nagenoeg geen effect op het vermogen?

- hoe lang duurt deze chiptuning? maw hoe lang ben ik mijn wagen kwijt, heb nogal weinig tijd en heb geen besef van de tijdsduur die dergelijke chiptuning in beslag neemt. (1 uur, 4 uur, halve dag,...)

- kunt u mij een prijs maken (inclusief versterk divertor valve) voor mijn wagen => prijs mag via PM.

alvast bedankt

mvg
        Steven
        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n Bekijk Berichten
          Hoe weet jij dat ik een DPF heb? Ik weet dat zelfs niet. Of is dat zo bij een 2.0TDIe?
          Is standaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
            Inderdaad Bruno, ik hoorde van Snip dat zijne op euro95 216pk haalde afgelopen weekend. Wat eigenlijk mooi is tov het opgegeven vermogen... 98 zou misschien nog enkele pktjes winst opgeleverd hebben... Wat me ook verbaasde was het koppel van 299nm tov 280nm opgegeven! Hij gaat deze week zijn remap krijgen, dus ben wel enorm benieuwd...

Wat waarden krijgen jullie veilig uit de Golf 6 GTI met een mooie curve? Want de originele curve is enorm mooi die VW eruit heeft gekregen...

Nadelen, zeg je helemaal niet... Maar je hoort de wildste verhalen over dingen die stuk gaan of dergelijke... Ligt dit dan volledig aan de soort van remap?

En eventueel via PM, wat is de prijs voor dit moois bij jullie? Ik had mijn astra gtc bij jullie gedaan, en over +-60 000 km heb ik geen enkel probleem gehad... Maar ja de GTI is natuurlijk weer een stuk krachtiger als basis...
            ik had 320 NM standaard!!!
            TSSSS!
            Vanavond zet ik de info op hoeveel hij gechipt is.
            grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
              ik had 320 NM standaard!!!
              TSSSS!
              Vanavond zet ik de info op hoeveel hij gechipt is.
              grtz
              ahja inderdaad gij had 320nm standaard, maar de meeste draaien rond de 299nm...

Het is u geraden da ge de info erop zet :p hele uitgebreide test van kop tot teen se

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                ahja inderdaad gij had 320nm standaard, maar de meeste draaien rond de 299nm...

Het is u geraden da ge de info erop zet :p hele uitgebreide test van kop tot teen se
                oeie daar benk slecht in
                zaterdag - zondag moet ik een kleine 800km doen, betere test kan nie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
                  oeie daar benk slecht in
                  zaterdag - zondag moet ik een kleine 800km doen, betere test kan nie
                  Te hopen dat hem dat lukt eh :p hihi

Comment

• Ben van plan om voor mijne kerstmis een chiptuningske te laten doen van mijn Golf 6 TDI 2.0 5 bak 110pk
                    Heb de prijs van Apec al gezien 599€

Zijn er nog anderen die het ook doen voor een schappelijke prijs en goede voorwaarden bieden zoals garantie enz...

Is het aan te raden om andere luchtfilter te plaatsen? zoja dewelke? en wat is de prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                      Ben van plan om voor mijne kerstmis een chiptuningske te laten doen van mijn Golf 6 TDI 2.0 5 bak 110pk
                      Heb de prijs van Apec al gezien 599€

Zijn er nog anderen die het ook doen voor een schappelijke prijs en goede voorwaarden bieden zoals garantie enz...

Is het aan te raden om andere luchtfilter te plaatsen? zoja dewelke? en wat is de prijs?
                      Didier van Apec rijdt zelf met een Golf vi 110pk. Dus je kan ervan op aan dat die software zo goed staat als maar kan !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Didier van Apec rijdt zelf met een Golf vi 110pk. Dus je kan ervan op aan dat die software zo goed staat als maar kan !
                        hehe ja dat is altijd een voordeel natuurlijk

Comment

• Komt in orde Ga een afspraak regelen voor +- kerstmis dan hebbek verse sollen

Comment

Komt in orde Ga een afspraak regelen voor +- kerstmis dan hebbek verse sollen
                            Kom via de Dyno dag op 21november eh!!! Krijg je nog 20 procent korting als je op die dag je afspraak vast legt...

Comment

• Daar hebben ze mij nix van verteld bij APEC :p

Comment

Daar hebben ze mij nix van verteld bij APEC :p
                                Awel dus in het mapje voorbereiding meet... schrijf je maar in :p

Comment

• Net heel dit topic gelezen. En ik weet nog altijd niet welke nu de beste chiptuner op maat is. Mijn gevoel zegt mij nu APEC. Maar ik weet het echt niet aangezien ik 0,0% iets van auto's afweet..

Ik heb net een GLK 220cdi gekocht en ik zou graag de beste chiptuner willen.
                                  Ik wil immers geen gepruts aan een auto die mij meer dan genoeg centjes heeft gekost.
                                  Mercedes raadt mij natuurlijk hun huistuner Brabus aan. Wat denken jullie?

Comment

• er is geen 'de beste' , ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Dat zou je ook al uit dit topic gehaald moeten hebben.
                                    Laat die Mercedes bij brabus doen, dat voordeel heb jij tegenover vele andere merken die geen in-house tuning aanbieden.

Comment

• Ok. Er is geen de beste..
                                      Maar als ik het vergelijk met bijv. automerken. Dan kan je toch zeggen dat bv een bmw M3 technisch/kwalitatief beter is als een citroën c2 etc..

Dit is wat ik bedoelde met mijn vraag. Welke chiptuners beter zijn als de anderen.

Maar misschien heb je gelijk en moet ik gewoon bij Brabus langsgaan. Enig 'nadeel' is dat Brabus de auto zeer veilig chipt ik ga van 163 pk -> 200 pk, terwijl andere chiptuners van 163-> 210 pk gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        er is geen 'de beste' , ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Dat zou je ook al uit dit topic gehaald moeten hebben.
                                        Laat die Mercedes bij brabus doen, dat voordeel heb jij tegenover vele andere merken die geen in-house tuning aanbieden.
                                        Wel bijzonder jammer dat een tuner met dergelijke naam heel vaak een ordinaire powerbox gebruikt... Je kan dan even goed eentje op ebay kopen (zal je wss wel enkele €100'en uitsparen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                                          Wel bijzonder jammer dat een tuner met dergelijke naam heel vaak een ordinaire powerbox gebruikt... Je kan dan even goed eentje op ebay kopen (zal je wss wel enkele €100'en uitsparen).
                                          Ik zie op de Apec website nog geen gegevens over de GLK. Wil dit zeggen dat, moest ik bij jullie gaan, ik een soort 'proefpersoon' zal zijn? (sorry voor de misschien domme vragen, ik heb er echt geen verstand van )

Comment

Working...
                                          X