Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    Ja dat is juist , maar het is er wel één die geen verlies meet , dus daar ben je eigenlijk niet veel mee .

groetjes
    Bruno
    en mijn papa is jezus!
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
      en mijn papa is jezus!
      Mijne polis

Comment

• Kan je zomaar naar de keuring gaan met een wagen die gechipt is?
        Of laten de mensen deze weer origineel zetten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door irtimit Bekijk Berichten
          Kan je zomaar naar de keuring gaan met een wagen die gechipt is?
          Of laten de mensen deze weer origineel zetten?
          waarom zou je dat doen?? de keuring kijkt niet in uw motormanagement hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door irtimit Bekijk Berichten
            Kan je zomaar naar de keuring gaan met een wagen die gechipt is?
            Nee je zult zeker afgekeurd worden, elke chiptuner hangt onder de motorkap een sticker van 75cm op 10cm met de boodschap "DEZE WAGEN IS GECHIPT"
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              waarom zou je dat doen?? de keuring kijkt niet in uw motormanagement hé
              Zo stom is die vraag toch niet?

Een auto wordt toch ook aan een uitlaatgasmeting onderworpen? Als de chip dusdanig aangepast is dat de toegestane waardes overschreden worden dan is het
              a) niet goed gebeurd ;-)
              b) aangeraden om de originele sowieso terug te zetten, maar in ieder geval voor de keuring

Comment

• Als je de mogelijkheid hebt om in de ECU weer de originele software in te laden, dan zou ik het wel doen om naar de keuring te gaan, en op onderhoudsbeurt.

Jammer genoeg is dit meestal niet mogelijk, toch niet als de wagen "gewoon" gechipt is.
                Bij Apec kan je wel een toestel aanschaffen om de switch te maken ... de Apec Switch, juist?

Bijkomend voordeel, je kan dan naast je standaard mapping en je performance mapping, nog bijkomende software laten ontwikkelen en op je toestel plaatsen.
                Een eco-mapping bvb als je een lange reis moet maken, of gewoon voor tussendoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  Zo stom is die vraag toch niet?

Een auto wordt toch ook aan een uitlaatgasmeting onderworpen? Als de chip dusdanig aangepast is dat de toegestane waardes overschreden worden dan is het
                  a) niet goed gebeurd ;-)
                  b) aangeraden om de originele sowieso terug te zetten, maar in ieder geval voor de keuring
                  je denkt toch niet dat door het -snel even terugzetten- je wagen meteen minder gaat roeten?
                  nekeer goed doorblazen en t'zal wel ok zijn. anders zouden er al véél tegengehouden zijn op de keuring hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    je denkt toch niet dat door het -snel even terugzetten- je wagen meteen minder gaat roeten?
                    nekeer goed doorblazen en t'zal wel ok zijn. anders zouden er al véél tegengehouden zijn op de keuring hoor
                    Euhm, de uitstoot van je auto wordt bepaald door de hardware maar zeker ook door de afstelling van die hardware...

Dus ja, ik denk dat de auto meer zal roeten.
                    Last edited by msxx; 18/02/2010, 16:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten

Bijkomend voordeel, je kan dan naast je standaard mapping en je performance mapping, nog bijkomende software laten ontwikkelen en op je toestel plaatsen.
                      Een eco-mapping bvb als je een lange reis moet maken, of gewoon voor tussendoor.
                      Dat is precies wat je wilt hebben...

Zoals bij Heinz en Shiftecht verkrijgbare mappings.. een eco en een topvermogen tuning..

Ik zou het andersom doen trouwens. Lange reis: topvermogen :-)

Dagelijkse files... eco :-)

Comment

• Ik ben enkele maanden geleden met mijn ex-ibiza tdi met 220pk naar de keuring geweest en was er vlekkeloos door
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Ik heb er al gezien die (voor alle zekerheid) een kleine obstructie plaatsen om naar de keuring te gaan, zodat het gaspedaal niet echt volledig kan ingeduwd worden ...
                          Of dat nu zinvol is heb ik ook mijn twijfels over

Voor sommige wagens, ik neem nu de Focus ST om maar iets te zeggen, bestaan er dergelijke toestellen met een aantal mappings voorgeïnstalleerd.
                          Firma's zoals Dreamscience, Bluefin enz. leveren die totaalpakketten.

Vind ik persoonlijk heel handig. Je hebt er altijd die beginnen mekkeren dat dit geen mappings zijn die specifiek voor uw voertuig ontwikkeld werden, maar enkel standaardsoftware is, seriewerk als het ware ... Maar als ik de clubfora zo eens afschuim en ervaringen lees van mensen die iets dergelijks aangeschaft hebben, lees ik alleen maar positieve commentaar!

Je hebt totale vrijheid, kan wisselen tussen mappings, terugkeren naar standaard indien dat eens nodig is of bij verkoop van de wagen, en op die manier is het toestel (dat in principe voertuigtype-gebonden is) nog voor een prijsje doorverkopen.
                          Bij Dreamscience weet ik dat ze daarom werken met 'levens', dus het toestel kan een aantal wagens na elkaar 'tunen'. Weliswaar in serie, niet tegelijkertijd.

En bovendien is zelfs de duurste uitvoering van DS nog steeds een stuk goedkoper dan een one shot tune bij een firma zoals Heinz, Apec of Shiftech ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                            Ik ben enkele maanden geleden met mijn ex-ibiza tdi met 220pk naar de keuring geweest en was er vlekkeloos door
                            Vlekkeloos... bij de roettest? Helaas dacht de bestuurder die achter jou stond daar anders over.

Comment

Ik heb er al gezien die (voor alle zekerheid) een kleine obstructie plaatsen om naar de keuring te gaan, zodat het gaspedaal niet echt volledig kan ingeduwd worden ...
                              Of dat nu zinvol is heb ik ook mijn twijfels over
                              Van horen zeggen dat het nuttig kan zijn, als je een Toyota hebt... anders knal je daar gans het keurcentrum plat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Van horen zeggen dat het nuttig kan zijn, als je een Toyota hebt... anders knal je daar gans het keurcentrum plat.
                                Joink, dat is een rake opmerking!

Ook een raar verhaal toch, in de VS zijn er, of zouden er volgens hun berichtgeving, reeds 38 personen het leven gelaten hebben door dat mankement. Over de rest van de wereld zwijgt men in alle talen ... Klopt ergens niet hé! (tenzij als US Toyota's in dezelfde fabriek gemaakt worden, en daar ergens een foutje in de productie is geslopen natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  Euhm, de uitstoot van je auto wordt bepaald door de hardware maar zeker ook door de afstelling van die hardware...

Dus ja, ik denk dat de auto meer zal roeten.
                                  dat maakt geen verschil voor die minuut dat ze je auto testen.
                                  kijk maar is goed naar de VW'kes enz... die doempen gelijk zot. allemaal los erdoor

Comment

Joink, dat is een rake opmerking!

Ook een raar verhaal toch, in de VS zijn er, of zouden er volgens hun berichtgeving, reeds 38 personen het leven gelaten hebben door dat mankement. Over de rest van de wereld zwijgt men in alle talen ... Klopt ergens niet hé! (tenzij als US Toyota's in dezelfde fabriek gemaakt worden, en daar ergens een foutje in de productie is geslopen natuurlijk)
                                    Het is wel zo dat ze de US fabriek stil gelegd hebben om ook in het productieproces de fout eruit te halen ...

Comment

• Trouwens iets anders. Als men wagen draait en staat in neutraal en ik geef plankgas, gaat de motor maar tot 2400RPM.. Is dit normaal of.. Bij het rijden heb ik niks aan te merken hé, maar stilstaand.. Denk dat dit een beveiliging is voor de motor niet te belasten als je niet rijd..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n Bekijk Berichten
                                        Trouwens iets anders. Als men wagen draait en staat in neutraal en ik geef plankgas, gaat de motor maar tot 2400RPM.. Is dit normaal of.. Bij het rijden heb ik niks aan te merken hé, maar stilstaand.. Denk dat dit een beveiliging is voor de motor niet te belasten als je niet rijd..
                                        Da is omdage maar een 2.0 TDI hebt en gene quattro

Nee serieus, da's inderdaad wss gewoon een beveiliging.
                                        Wel wat belachelijk imo, maarja zie eerste zin éh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Vlekkeloos... bij de roettest? Helaas dacht de bestuurder die achter jou stond daar anders over.
                                          De poort was dicht achter mij
                                          Die roette trouwens niet veel meer dan origineel hoor
                                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                          Audi S3 '02 sold => topic
                                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Working...
                                          X