Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
    Da is omdage maar een 2.0 TDI hebt en gene quattro

    Nee serieus, da's inderdaad wss gewoon een beveiliging.
    Wel wat belachelijk imo, maarja zie eerste zin éh
    Is bij mijn kar ook ... alleen ligt de 'begrenzer' op 3500 toerkes.

    Comment


    • Hoe verhoud zich dat tegen over de keuring als ze uw uitlaatgassen testen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
        Da is omdage maar een 2.0 TDI hebt en gene quattro
        ??

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
          Als je de mogelijkheid hebt om in de ECU weer de originele software in te laden, dan zou ik het wel doen om naar de keuring te gaan, en op onderhoudsbeurt.

          Jammer genoeg is dit meestal niet mogelijk, toch niet als de wagen "gewoon" gechipt is.
          Bij Apec kan je wel een toestel aanschaffen om de switch te maken ... de Apec Switch, juist?

          Bijkomend voordeel, je kan dan naast je standaard mapping en je performance mapping, nog bijkomende software laten ontwikkelen en op je toestel plaatsen.
          Een eco-mapping bvb als je een lange reis moet maken, of gewoon voor tussendoor.
          Daar ben ik onlangs ook achter gekomen. Om een gechipte wagen terug origineel te zetten - bvb om hem te verkopen - moet hij opnieuw gechipt worden, de veranderde data kan enkel door diegene die de chipping doet gelezen worden, want gecodeerd . Wel slim van die mannen natuurlijk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
            ??

            Dit is een Inside-Joke tussen ik en Jonas

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Daar ben ik onlangs ook achter gekomen. Om een gechipte wagen terug origineel te zetten - bvb om hem te verkopen - moet hij opnieuw gechipt worden, de veranderde data kan enkel door diegene die de chipping doet gelezen worden, want gecodeerd . Wel slim van die mannen natuurlijk

              Bestaat er zo niets als origineel programma inladen ?
              Origineel programma krijg je toch mee indien gewenst, en kan je mits de benodigde kabels terug flashen?
              Database error.
              The database has encountered a problem.

              Comment


              • Niet dus. Het is allemaal nogal hocuspocus en hushhush, maar de data die overschreven werd is niet leesbaar, zelfs niet voor de dealer.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Daar ben ik onlangs ook achter gekomen. Om een gechipte wagen terug origineel te zetten - bvb om hem te verkopen - moet hij opnieuw gechipt worden, de veranderde data kan enkel door diegene die de chipping doet gelezen worden, want gecodeerd . Wel slim van die mannen natuurlijk
                  Bij Heinz doen ze dat gratis.

                  Comment


                  • ik ga zwijgen nu

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Bij Heinz doen ze dat gratis.
                      Mijn broer moest daarvoor betalen bij Heinz, ze doen dat blijkbaar niet (meer) gratis.

                      EDIT: of het terugplaatsen van de tuning moest hij betalen... nu twijfel ik.
                      Last edited by ; 19/02/2010, 12:44.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Mijn broer moest daarvoor betalen bij Heinz, ze doen dat blijkbaar niet (meer) gratis.

                        EDIT: of het terugplaatsen van de tuning moest hij betalen... nu twijfel ik.
                        Mijn wagens zijn steeds door Heinz getuned, en bij het inleveren van die leasesletten gratis door hem ge-detuned.

                        Zelfs na een software update van de dealer bij een onderhoudsbeurt werd de tuning door Heinz gratis teruggezet.

                        Dus dit zou nu veranderd zijn? Tiens.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Dus dit zou nu veranderd zijn? Tiens.
                          Herprogrammatie kost nu €50 euro. Maar ik weet niet zeker of dat ook bij het detunen is.

                          In elk geval heb ik m'n Alfa indertijd laten detunen -kostenloos- bij de Alfa dealer. Ik had gevraagd of er een update van de motorsturing beschikbaar was, en die was er ook.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            Herprogrammatie kost nu €50 euro
                            kost inderdaad 50 euro bij Heinz en soms durven ze zelfs geld vragen als je hem terug origineel wil hebben, niet echt super service lijkt me , zeker niet omdat ze altijd beloofd hebben dat dit gratis is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door irtimit Bekijk Berichten
                              Kan je zomaar naar de keuring gaan met een wagen die gechipt is?
                              Of laten de mensen deze weer origineel zetten?
                              Met een goede tuning geraak je uiteraard probleemloos door de keuring. Sommige mensen hebben echt nog een verkeerd beeld van chiptuning alsof het iets ozu zijn wat slecht is en veel nadelen heeft , maar het tegendeel is waar :

                              Als je de wagen laat hem tunen als hij nieuw is dan heb je na ca 80.000km je tuning terug verdient door het verminderde verbruik en verkoop je de wagen later laat dan gewoon de tuning erin , tijdens een testrit zal de nieuwe eigenaar denken dat de wagen zeer soepel is

                              Comment


                              • En wat betreft de CO2 meting op een keuring?
                                Of gaat die niet veranderd zijn na tuning?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  Met een goede tuning geraak je uiteraard probleemloos door de keuring. Sommige mensen hebben echt nog een verkeerd beeld van chiptuning alsof het iets ozu zijn wat slecht is en veel nadelen heeft , maar het tegendeel is waar :

                                  Als je de wagen laat hem tunen als hij nieuw is dan heb je na ca 80.000km je tuning terug verdient door het verminderde verbruik en verkoop je de wagen later laat dan gewoon de tuning erin , tijdens een testrit zal de nieuwe eigenaar denken dat de wagen zeer soepel is
                                  En als het geen autoliefhebber is, die direct volluit gaat zonder eerst de motor wat warm te rijden. Erg gezond voor een motor ( en al zeker als deze getuned is ) is dat niet lijkt me.
                                  Dan zeg ik er liever bij dat hij getuned is en dat je de motor eerst wat moet warm rijden alvorens volluit te gaan.

                                  IMO.

                                  Comment


                                  • Je moet elke motor warm rijden alvorens voluit te gaan, dat weet het kleinste kind.. Als je dat niet doet is dat jouw probleem.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten

                                      Je hebt totale vrijheid, kan wisselen tussen mappings, terugkeren naar standaard indien dat eens nodig is of bij verkoop van de wagen, en op die manier is het toestel (dat in principe voertuigtype-gebonden is) nog voor een prijsje doorverkopen.
                                      Bij Dreamscience weet ik dat ze daarom werken met 'levens', dus het toestel kan een aantal wagens na elkaar 'tunen'. Weliswaar in serie, niet tegelijkertijd.

                                      En bovendien is zelfs de duurste uitvoering van DS nog steeds een stuk goedkoper dan een one shot tune bij een firma zoals Heinz, Apec of Shiftech ...
                                      Denk dat je toch best eens wat Ford forums leest want met bluefin en DS zijn er al ontelbare problemen geweest :

                                      - probleem 1 : je zet je wagen terug origineel voor naar de dealer te gaan , tijdens het onderhoud programmeert de dealer een update op je computer , jij weet nergens van en van zodra je de wagen terug krijgt programmeer je dus terug de oude software erop die in je DS zit ( zoals windows 98 programmeren als er windows 7 opstaat ) . Dit kost je in veel gevallen al 900 euro omdat de computer gewoon crasht en je een nieuwe moet kopen . In het geval dat hij niet crasht ( sommige computers zijn hier niet gevoelig aan ) zit je dus terug met een OUDE software versie en sommige software-updates zijn toch wel erg belangrijk ( anders zouden ze ze ook niet doen )

                                      - probleem 2 : ze programmeren altijd een standaart programma ( vandaar ook de lage prijs ) maar de ene wagen is de andere niet en door die toleranties kan het resultaat van de tuning ook soms heel anders uitvallen. Soms heb je met een DS maar 5pk meer daar waar ze er 20 beloven. Soms kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn als je stage 2 files inprogrammeert en je er de juiste onderdelen niet bij doet ( bv uitlaat ) motor loopt warm of begint te pingelen en je mag een nieuwe motor steken

                                      - probleem 3 : garantie , er is 0 garantie , nog op het toestel nog op de kwaliteit van de mapping , noch op de motor , als hij blokkeert tijdens het programmeren ( kan heel makkelijk gebeuren bv in de winter als de batterij-spanning zwak is ) dan ben je weer 900 euro kwijt voor een nieuwe computer en je kan niemand aansprakelijk stellen


                                      Dus om het kort te houden , het is marketingswijze gezien een SUPER product en het verkoopt dan ook als zoete broodjes sedert jaren . De kans dat je er ooit een probleem mee hebt is redelijk klein , maar als je een probleem hebt kan je nergens op terug vallen. De testbank resultaten vallen soms ook serieus tegen.

                                      Als het om de prijs gaat , ga dan voor een low-cost-tuner die je goedkoop een standaart programma inprogrammeert , je kan dan ook steeds terug keren als je een update zou krijgen bij de dealer ,dat is nog steeds veel beter / veiliger dan de DS optie

                                      Als je voor kwaliteit gaat , ga dan voor maatwerk bij een goede tuner.

                                      just my personal opinion, don't shoot me


                                      groetjes
                                      bruno

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Je moet elke motor warm rijden alvorens voluit te gaan, dat weet het kleinste kind.. Als je dat niet doet is dat jouw probleem.
                                        Dat staat ook in mijn post, maar een getunede is daar toch nog net iets gevoeliger aan lijkt me.

                                        En dat weet heus niet iedereen, daarom dat er ook staat geen autoliefhebber.
                                        Mijn moeder + zelfs mijn vader weet dat bv niet.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                                          En als het geen autoliefhebber is, die direct volluit gaat zonder eerst de motor wat warm te rijden. Erg gezond voor een motor ( en al zeker als deze getuned is ) is dat niet lijkt me.
                                          Dan zeg ik er liever bij dat hij getuned is en dat je de motor eerst wat moet warm rijden alvorens volluit te gaan.

                                          IMO.
                                          Mensen die volgas geven met een koude motor die krijgen toch brokken hoor ofdat hij nu getuned is of niet zal niet veel uitmaken

                                          Heb eens iemand gehad die voor tuning kwam en toen ik zijn auto op de testbank zette zag ik zijn lampje van het oliepeil branden , dus ik kijk naar zijn niveau en dat was zo laag dat het niet op de peilstok te zien was. Ik vraag dus hoelang dat lampje al brandde , weet je wat zijn antwoord was ?

                                          Ohh , ik weet het niet , zo'n 7000km ongeveer , maar dat is niet erg , dat is een oranje lampje , enkel voor rode lampjes moet je direct naar de dealer en ik moet binnenkort toch op onderhoud , zal het dan signaleren dat lampje..... dacht dat ik ter plaatse zou doodvallen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X