Oorspronkelijk geplaatst door Jonass
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDenk dat je toch best eens wat Ford forums leest want met bluefin en DS zijn er al ontelbare problemen geweest :
- probleem 1 : je zet je wagen terug origineel voor naar de dealer te gaan , tijdens het onderhoud programmeert de dealer een update op je computer , jij weet nergens van en van zodra je de wagen terug krijgt programmeer je dus terug de oude software erop die in je DS zit ( zoals windows 98 programmeren als er windows 7 opstaat ) . Dit kost je in veel gevallen al 900 euro omdat de computer gewoon crasht en je een nieuwe moet kopen . In het geval dat hij niet crasht ( sommige computers zijn hier niet gevoelig aan ) zit je dus terug met een OUDE software versie en sommige software-updates zijn toch wel erg belangrijk ( anders zouden ze ze ook niet doen )
- probleem 2 : ze programmeren altijd een standaart programma ( vandaar ook de lage prijs ) maar de ene wagen is de andere niet en door die toleranties kan het resultaat van de tuning ook soms heel anders uitvallen. Soms heb je met een DS maar 5pk meer daar waar ze er 20 beloven. Soms kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn als je stage 2 files inprogrammeert en je er de juiste onderdelen niet bij doet ( bv uitlaat ) motor loopt warm of begint te pingelen en je mag een nieuwe motor steken
- probleem 3 : garantie , er is 0 garantie , nog op het toestel nog op de kwaliteit van de mapping , noch op de motor , als hij blokkeert tijdens het programmeren ( kan heel makkelijk gebeuren bv in de winter als de batterij-spanning zwak is ) dan ben je weer 900 euro kwijt voor een nieuwe computer en je kan niemand aansprakelijk stellen
Dus om het kort te houden , het is marketingswijze gezien een SUPER product en het verkoopt dan ook als zoete broodjes sedert jaren . De kans dat je er ooit een probleem mee hebt is redelijk klein , maar als je een probleem hebt kan je nergens op terug vallen. De testbank resultaten vallen soms ook serieus tegen.
Als het om de prijs gaat , ga dan voor een low-cost-tuner die je goedkoop een standaart programma inprogrammeert , je kan dan ook steeds terug keren als je een update zou krijgen bij de dealer ,dat is nog steeds veel beter / veiliger dan de DS optie
Als je voor kwaliteit gaat , ga dan voor maatwerk bij een goede tuner.
just my personal opinion, don't shoot me
groetjes
bruno
Ik ga van Shiftech (of destijds Heinz, waar je werkzaam was) niet beweren dat ze dergelijke malafide praktijken toepassen, maar er zijn andere firma's die zogezegd ook voertuigspecifiek werken en 'uw' wagen aanpassen zoals het hoort, inclusief garantie op de tuning en de motor en wat weet ik nog allemaal ... terwijl ze gewoon een standaard map erop zwieren, nauwelijks minder rekenen dan de concurrentie, en hun staart intrekken als er brokken zijn aan de wagen van een klant!
Als je begint met softwarematig tunen van uw wagen, denk je toch twee keer na over dergelijke zaken?
Problemen met een DS unit zoals vastlopen door lage batterijspanning wordt je elke keer voor gewaarschuwd vooraleer je eraan begint. Software-updates bij een onderhoud kan je altijd eisen dat je akkoord moet gaan op voorhand. (zeker als je wagen bij een tuner onder handen genomen is, of je bent je tune kwijt) Tevens wordt er gemeld dat bepaalde mappen enkel voor niet-mechanisch getunede wagens mogen gebruikt worden, of enkel voor wagens die al heel wat aanpassingen ondergaan hebben. Dat je heat-sink ervaart omdat je persé eens alle mappen wou uitproberen moet je zelf maar weten dan ...
Nu ja, tzijn appels en peren ...
Ik heb het trouwens al allebei gedaan, mijn vorige Focus (1.8tdci) is bij Heinz gechipt en uiteindelijk zo doorverkocht, was heel tevreden van het resultaat en de nieuwe eigenaar ook. Voor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
Ik heb het trouwens al allebei gedaan, mijn vorige Focus (1.8tdci) is bij Heinz gechipt en uiteindelijk zo doorverkocht, was heel tevreden van het resultaat en de nieuwe eigenaar ook. Voor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenVoor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenMijn moeder + zelfs mijn vader weet dat bv niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDie zijn toch niet achterlijk vermoed ik? Kleinste kind moet toch weten dat je eerst wat moet warm rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenEnkel voor BMW-rijders geldt dit niet, hier zit geen koelvloeistoftemperatuurmeter ingebouwd in het klokkenspel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenM3 heeft anders een toerentalbegrenzer die verhoogt in functie van de koelvloestoftempPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHier is net vorige week op de A6 een nieuwe software update gebeurt voor de koelvloeistofmeter. Actie van Audi. Enig voor/nadeel? Doel hiervan, of gevolg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenEnkel voor BMW-rijders geldt dit niet, hier zit geen koelvloeistoftemperatuurmeter ingebouwd in het klokkenspel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDenk dat je toch best eens wat Ford forums leest want met bluefin en DS zijn er al ontelbare problemen geweest :
- probleem 1 : je zet je wagen terug origineel voor naar de dealer te gaan , tijdens het onderhoud programmeert de dealer een update op je computer , jij weet nergens van en van zodra je de wagen terug krijgt programmeer je dus terug de oude software erop die in je DS zit ( zoals windows 98 programmeren als er windows 7 opstaat ) . Dit kost je in veel gevallen al 900 euro omdat de computer gewoon crasht en je een nieuwe moet kopen . In het geval dat hij niet crasht ( sommige computers zijn hier niet gevoelig aan ) zit je dus terug met een OUDE software versie en sommige software-updates zijn toch wel erg belangrijk ( anders zouden ze ze ook niet doen )
- probleem 2 : ze programmeren altijd een standaart programma ( vandaar ook de lage prijs ) maar de ene wagen is de andere niet en door die toleranties kan het resultaat van de tuning ook soms heel anders uitvallen. Soms heb je met een DS maar 5pk meer daar waar ze er 20 beloven. Soms kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn als je stage 2 files inprogrammeert en je er de juiste onderdelen niet bij doet ( bv uitlaat ) motor loopt warm of begint te pingelen en je mag een nieuwe motor steken
- probleem 3 : garantie , er is 0 garantie , nog op het toestel nog op de kwaliteit van de mapping , noch op de motor , als hij blokkeert tijdens het programmeren ( kan heel makkelijk gebeuren bv in de winter als de batterij-spanning zwak is ) dan ben je weer 900 euro kwijt voor een nieuwe computer en je kan niemand aansprakelijk stellen
Dus om het kort te houden , het is marketingswijze gezien een SUPER product en het verkoopt dan ook als zoete broodjes sedert jaren . De kans dat je er ooit een probleem mee hebt is redelijk klein , maar als je een probleem hebt kan je nergens op terug vallen. De testbank resultaten vallen soms ook serieus tegen.
Als het om de prijs gaat , ga dan voor een low-cost-tuner die je goedkoop een standaart programma inprogrammeert , je kan dan ook steeds terug keren als je een update zou krijgen bij de dealer ,dat is nog steeds veel beter / veiliger dan de DS optie
Als je voor kwaliteit gaat , ga dan voor maatwerk bij een goede tuner.
just my personal opinion, don't shoot me
groetjes
bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichtenstandaard is met een D op het einde
But lets get back on-topic
Comment
-
Een goede vriend van mij is net bij Shiftech geweest met zijn 500 Abarth en is zeer tevreden van het resultaat. De Abarth gaat super nu. Wagen is 3 keer op de rollen geweest om zeker een goed resultaat te verkrijgen. Bruno heeft dat goed gedaan . Achteraf ook een memorystickje met grafiekje mooi verpakt in een kaftje meegekregen. Alvast een zeer tevreden klant Bruno
Hier nog een grafiekje van zijn Abarth
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAmai, dat is zo al een bommetje maar nu is het een kruisraket geworden. Zeer knap resultaat inderdaad.
PS: ik hoop dat jouw vriend het apprecieert dat zijn naam vernoemd wordt, anders zou ik toch even de onderste grafiek aanpassen
Thanks, had er geen erg op. Heb het effe aangepast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenEen goede vriend van mij is net bij Shiftech geweest met zijn 500 Abarth en is zeer tevreden van het resultaat. De Abarth gaat super nu. Wagen is 3 keer op de rollen geweest om zeker een goed resultaat te verkrijgen. Bruno heeft dat goed gedaan . Achteraf ook een memorystickje met grafiekje mooi verpakt in een kaftje meegekregen. Alvast een zeer tevreden klant Bruno
Hier nog een grafiekje van zijn Abarth
Comment
Comment