Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
    Dat staat ook in mijn post, maar een getunede is daar toch nog net iets gevoeliger aan lijkt me.

En dat weet heus niet iedereen, daarom dat er ook staat geen autoliefhebber.
    Mijn moeder + zelfs mijn vader weet dat bv niet.
    dan moet jij het hun een keer zeggen hee, de volgende keer dat je meerijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      Denk dat je toch best eens wat Ford forums leest want met bluefin en DS zijn er al ontelbare problemen geweest :

- probleem 1 : je zet je wagen terug origineel voor naar de dealer te gaan , tijdens het onderhoud programmeert de dealer een update op je computer , jij weet nergens van en van zodra je de wagen terug krijgt programmeer je dus terug de oude software erop die in je DS zit ( zoals windows 98 programmeren als er windows 7 opstaat ) . Dit kost je in veel gevallen al 900 euro omdat de computer gewoon crasht en je een nieuwe moet kopen . In het geval dat hij niet crasht ( sommige computers zijn hier niet gevoelig aan ) zit je dus terug met een OUDE software versie en sommige software-updates zijn toch wel erg belangrijk ( anders zouden ze ze ook niet doen )

- probleem 2 : ze programmeren altijd een standaart programma ( vandaar ook de lage prijs ) maar de ene wagen is de andere niet en door die toleranties kan het resultaat van de tuning ook soms heel anders uitvallen. Soms heb je met een DS maar 5pk meer daar waar ze er 20 beloven. Soms kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn als je stage 2 files inprogrammeert en je er de juiste onderdelen niet bij doet ( bv uitlaat ) motor loopt warm of begint te pingelen en je mag een nieuwe motor steken

- probleem 3 : garantie , er is 0 garantie , nog op het toestel nog op de kwaliteit van de mapping , noch op de motor , als hij blokkeert tijdens het programmeren ( kan heel makkelijk gebeuren bv in de winter als de batterij-spanning zwak is ) dan ben je weer 900 euro kwijt voor een nieuwe computer en je kan niemand aansprakelijk stellen

Dus om het kort te houden , het is marketingswijze gezien een SUPER product en het verkoopt dan ook als zoete broodjes sedert jaren . De kans dat je er ooit een probleem mee hebt is redelijk klein , maar als je een probleem hebt kan je nergens op terug vallen. De testbank resultaten vallen soms ook serieus tegen.

Als het om de prijs gaat , ga dan voor een low-cost-tuner die je goedkoop een standaart programma inprogrammeert , je kan dan ook steeds terug keren als je een update zou krijgen bij de dealer ,dat is nog steeds veel beter / veiliger dan de DS optie

Als je voor kwaliteit gaat , ga dan voor maatwerk bij een goede tuner.

just my personal opinion, don't shoot me

groetjes
      bruno
      Het omgekeerde kan ook beweerd worden, hoeveel mensen zijn er al niet in een rampscenario terechtgekomen door bij een tuner te gaan ...

Ik ga van Shiftech (of destijds Heinz, waar je werkzaam was) niet beweren dat ze dergelijke malafide praktijken toepassen, maar er zijn andere firma's die zogezegd ook voertuigspecifiek werken en 'uw' wagen aanpassen zoals het hoort, inclusief garantie op de tuning en de motor en wat weet ik nog allemaal ... terwijl ze gewoon een standaard map erop zwieren, nauwelijks minder rekenen dan de concurrentie, en hun staart intrekken als er brokken zijn aan de wagen van een klant!

Als je begint met softwarematig tunen van uw wagen, denk je toch twee keer na over dergelijke zaken?

Problemen met een DS unit zoals vastlopen door lage batterijspanning wordt je elke keer voor gewaarschuwd vooraleer je eraan begint. Software-updates bij een onderhoud kan je altijd eisen dat je akkoord moet gaan op voorhand. (zeker als je wagen bij een tuner onder handen genomen is, of je bent je tune kwijt) Tevens wordt er gemeld dat bepaalde mappen enkel voor niet-mechanisch getunede wagens mogen gebruikt worden, of enkel voor wagens die al heel wat aanpassingen ondergaan hebben. Dat je heat-sink ervaart omdat je persé eens alle mappen wou uitproberen moet je zelf maar weten dan ...

Nu ja, tzijn appels en peren ...

Ik heb het trouwens al allebei gedaan, mijn vorige Focus (1.8tdci) is bij Heinz gechipt en uiteindelijk zo doorverkocht, was heel tevreden van het resultaat en de nieuwe eigenaar ook. Voor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten

Ik heb het trouwens al allebei gedaan, mijn vorige Focus (1.8tdci) is bij Heinz gechipt en uiteindelijk zo doorverkocht, was heel tevreden van het resultaat en de nieuwe eigenaar ook. Voor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.
        Zolang je tevreden bent is het voor ons goed hoor , laat wel nakijken of je de update 2009 hebt op de ST ( 393284 ) want die is echt wel beter dan de voorgaande versies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
          Voor de ST heb ik de andere werkwijze uitgeprobeerd, en ook daar heb ik geen klagen van.
          Als je nog 2 minuten wacht , ik heb hier een ford fiesta ST met een bluefin , zal hem eens met en zonder meten

Comment

• Hier zie alstublieft , nog een ontevreden bluefin klant , 590 euro voor 2pk meer en toerentalbegrenzer compleet eruit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              Mijn moeder + zelfs mijn vader weet dat bv niet.
              Die zijn toch niet achterlijk vermoed ik? Kleinste kind moet toch weten dat je eerst wat moet warm rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Die zijn toch niet achterlijk vermoed ik? Kleinste kind moet toch weten dat je eerst wat moet warm rijden
                Euhm, ik denk dat 90% van de bevolking dat niet weet of er zich niks van aantrekt.

Comment

• Enkel voor BMW-rijders geldt dit niet, hier zit geen koelvloeistoftemperatuurmeter ingebouwd in het klokkenspel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                    Enkel voor BMW-rijders geldt dit niet, hier zit geen koelvloeistoftemperatuurmeter ingebouwd in het klokkenspel.
                    M3 heeft anders een toerentalbegrenzer die verhoogt in functie van de koelvloestoftemp

Comment

M3 heeft anders een toerentalbegrenzer die verhoogt in functie van de koelvloestoftemp
                      Hier is net vorige week op de A6 een nieuwe software update gebeurt voor de koelvloeistofmeter. Actie van Audi. Enig voor/nadeel? Doel hiervan, of gevolg?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Hier is net vorige week op de A6 een nieuwe software update gebeurt voor de koelvloeistofmeter. Actie van Audi. Enig voor/nadeel? Doel hiervan, of gevolg?
                        geen idee, zou moeten weten welke TPI het was dan kan ik die opzoeken en zien wat erop staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                          Enkel voor BMW-rijders geldt dit niet, hier zit geen koelvloeistoftemperatuurmeter ingebouwd in het klokkenspel.
                          grappig.

Comment

Denk dat je toch best eens wat Ford forums leest want met bluefin en DS zijn er al ontelbare problemen geweest :

- probleem 1 : je zet je wagen terug origineel voor naar de dealer te gaan , tijdens het onderhoud programmeert de dealer een update op je computer , jij weet nergens van en van zodra je de wagen terug krijgt programmeer je dus terug de oude software erop die in je DS zit ( zoals windows 98 programmeren als er windows 7 opstaat ) . Dit kost je in veel gevallen al 900 euro omdat de computer gewoon crasht en je een nieuwe moet kopen . In het geval dat hij niet crasht ( sommige computers zijn hier niet gevoelig aan ) zit je dus terug met een OUDE software versie en sommige software-updates zijn toch wel erg belangrijk ( anders zouden ze ze ook niet doen )

- probleem 2 : ze programmeren altijd een standaart programma ( vandaar ook de lage prijs ) maar de ene wagen is de andere niet en door die toleranties kan het resultaat van de tuning ook soms heel anders uitvallen. Soms heb je met een DS maar 5pk meer daar waar ze er 20 beloven. Soms kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn als je stage 2 files inprogrammeert en je er de juiste onderdelen niet bij doet ( bv uitlaat ) motor loopt warm of begint te pingelen en je mag een nieuwe motor steken

- probleem 3 : garantie , er is 0 garantie , nog op het toestel nog op de kwaliteit van de mapping , noch op de motor , als hij blokkeert tijdens het programmeren ( kan heel makkelijk gebeuren bv in de winter als de batterij-spanning zwak is ) dan ben je weer 900 euro kwijt voor een nieuwe computer en je kan niemand aansprakelijk stellen

Dus om het kort te houden , het is marketingswijze gezien een SUPER product en het verkoopt dan ook als zoete broodjes sedert jaren . De kans dat je er ooit een probleem mee hebt is redelijk klein , maar als je een probleem hebt kan je nergens op terug vallen. De testbank resultaten vallen soms ook serieus tegen.

Als het om de prijs gaat , ga dan voor een low-cost-tuner die je goedkoop een standaart programma inprogrammeert , je kan dan ook steeds terug keren als je een update zou krijgen bij de dealer ,dat is nog steeds veel beter / veiliger dan de DS optie

Als je voor kwaliteit gaat , ga dan voor maatwerk bij een goede tuner.

just my personal opinion, don't shoot me

groetjes
                            bruno
                            standaard is met een D op het einde
                            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
                              standaard is met een D op het einde
                              meaculpa , had beter een masters in litteratuur gedaan , daar was ik veel verder mee gekomen , pm me even dan geef ik je mijn login zodat je nog meer fouten kan verbeteren want ik geef toe dat er soms wel meer sms taal staat in mijn posts

But lets get back on-topic

Comment

• Een goede vriend van mij is net bij Shiftech geweest met zijn 500 Abarth en is zeer tevreden van het resultaat. De Abarth gaat super nu. Wagen is 3 keer op de rollen geweest om zeker een goed resultaat te verkrijgen. Bruno heeft dat goed gedaan . Achteraf ook een memorystickje met grafiekje mooi verpakt in een kaftje meegekregen. Alvast een zeer tevreden klant Bruno

Hier nog een grafiekje van zijn Abarth

Last edited by ; 21/02/2010, 13:25.

Comment

• Mooi resultaat!!!!

Comment

• Amai, dat is zo al een bommetje maar nu is het een kruisraket geworden. Zeer knap resultaat inderdaad.
                                    PS: ik hoop dat jouw vriend het apprecieert dat zijn naam vernoemd wordt, anders zou ik toch even de onderste grafiek aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Amai, dat is zo al een bommetje maar nu is het een kruisraket geworden. Zeer knap resultaat inderdaad.
                                      PS: ik hoop dat jouw vriend het apprecieert dat zijn naam vernoemd wordt, anders zou ik toch even de onderste grafiek aanpassen

Thanks, had er geen erg op. Heb het effe aangepast

Comment

• edit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                          Een goede vriend van mij is net bij Shiftech geweest met zijn 500 Abarth en is zeer tevreden van het resultaat. De Abarth gaat super nu. Wagen is 3 keer op de rollen geweest om zeker een goed resultaat te verkrijgen. Bruno heeft dat goed gedaan . Achteraf ook een memorystickje met grafiekje mooi verpakt in een kaftje meegekregen. Alvast een zeer tevreden klant Bruno

Hier nog een grafiekje van zijn Abarth
                                          Dat is graag gedaan , maar ik verwacht wel nog een fritje hey

Comment

Working...
                                          X