Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
    Geen ervaring mee maar aan die prijzen gaat ge beter ineens naar PPE.
    die geven momenteel serieuze kortingen bovenop de prijzen die op hun website staat; vb. van 599 naar 349.
    Als PPE of één van de andere gerenommeerde tuners in dit landje me een zelfde prijs kan voorschotelen: met plezier!

Comment

• Ik zou toch niet op een paar euros letten.
      Als ge er laat aan klungelen zit ge later sowieso met extra kosten.
      Database error.
      The database has encountered a problem.

Comment

• Ik zou idd ook voor een meer "bekende" tuner gaan. Meestal is de service beter en je kan ook meer zekerheid hebben dat je motorblok deftig getuned is omdat ze meer wagens over de vloer krijgen.
        Een garantie is het uiteraard nooit, dus je moet jezelf bewust maken dat je altijd een risico neemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          Jawel , het kan wel , er zijn een aantal wagens bij dewelke de DPF origineel echt slecht gedimensioneerd is en vaak problemen geeft , als tuner hebben we dan ook extra aandacht aan besteed om dit te verbeteren , zodat de wagen minder roet uitstoot en de DPF minder vaak regenereert , kwam wel iets minder power uit dan met een gewone tuning. Dus het kan zeker maar als de DPF niet zwaarder belast wordt dan origineel of slechts een klein beetje , dan zijn we al tevreden.
          ik las net op het nederlandse alfa forum dat als je egr klep niet goed sluit de regeneratie te snel opgang komt.

Stel dat je door de tuning in problemen komt met je dpf. Wordt dan de "niet tevreden geld terug garantie toegepast"?
          Last edited by ; 11/03/2010, 18:53.

Comment

• Bij Shiftec weet ik niet, weet wel dat ik bij APEC mijn verneukte ECU zelf heb kunnen betalen.
            Database error.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              heeft er hier iemand ervaring met EPI?

Is Greg daar met z'n 120d niet naar toegeweest en toch wel zeer te spreken over ?

Comment

Bij Shiftec weet ik niet, weet wel dat ik bij APEC mijn verneukte ECU zelf heb kunnen betalen.
                Oei ...
                Hoe kwam het dat hij stuk was???

Comment

• Goei vraag, gecrashed bij inladen van programma.
                  Diezelfde dag ergens laten repareren (op kosten van apec!) maar heb daarna nog redelijk problemen gehad, een nieuwe ecu en sturing van kleppendoos hebben alle problemen verholpen maar ze ontkennen dat probleem bij hun ligt. Dus ja, dan sta je daar mooi.
                  Database error.

Comment

• Das helemaal minder ja...

Comment

Goei vraag, gecrashed bij inladen van programma.
                      Diezelfde dag ergens laten repareren (op kosten van apec!) maar heb daarna nog redelijk problemen gehad, een nieuwe ecu en sturing van kleppendoos hebben alle problemen verholpen maar ze ontkennen dat probleem bij hun ligt. Dus ja, dan sta je daar mooi.
                      Ik denk dat ze al een mooi gebaar gesteld hebben door de eerste reparatie te betalen. Wat de rest betreft kan je natuurlijk alles op de tuning proberen te schuiven, maar zo werkt dat niet.

Comment

• Met de oude verneukte ecu werden de verstuivers stationair niet meer bijgeregeld, er doken ook geen foutcodes op. Met de nieuwe ecu werden de verstuivers stationair wel bijgeregeld en gaf hij na enkele km een foutmelding van de egr. Die stuurdoos van egr is inmiddels ook vervangen en alles is nu hopelijk ok.
                        Database error.

Comment

• Zal chiptuning altijd gepaard gaan met extra roetuitstoot?

Iemand die deze ervaring niet heeft?
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• volgens mij is extra paarden extra roet

Comment

• Toch niet. Een gechipte wagen hoeft daarom niet altijd meer te roeten.
                              Natuurlijk als je alle laatste pk's eruit wil persen kan je in de meeste gevallen niet anders maar als er bij een gewone standaard chip rekening mee gehouden wordt valt dit zeer goed mee.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Toch enkel bij dieselmotoren bedoelen jullie hopelijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Toch enkel bij dieselmotoren bedoelen jullie hopelijk?
                                  Fastastic zijn Mini ooit gezien?

Comment

• Euh nee, heeft dat ding een turbo dan?

Comment

• Ja.

Roet voor kapot (en ja, tis een Cooper S, geen Cooper D)

Comment

• Lol, een benzine kan toch niet roeten ? Heb nog nooit van m'n leven een benzine zien roeten, als er dan een of andere damp uitkomt dan is 't alleszinds geen roet.

Comment

• denk ik ook, maar je weet maar nooit

Comment

Working...
                                          X