Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
    Manueel ,multitronic was al lang aan vodden.
    Bij de aankoop raden ze me af om een multitronic te nemen,enkel goed voor een rustige rijstijl.
    Ok, dat is wat ik al dacht.
    Anders ging dat nooit goedkomen.
    Manueel en gechipped is zo'n 2.7 best wel een ideale motor.

Comment

• No worries, ik heb gisteren al PM gekregen over wat er uit mijn wagen te krijgen valt en hoeveel me dat zou kosten, dus ik heb al zo goed als besloten waar het zal gebeuren. Al zal dit sowieso wel voor na de examens zijn...

MAAR (en nu ga ik eens iets zeggen, dat waarschijnlijk niet zo positief zal ontvangen worden, maar zie het niet als een aanval mensen, ik wil het gewoon eens weten )

Een kennis van mij (wagenpark: 2x Alfa 156 break) had eens een testritje gedaan met mijn wagen, en zei dat er makkelijk wat meer uit te halen viel, dat hij dit zelf wel zou kunnen doen. Heeft zijn eigen Alfa ook gechipt.

Nu weet ik ook wel dat het veiliger zal zijn om dit te laten doen bij een erkende tuner, onder andere omwille van de garantie.
      Maar wat ik me nu vooral afvroeg: wat maakt nu HET grote verschil tussen de verschillende tuners, waarom is de ene beter/veiliger als de andere (gratis - 500 euro of meer betalen).

Ik hoor het graag

Comment

• Net terug van Bruno bij ShiftTech.
        Enorm tevreden over de klantvriendelijkheid en het resultaat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
          Ok, dat is wat ik al dacht.
          Anders ging dat nooit goedkomen.
          Manueel en gechipped is zo'n 2.7 best wel een ideale motor.
          Het is een 2.0 tfsi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
            Net terug van Bruno bij ShiftTech.
            Enorm tevreden over de klantvriendelijkheid en het resultaat!
            hij reed wel heel goed na tuning , zeker dat koppel is perfect om rond de ronde punten te draaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              hij reed wel heel goed na tuning , zeker dat koppel is perfect om rond de ronde punten te draaien
              Het ging idd lekker vlot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Inderdaad, is me ook verteld geweest. Van multitronic afblijven als je wil chippen, als je toch automaat wil rijden veel beter de tiptronic nemen (voor A6 dan toch) kan perfect de meerwaarde aan.
                Multitronic kan best wel het standaard koppel aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                  Maar wat ik me nu vooral afvroeg: wat maakt nu HET grote verschil tussen de verschillende tuners, waarom is de ene beter/veiliger als de andere (gratis - 500 euro of meer betalen).

Ik hoor het graag
                  Lol, dat gaat wat geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Lol, dat gaat wat geven
                    Ik dacht het ook ja... Ik verwacht mij sowieso aan heel wat boze reacties, maar ze blijven wel lang uit
                    Ik hoor het graag. Puur interesse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                      Multitronic kan best wel het standaard koppel aan.
                      Ja, het standaard koppel wel met een gechipte wordt gezegd dat dit problemen zoeken is, of het waar ik laat ik in het midden natuurlijk. Eén feit is wel dat de tiptronic probleemloos 232pk /481nm aan kan.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                        Ik dacht het ook ja... Ik verwacht mij sowieso aan heel wat boze reacties, maar ze blijven wel lang uit
                        Ik hoor het graag. Puur interesse.
                        Boze reakties niet direct maar iedere tuner gaat voor z'n eigen kerk preken natuurlijk. Best is het om af te gaan op objectieve ervaringen van anderen, en daar is dit topic voor

Comment

• Denk wel dat iedereen weet dat de appelmoes van de witte producten zo lekker niet is als die van een groot merk , bij die van de witte producten zitten er soms nog stukjes schil of klokkenhuis in , die smaakt ook wat water-achtiger en hij is minder lekker , maar hij is wel goedkoper , dan heb je ook nog de re-brenders , die kopen goedkope appelmoes op en doen die in een mooie pot met een chic label op en verkopen ze aan het dubbel van de prijs , ja ja allemaal zeer ingewikkeld

Comment

• editje

Comment

• Vroeger spraken ze hier van ketchup aan de motor toe te voegen, gisteren las ik dat er in een mini extra peper en zout zat, nu komen ze af met appelmoes,....

Is't volgende cola?

Comment

Denk wel dat iedereen weet dat de appelmoes van de witte producten zo lekker niet is als die van een groot merk , bij die van de witte producten zitten er soms nog stukjes schil of klokkenhuis in , die smaakt ook wat water-achtiger en hij is minder lekker , maar hij is wel goedkoper , dan heb je ook nog de re-brenders , die kopen goedkope appelmoes op en doen die in een mooie pot met een chic label op en verkopen ze aan het dubbel van de prijs , ja ja allemaal zeer ingewikkeld

Knappe verwoording, geef mij maar Materne!!

Comment

• Bottom line zal Bruno wel gelijk hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten

Knappe verwoording, geef mij maar Materne!!

ik wou het eerst niet in mijn post zetten om niemand te kwetsen die toevallig appelmoes van de Aldi eet , maar geef mij toch ook maar Materneeee lekkeeeeeeer

Comment

Op een kwartier klaar, kan niet beter!

Comment

• Op een kwartier? Dat zal dan dan wel niet zeer custom geweest zijn ?

Comment

• @ appelmoesverhaal...

Er komt weinig reactie op, jammer. Het was ook niet de bedoeling dat de verschillende chippers het gingen uitvechten onder elkaar, maar ik vroeg me gewoon af WAT juist het verschil is dat professionele chippers maken, tov iemand die gewoon zijn eigen wagen thuis gechipt heeft...

Aangezien ik hier net lees dat het bij sommige wagens op een kwartiertje-halfuurtje gefixt is...

Comment

Working...
                                          X