Hoe komt het dat squadra tuning ( toch ook een gerespecteerd alfa tuner ) zonder testbank kan werken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Bruno bruno toch "meerdere malen hebben we je gewezen op..", volgens mij hou je vaker een monoloog ipv een dialoog.
Rap op de teentjes getrapt, en de plaats waar je zelf werkt, is altijd 't beste en 't meest top, right ? We zijn niks anders van je gewend!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichtendaar heb je noch de tijd, noch de middelen voor.
Comment
-
Bruno, als jouw testbank dergelijk onontbeerlijk onderdeel is van je werk, hoe komt het dan dat je bij Heinz soms toch tuningkuren uitvoerde ondanks het feit dat je testbank kapot was? Als je zo overtuigd bent van dat ding, dan KAN je toch niet zonder werken?
Op basis van wat heb je dan je file geschreven???
Ohja, het resultaat van je werk zonder testbank was trouwens machtig om te zien. Er kwam hier ooit een Audi A8 voorbij van een Duitse Filosoof ( voor hen die mee zijn ), die zo hard roette dat je goed moest kijken om hem nog te zien rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenBruno, als jouw testbank dergelijk onontbeerlijk onderdeel is van je werk, hoe komt het dan dat je bij Heinz soms toch tuningkuren uitvoerde ondanks het feit dat je testbank kapot was? Als je zo overtuigd bent van dat ding, dan KAN je toch niet zonder werken?
Ohja, het resultaat van je werk zonder testbank was trouwens machtig om te zien. Er kwam hier ooit een Audi A8 voorbij van een Duitse Filosoof ( voor hen die mee zijn ), die zo hard roette dat je goed moest kijken om hem nog te zien rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenDat doen er wel meer daar niet van. Gewoon even ecu flashen met nieuwe software, snel een testritje doen en zeggen dat het goed is. Ik ben met een maat bij JD engineering (toch zeer bekend voor VAG) geweest voor zijn Audi A4 tdi en werd ook niet op de testbank gezet. Meestal deden ze dat voor zo'n wagens zonder zeiden ze. Resultaat, raar gevoel van koppel en kracht, precies wel iets sneller maar ik vond het niet echt merkbaar. Zou volgens hen toch zo'n 30 pk meer gehad hebben. Tja... Mij hebben ze zo niet dat weet ik wel.
Temeer Bruno het zelf soms zonder doet.
Ik weet ook dat je zoiets zonder bank kan, maar dat een bank meer precisiewerk toelaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenIk maak dar ook geen probleem van hé, maar boor dan geen mensen in de grond als zij beweren dat chiptunen ook ZONDER bank kan.
Temeer Bruno het zelf soms zonder doet.
Ik weet ook dat je zoiets zonder bank kan, maar dat een bank meer precisiewerk toelaat.
Perfect wat ik bedoel. Heb een TDI 100 gehad die getuned was door Johan van VVT, zonder testbank. Wagen is eerst uitgelezen en volledig gelogd om te zien of alles in goede staat was (turbo, LMM, etc), wagen is dan op maat getuned. Maand of 2 maand er na ben ik elders op de testbank geweest (was bij TBM) en die uitdraai was PERFECT.
Dus idd Bruno, met het tunen zelf heb ik uiteraard geen ervaring, maar deze dingen die ik zeg zijn feiten en daar kan ook niet omheen gekeken worden, en ik ben nu niet een alleenstaand geval of zo. Dat dit puur "geluk" is dat een wagen op dergelijke manier toch goed getuned wordt, lijkt me sterk, niet ?
Uiteraard als je de keuze hebt, kies je altijd de combinatie van een testbank.. dat verkies ik zelf ook, maar dat 't "onontbeerlijk" is vind ik niet waar.Last edited by Wouter; 21/05/2010, 22:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenHoe komt het dat squadra tuning ( toch ook een gerespecteerd alfa tuner ) zonder testbank kan werken?
Zet veel bij Beek Racing op de testbank dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenHoe komt het dat squadra tuning ( toch ook een gerespecteerd alfa tuner ) zonder testbank kan werken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenklopt niet volledig , squadra tuning doet hun ontwikkeling ook op de testbank bij Beek en gaan heel regelmatig op de testbank , ook zij hebben de noodzaak van een testbank al lang ingezien maar praktische problemen zorgen ervoor dat ze nog steeds geen eigen testbank hebben , maar ze dromen er wel van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenBruno, als jouw testbank dergelijk onontbeerlijk onderdeel is van je werk, hoe komt het dan dat je bij Heinz soms toch tuningkuren uitvoerde ondanks het feit dat je testbank kapot was?
Ik heb toen aan al die klanten gevraagd om de week nadien terug te komen voor controle en bijstellen op de testbank , ik heb die week toen bijna elke avond tot 22h gewerkt en ik denk niet dat er ook maar 1 iemand is die een week nadien niet op de testbank is geweest , dus met andere woorden al die wagens zijn met een week vertraging toch afgesteld op de testbank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten. Maar 't is tegelijkertijd een bevestiging dat je zo'n ontwikkeling nooit voor alle merken van A tot Z kan doen, daar heb je noch de tijd, noch de middelen voor.
Hoop dat het hiermee een beetje duidelijk wordt hoe een tuner te werk gaat ( anders organiseren we eens een workshop ter verduidelijking ) , de ontwikkeling is de basis van alles , die moet perfect gebeuren anders krijg je achteraf problemen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenIk maak jou niets wijs ( zou ook niet lukken want je bent steeds uiterst kritisch ) en ik beweer ook helemaal niet wat jij zegt !!! Uiteraard begin je altijd van de originele file wat uit het voertuig komt , dan neem je de ontwikkelingsfile die je voor die software versie hebt ontwikkeld ( een file waaraan je soms maanden hebt gewerkt om hem perfect te krijgen op het ontwikkelingsvoertuig met lambda , EGT , IAT sensoren enz ) , daarna wordt er gemeten en diagnose gedaan en daarna wordt de file individueel gefijntuned in functie van de resultaten , en ja ik persoonlijk pas elke keer in de originele software de kenvelden aan ( zo weet je ook meteen waar je exact mee bezig bent )sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenOp een kwartier klaar, kan niet beter!Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOp een kwartier? Dat zal dan dan wel niet zeer custom geweest zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenanders organiseren we eens een workshop ter verduidelijking
Misschien is't dan eens de moment om gewoon alle vooroordelen en gedachten aan de kant te schuiven. Organiseer een meeting bij Shiftech en geef Bruno de kans om het is te laten hoe hij werkt, live op de werkvloer.
Zo'n 4 à 5 jaar geleden (tijd vliegt ) is er ook een meeting geweest bij Heinz. Leuke dag, iedereen tesamen wat lullen over auto's en tuning....heerlijk toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenEigelijk vind ik dat best wel interessant. Ik probeer hier in dit topic altijd onpartijdig te zijn en gewoon mee te lezen en iets bij te leren. De meeste hebben een bepaalde voorkeur voor een tuner en kunnen de andere niet ruiken of zien.
Misschien is't dan eens de moment om gewoon alle vooroordelen en gedachten aan de kant te schuiven. Organiseer een meeting bij Shiftech en geef Bruno de kans om het is te laten hoe hij werkt, live op de werkvloer.
Zo'n 4 à 5 jaar geleden (tijd vliegt ) is er ook een meeting geweest bij Heinz. Leuke dag, iedereen tesamen wat lullen over auto's en tuning....heerlijk toch?
Er is hier al maanden - of jaren eigenlijk - een moddergevecht tussen tuners over hoe en wat, wie wat goed doet en wie wat verkeerd, of iets al dan niet maatwerk is.... het gemakkelijkste om al die vooroordelen van tafel te vegen is één keer open kaart spelen en het demonstreren. Als je niets te verbergen hebt is het resultaat enkel positieve reclame uiteraard... dus why not
Ohja. Ik ben bereid m'n 320d af te geven als demonstratievoertuig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenEigelijk vind ik dat best wel interessant. Ik probeer hier in dit topic altijd onpartijdig te zijn en gewoon mee te lezen en iets bij te leren. De meeste hebben een bepaalde voorkeur voor een tuner en kunnen de andere niet ruiken of zien.
Misschien is't dan eens de moment om gewoon alle vooroordelen en gedachten aan de kant te schuiven. Organiseer een meeting bij Shiftech en geef Bruno de kans om het is te laten hoe hij werkt, live op de werkvloer.
Zo'n 4 à 5 jaar geleden (tijd vliegt ) is er ook een meeting geweest bij Heinz. Leuke dag, iedereen tesamen wat lullen over auto's en tuning....heerlijk toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenhet is heel eenvoudig , de 116D en de 118D zijn motorisch beiden IDENTIEK van hardware enkel de software is verschillend , je kan er dan ook gewoon de software van de 118D in programmeren en dan heeft die meteen 143pk. Uiteraard zal iedereen je aanraden om, als je dan toch bezig bent , hem meteen verder te tunen naar een ca 180pk en 400Nm aangezien de 118D hetzelfde blok , koppeling , DPF , .... heeft als de 120D ( 177pk in duitsland )
Comment
-
Algemeen genomen: waarom zou chiptuning aan te raden zijn? OK, de constructeurs hebben een veilige marge genomen op vlak van vermogen en koppel, bij hun wagen, maar waarom zou het gezond zijn die marge te verleggen? En vooral ook: is er een verschil tussen vroeger en nu? Ik heb immers al horen zeggen dat er vooral nu meer marge is dan vroeger, maar dat snap ik niet. Vroeger hadden motoren met gelijke cilinderinhoud meestal minder vermogen dan nu ...
Probeer mij eens te overtuigen.
Let wel: ik doe veel afstanden van niet veel meer dan 10 km. Dus bij dergelijke ritten kan ik volgens mij toch niet veel overtuigen van chiptuning.
En ja, ik weet dat er nu zal gezegd worden dat mijn verbruik wel lager zal zijn en dat ik over meer koppel beschik met tuning, daar dan nog: waarom zou dat gezond zijn voor mijn motor?
Ik vraag dat trouwens niet alleen voor mijzelf, maar ook voor een maat die een 118d heeft.
Comment
Comment