Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Algemeen genomen: waarom zou chiptuning aan te raden zijn? OK, de constructeurs hebben een veilige marge genomen op vlak van vermogen en koppel, bij hun wagen, maar waarom zou het gezond zijn die marge te verleggen? En vooral ook: is er een verschil tussen vroeger en nu? Ik heb immers al horen zeggen dat er vooral nu meer marge is dan vroeger, maar dat snap ik niet. Vroeger hadden motoren met gelijke cilinderinhoud meestal minder vermogen dan nu ...
    Probeer mij eens te overtuigen.
    Let wel: ik doe veel afstanden van niet veel meer dan 10 km. Dus bij dergelijke ritten kan ik volgens mij toch niet veel overtuigen van chiptuning.
    En ja, ik weet dat er nu zal gezegd worden dat mijn verbruik wel lager zal zijn en dat ik over meer koppel beschik met tuning, daar dan nog: waarom zou dat gezond zijn voor mijn motor?
    Ik vraag dat trouwens niet alleen voor mijzelf, maar ook voor een maat die een 118d heeft.
    Ik denk dat iedereen met iets of wat technische achtergrond nu zal zeggen: nee het is niet gezond. Alles wordt harder belast. Harder belasten = harder slijten.

Maar dan wil ik daar gerust bij zeggen. Veel hangt af van het gebruik van je wagen. Als je dagdagelijks gewoon tussen de hoop zit om naar je werk te rijden en amper boven de 70 kan rijden...nee tuurlijk heb je dat niet nodig.

Ik ga werken om 15h30, dan bol ik gewoon lekker op't gemakje. Maar ik stop met werken als de gemiddelde belg voor z'n TV zit of al in bed....Ideaal voor wat extra vermogen dan

Comment

• Bruno loop heel graag te verkondigen hoe professioneel hij wel niet is in vergelijking met andere tuners maar aan zijn gedrag is het in ieder geval al niet te merken.
      Last edited by ; 24/05/2010, 20:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        Bruno loop heel graag te verkondigen hoe professioneel hij wel niet is in vergelijking met andere tuners maar aan zijn gedrag is het in ieder geval al niet te merken.

Ben zelf altijd tevreden klant geweest van Heinz en de wagen is destijds ook door Bruno getuned geweest enkel heb ik betaald voor een programma op maat (met meer vermogen dan standaard) en had de wagen vandaag op de testbank gewoon de waarden van de standaard tuning.

Was eens terug moeten gaan voor herprogrammatie omdat de wagen bij top speed runs in noodloop ging en ze hebben de tuning gewoon verminderd dan te optimaliseren. Iets waar ik nota bene wel voor betaald had. Gemeten waarde na de herprogrammatie was toen 184pk ipv de 195pk "custom" tuning die ik eerst had.

Wagen is toevallig vandaag ergens anders gemapped geweest.
        Resultaat: 205pk/468nm!

(zit wel decat downpipe en andere intercooler op de wagen)
        Zie...dat begrijp ik dan weer echt niet hé

Ze halen je vermogen ietsjes naar beneden zodat je zonder problemen kan rond bollen => je bent niet content (wtf???)

Je hebt je cat weggehaalt en je haalt nu toch een mooie 10pk (en nu ga jij 20pk zeggen ) meer. Dus nu ben jij teleurgesteld in bruno/heinz omdat die niet 205pk eruit konden halen? Mss wel logisch als je met cat en standaard intercooler rond reed hé

Ik blijf erbij...probeer die vooroordelen eens aan de kant te zetten en blijf logisch nadenken. En nee, ben geen voorstander van bruno/heinz/appelmoes of weet ik veel wie. Ik blijf altijd onpartijdig.
        En geloof me...wat Bruno hier soms neer zet ivm concurrentie en dergelijke, dan frons is ook weldegelijk m'n wenkbrauwen dat vind ik dan ook alles behalve netjes en professioneel. Maar ik blijf erbij...geef iedereen een kans

Comment

• ......
          Last edited by ; 24/05/2010, 20:31.

Comment

• Dit zou beter: Het smijt eens met modder topic heten

Btw 205Pk en 468 Nm uit een E46 320 d zijn knap..... std 136 pk ?
            Maar ook al geinvesteerd in een ander koppeling en evt boit .. want die gaat er rap door zijn imho

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              Dit zou beter: Het smijt eens met modder topic heten

Maar ook al geinvesteerd in een ander koppeling en evt boit .. want die gaat er rap door zijn imho
              Is een facelift dus 150pk. Koppeling hoeft niet persé snel te slijten. Gas geven als je pedaal volledig omhoog is en dus niet slipt dan krijg je geen problemen

Comment

• en clutch dumpen? hoe belast dat de koppeling / aandrijflijn ?

Comment

en clutch dumpen? hoe belast dat de koppeling / aandrijflijn ?
                  Ja das hard hé

Comment

en clutch dumpen? hoe belast dat de koppeling / aandrijflijn ?
                    Wat denk je zelf?

Da's nu ook één van de zaken die ik nooit doe met m'n auto. Krijg ik niet over m'n hart.

En ook als je correct ontkoppelt en je hebt écht een pak meer vermogen dan oem, kan je je koppeling naar de zak rijden. Meer Nm op de koppeling overbrengen dan dat de wrijving tussen die platen kan opbrengen en ie kan gaan slippen.

Comment

• Soms doe ik het clutchdumpen
                      als ik naast echt dikker materiaal sta en ik wil er voor gaan

ik zal het ni mer doen

Comment

Soms doe ik het clutchdumpen
                        als ik naast echt dikker materiaal sta en ik wil er voor gaan

ik zal het ni mer doen
                        Er is nog een verschil tussen sportief vertrekken en clutchdumpen hé

Comment

Dit zou beter: Het smijt eens met modder topic heten

Koppeling ziet minder af want de CDV is al lang van de wagen gezwierd en de vbak van mijn wagen is die van de prefacelift 330d

Comment

• nee echt clutchdumpen,

Revven tot +/- 2500 - 3000 opm .. en dan hup voetje weg

Comment

nee echt clutchdumpen,

Revven tot +/- 2500 - 3000 opm .. en dan hup voetje weg
                              zou dat sowieso tot een minimum beperken, het is niet enkel uw koppeling die daarvan afziet....

Comment

• Tot 2500-3000rpm, zal toch wel meevallen vermoed ik?
                                Hoe ga je anders wat sportief aanzetten, aan 1500?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                  Tot 2500-3000rpm, zal toch wel meevallen vermoed ik?
                                  Eerst koppeling volledig lossen om ze te sparen, en dan pas vol op de gas gaan staan is toch iets beter voor de mechaniek denk ik. Al doe ik dat zeker ook niet altijd

Comment

Tot 2500-3000rpm, zal toch wel meevallen vermoed ik?
                                    ik heb een foefschetende dieselstoof , dus 2500 -3000 opm is 50 % van mijn powerpand.... waar em ook zen max koppel heeft (440 Nm..) dus zohard zal da ni meevallen denk ik

Comment

ik heb een foefschetende dieselstoof , dus 2500 -3000 opm is 50 % van mijn powerpand.... waar em ook zen max koppel heeft (440 Nm..) dus zohard zal da ni meevallen denk ik
                                      Ook weer waar, veel beter in toeren wordt het niet...
                                      Hmm nja, als je al die Nm's loslaat op je koppeling, lijkt me idd niet zo een strak plan...

Comment

• Bwa, de schok is vrij groot maar de sleet niet echt denk ik. T zijn vooral de banden die ineens alle kracht gaan moeten verwerken..

Comment

Ook weer waar, veel beter in toeren wordt het niet...
                                          Hmm nja, als je al die Nm's loslaat op je koppeling, lijkt me idd niet zo een strak plan...
                                          Bwa pas op, mijn stoof trekt toch vlot door tot 4500 opm, zonder zen adem te verliezen... das al iets ...

Comment

Working...
                                          X