Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenEerst Heinz en dan Apec toch, of heb ik dat verkeerd gelezen?
Comment
-
ik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichtenik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenah ok , sorry daar had ik dan over gelezen
zo stom is hij dan toch nog niet, onze trol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenGezien Heinz / BrunoL bij de 'nieuwe tuner' werd zwartgemaakt gok ik ook op apec.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichtenik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendi kan momenteel nog niet maar zal in de toekomst wel kunnen , alle tuning zowel upgrade naar meer vermogen als downtunen voor een gunstigere fiscale klasse zal kunnen en er komt op de website van de DIV een speciaal formulier hiervoor , maar verwacht dit zeker niet het eerste jaar , de bureaucratie in Belgie is zeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag
lol, hoe hard gaat daar niet mee gefoefelt worden... ik koop een zware motor, ik laat hem op papier downtunen, ik betaal minder en laat hem in realiteit upgraden... 2x winst
Comment
-
Heeft iemand al ervaring gehad met dit bedrijf?
R-M
Comment
-
Vanmiddag met een maat naar Apec geweest om te informeren. Die maat van mij wil nog wat deskundig advies inwinnen bij niet-tuners omtrent de voor- en nadelen.
Ze leken mij nog vrij eerlijk bij Apec. Geen kwaad woord over andere tuners, deftig advies over rijstijl (bv. niet te veel stoplichtsprintjes vanuit stilstand).
Zelf ga ik het nog niet meteen laten doen. Ten eerste omdat ik voor het werk teveel afstanden rijd van 10 km en ten tweede omdat de garantie dan vervalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racing-M Bekijk BerichtenHeeft iemand al ervaring gehad met dit bedrijf?
R-M
90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenlol
90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenlol
90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro
Turboman betaalde indertijd 1250
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDaar is ook wel meer werk aan hé om af te stellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..
Maar eens die kosten gedekt zijn, zit daar wel een serieuze winstmarge in waarschijnlijk
Bon, de aan bv. een 335i zullen ze wel een volle dag werk hebben, dus dan is de prijs wel begrijpelijk. Maar vermoed dat 75% van de wagens die daar langskomen TDI'tjes zijn die op een halfuur gefixt zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racing-M Bekijk BerichtenHeeft iemand al ervaring gehad met dit bedrijf?
R-M
STANDAARD NA OPTIMALISATIE
Vermogen pk 136 pk 171 pk
Vermogen kW 100 kW 126 kW
Maximum koppel 300 Nm 370 Nm
Brandstof verbruik 4.7 L 4.2 L
Topsnelheid km/u 210 km/u 225 km/u
van 4,7 naar 4,2 liter?????
Comment
Comment