Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Je moet eens persoonlijk prijs gaan vragen bij eender welke tuner, en hem specs en prijzen van anderen voorleggen. OVERAL verwijt de pot de ketel.

    Ik zou een nieuwe wagen moeten tunen, ik zou het begot niet meer weten. Van elke tuner hoor je cowboyverhalen. Ik zou gewoon gaan bij de tuner, die me de beste indruk geeft. Maar dan nog kan je kar aan gort vliegen
    Ik weet het ook niet meer idd, 37 tuners, en iedereen heeft andere verhalen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
      Eerst Heinz en dan Apec toch, of heb ik dat verkeerd gelezen?
      ah ok , sorry daar had ik dan over gelezen

      Comment


      • ik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
        is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
        tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
          ik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
          is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
          tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.
          Jammer genoeg bestaat er zo iets als bureaucratie waardoor dit niet kan. (maar zonder diezelfde bureaucratie zouden zulke idiote maatregelen als het fiscaal aftrekbaar maken omwille van een lagere CO2-uitstoot niet eens bestaan )
          Last edited by ; 27/05/2010, 18:58.

          Comment


          • Waarom is dat een idiote maatregel?
            De manier waarop sommige constructeurs hun lage co2 uitstoot halen is veel erger. Zelfde als met de gemiddelde verbruikswaarden, geen mens die die kan halen toch ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              ah ok , sorry daar had ik dan over gelezen
              Je hebt er niet over gelezen, het staat er gewoon niet (meer)

              zo stom is hij dan toch nog niet, onze trol.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                Gezien Heinz / BrunoL bij de 'nieuwe tuner' werd zwartgemaakt gok ik ook op apec.
                quote eens waar het staat dat dat gebeurde?
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                Comment


                • Dat werd ondertussen gewist.
                  Database error.
                  The database has encountered a problem.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
                    ik heb een vraagje ivm chiptuning. sinds 1januari 2010 wordt de fiscale aftrekbaarheid bij bedrijfswagens (mede?)bepaald door de CO2-uitstoot.
                    is het mogelijk om een wagen ( een beetje) te laten downtunen om zo een lagere uitstoot te bekomen?
                    tscheelt al gauw 10% meer fiscale aftrekbaarheid.
                    di kan momenteel nog niet maar zal in de toekomst wel kunnen , alle tuning zowel upgrade naar meer vermogen als downtunen voor een gunstigere fiscale klasse zal kunnen en er komt op de website van de DIV een speciaal formulier hiervoor , maar verwacht dit zeker niet het eerste jaar , de bureaucratie in Belgie is zeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      di kan momenteel nog niet maar zal in de toekomst wel kunnen , alle tuning zowel upgrade naar meer vermogen als downtunen voor een gunstigere fiscale klasse zal kunnen en er komt op de website van de DIV een speciaal formulier hiervoor , maar verwacht dit zeker niet het eerste jaar , de bureaucratie in Belgie is zeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag

                      lol, hoe hard gaat daar niet mee gefoefelt worden... ik koop een zware motor, ik laat hem op papier downtunen, ik betaal minder en laat hem in realiteit upgraden... 2x winst

                      Comment


                      • Heeft iemand al ervaring gehad met dit bedrijf?


                        R-M

                        Comment


                        • Vanmiddag met een maat naar Apec geweest om te informeren. Die maat van mij wil nog wat deskundig advies inwinnen bij niet-tuners omtrent de voor- en nadelen.
                          Ze leken mij nog vrij eerlijk bij Apec. Geen kwaad woord over andere tuners, deftig advies over rijstijl (bv. niet te veel stoplichtsprintjes vanuit stilstand).
                          Zelf ga ik het nog niet meteen laten doen. Ten eerste omdat ik voor het werk teveel afstanden rijd van 10 km en ten tweede omdat de garantie dan vervalt.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Racing-M Bekijk Berichten
                            lol

                            90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              lol

                              90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro
                              Daar is ook wel meer werk aan hé om af te stellen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                lol

                                90% van de BMW's is aan 500 euro, maar de 335i is ineens 900 euro
                                Golf TDI en GTI zijn ook hetzelfde hoor. is toch overal zo?

                                Turboman betaalde indertijd 1250

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                  Daar is ook wel meer werk aan hé om af te stellen.
                                  ik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    ik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..
                                    Als de zaken goed draaien bij een chiptuner kunnen ze idd superveel winst maken. Maar je zou er van verschieten wat voor enorme investeringen ze moeten doen willen ze alles mooi legaal doen (soft/hardware/testbank), dat gaat echt over enorme bedragen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      ik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..
                                      Denk dat de kosten van al het materiaal (+ personeel) niet te onderschatten zijn...
                                      Maar eens die kosten gedekt zijn, zit daar wel een serieuze winstmarge in waarschijnlijk

                                      Bon, de aan bv. een 335i zullen ze wel een volle dag werk hebben, dus dan is de prijs wel begrijpelijk. Maar vermoed dat 75% van de wagens die daar langskomen TDI'tjes zijn die op een halfuur gefixt zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Racing-M Bekijk Berichten
                                        BMW Tuning 1 serie 118 D 136 pk

                                        STANDAARD NA OPTIMALISATIE



                                        Vermogen pk 136 pk 171 pk
                                        Vermogen kW 100 kW 126 kW
                                        Maximum koppel 300 Nm 370 Nm

                                        Brandstof verbruik 4.7 L 4.2 L

                                        Topsnelheid km/u 210 km/u 225 km/u



                                        van 4,7 naar 4,2 liter?????


                                        Comment


                                        • zal wel een theoretische berekening zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X