Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
    Bruno,iemand van mijn werk gaat zijn A5 2.7 multitronic 190pk laten chippen .Ze komen bij hem thuis dit doen,dus zonder testbank.Ik hem hem dit afgeraden,omwille van de multitronic en gezegd dat hij een deftige tunner moet opzoeken.Maar hij wil niet luisteren.Wat denk jij hier van?
    Die kerel heeft al 3 verkeerde beslissingen genomen:

1) De keuze van een multitronic > tiptronic moeten zijn

2) Als je een 190pk besteld en wil laten chippen ben je wel veel geld kwijt voor niets. Je kan dit even goed met de 163pk

3) Chippen zonder tesbank en dan nog thuis zou mij niet echt veel vertrouwen inboezemen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
      Wat valt er eigenlijk veilig uit een golf 6 2.0tdi (110pk te halen), 5-bak maar dat is de 110pk versie altijd denk ik? Want daar blijkt toch wel redelijk wat verschil op te zitten. ik lees dingen van 340 tot 380 nm (40 nnm verschil) en 160 tot 185 pk (25 pk verschil).

Ik vind die waardes nogal vrij uiteenlopend vandaar de vraag. Ik heb al begrepen dat de versnellingsbak de gevoelige schakel is integenstelling tot de 6-bak van de 140pk versie. Graag wat licht in het duister
      Is net dezelfde motor en onderdelen als de 140pk versie, op de versnellingsbak na, daar zit voor zover ik begrepen heb de limiet om er net hetzelfde uit te halen als bij het chippen van een 140pk.

Comment

• Bruno wat valt er uit een 1.7 van opel te halen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
          Bruno wat valt er uit een 1.7 van opel te halen?
          Pistons, dieselpomp, turbo, gloeibougies, krukas, ...

Maar ik weet niet waarom je dat eruit zou willen halen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten

Om zo rap mogelijk al die zever op't stort te gooien?

Comment

met die dingen eruit valt er nog moeilijk mee te rijden denk ik

maar qua tuning kan deze toch aangepast worden of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                met die dingen eruit valt er nog moeilijk mee te rijden denk ik

maar qua tuning kan deze toch aangepast worden of niet?
                denk da je best vermeld welke uitvoering en bouwjaar.
                er zijn verschillende 1.7 disels

Comment

• de laatste nieuwe van 2010 en de 110pk versie (of 125pk) vermoed dat gewoon elektronische dichtgeknepen is.

Comment

• dat klopt.
                    110 pk is dichtgeknepen 125 pk versie.
                    Ik heb die motor in mijn zafira getuned.
                    ik had uiteindelijk 159 pk en 344 nm.
                    Wezenlijk verschil
                    Heb dit laten doen bij shiftech.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      dat klopt.
                      110 pk is dichtgeknepen 125 pk versie.
                      Ik heb die motor in mijn zafira getuned.
                      ik had uiteindelijk 159 pk en 344 nm.
                      Wezenlijk verschil
                      Heb dit laten doen bij shiftech.
                      thanks!

dus een 160pk is mogelijk goed om weten!

Comment

• no problema
                        verbruik zakt ook wat meegenomen is

Comment

• Een vraagje voor de kenners hier

Er bestaan de dag van vandaag verschillende softwareladers.
                          Zo heeft APEC de "Switch" en Tunex heeft de "Softwareloader".

De prijs van de Switch weet ik niet, maar Tunex vraagt 200 euro voor het toestel (los van een remap). Op zich veel geld voor een leeg kastje waar je enkel van programma mee kan wisselen. Zeker als je weet dat je voor pakweg 100 euro een toestel kan kopen waar je foutcode's mee kan uitlezen. Ik neem aan dat voorgenoemde tuners die kastjes ook gewoon aankopen en dan een beetje aanpassen in huisstijl. Vandaar mijn vraag: weet iemand waar je zulke toestellen kan kopen? Of zijn er alternatieven?
                          Want de VAG rijders hebben de VAG-COM maar ik ben op zoek naar iets universeel. Mag ook een programma zijn voor op de laptop, dat speelt geen rol. Enigste doel is kunnen wisselen tussen OEM progje en tuning progje.

Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Een vraagje voor de kenners hier

De prijs van de Switch weet ik niet, maar Tunex vraagt 200 euro voor het toestel (los van een remap). Op zich veel geld voor een leeg kastje waar je enkel van programma mee kan wisselen. Zeker als je weet dat je voor pakweg 100 euro een toestel kan kopen waar je foutcode's mee kan uitlezen. Ik neem aan dat voorgenoemde tuners die kastjes ook gewoon aankopen en dan een beetje aanpassen in huisstijl. Vandaar mijn vraag: weet iemand waar je zulke toestellen kan kopen? Of zijn er alternatieven?
                            Want de VAG rijders hebben de VAG-COM maar ik ben op zoek naar iets universeel. Mag ook een programma zijn voor op de laptop, dat speelt geen rol. Enigste doel is kunnen wisselen tussen OEM progje en tuning progje.

Mvg
                            Hey Steve,

Even ivm APEC en hun switch:

De SWITCH is zeker mogelijk voor jouw wagen.

Wij tunen deze motor naar ~ +30Pk +60nm voor 600euro BTW en afstelling op de
                            vermogensbank inclusief.
                            De APEC Switch kost 399euro, maar dan krijgt u 30% korting op de tuning, dus
                            399+420 = 819euro voor APEC Switch + tuning.

Werkwijze:
                            - Meten originele vermogen en koppel (meerdere vermogensruns om mooi
                            gemiddelde te zien)
                            - Uitlezen originele software (OBD)
                            - Bespreken wensen (bvb. sportief op gas reageren, of eerder lineair en
                            rustig, ...)
                            - Basis tune software maken en terug inladen (OBD)
                            - Meten basis tune
                            - Eventuele finetune als de basis tune geen perfect resultaat geeft
                            - Proefrit openbare weg
                            - Bespreking resultaat en uitdruk van origineel en getuned vermogen en
                            koppel
                            Wat de rest van jouw vraag betreft, ik denk dat je bij Smeets Solutions misschien wel een antwoord op je vraag kan vinden...
                            http://www.diagnoseapparatuur.be

Greetz, Greg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                              Een vraagje voor de kenners hier

Mvg
                              Zelf ga je nooit een goede prijs hebben voor zo'n programma loader , ze kosten denk ik iets van een 300 euro als je ze per stuk koopt , maar tuners zoals o.a apex/tunex kopen ze volgens mij minstens per 100 stuks aan en dan kosten ze slechts 65 euro geloof ik, prijs zou ik eens moeten opzoeken want ikzelf verkoop die dingen niet , veel te gevaarlijk , heb je de disclaimer al gelezen ? ik zal even voor je quoten "in geval van een stroomonderbreking of een te lage batterij-spanning kan het gebeuren dat de stuurdoos vastloopt tijdens het programmeren, XXXXXXX kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor de financiele gevolgen van het vervangen van de motorstuurunit, alle herstellingskosten zijn ....."

als je de wagen door een tuner laat flashen en hij loopt vast krijg je als klant onder garantie meteen van de tuner een nieuwe ECU, maar als je zelf thuis flasht met de tool dan draai je zelf op voor de kosten , wat al snel kan oplopen tot bv 1697.5 euro bij bv Mercedes , daarbij moet je ook de takelkosten nog rekenen enz.....

Mss toch even nadenken dus voordat je zelf gaat programma's laden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                Zelf ga je nooit een goede prijs hebben voor zo'n programma loader , ze kosten denk ik iets van een 300 euro als je ze per stuk koopt , maar tuners zoals o.a apex/tunex kopen ze volgens mij minstens per 100 stuks aan en dan kosten ze slechts 65 euro geloof ik,
                                Dat zou toch wel een érg groot verschil zijn

Comment

Dat zou toch wel een érg groot verschil zijn
                                  de meeste van die dingen zijn made in china , als je ze zonder logo wil en per 1000stuks aankoopt heb je ze voor nog geen 30$

Comment

• blabla
                                    Last edited by decat; 24/06/2010, 19:46.
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

• Winst maken is geen schande!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                        Winst maken is geen schande!

Schandalig veel winst maken is wel een schande want dan verkoop je iets van minderwaardige kwaliteit voor veel te veel geld. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit het geval is voor Apec of andere tuners.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Schandalig veel winst maken is wel een schande want dan verkoop je iets van minderwaardige kwaliteit voor veel te veel geld. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit het geval is voor Apec of andere tuners.
                                          Absoluut oneens. Een product heeft niet zoiets als een 'intrinsieke ruilwaarde', maar ik zal de discussie hier niet voeren

Comment

Working...
                                          X