Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
    Ben jij den dickhead met de Mini Cooper S ?

    Na het meten van uw wagen IN ORIGINELE VERSIE had ik tegen u gezegd dat uwen turbo/motor ziek was, Stonk aan den olie, niet te doen... En gezegd dat ik die niet wou tunen.

    Maar nee, mijnheer wist alles, ik ben van de autosector en die is wel te chippen, heb die gekocht van een oude madam en wagen heeft zelfs een nieuwe turbo ( tiens tiens..) ... Doen...

    Heb ik dus gedaan met nodige waarschuwing aan U. U heeft ook serieus vals gespeeld tegen Manu, komen beweren dat ik gezegd had dat U niet moest betalen omdat de resultaten er niet waren.... Wanker !! Waarheid vertellen aub !

    Motor kapot gegaan ? Mja, kan ik best geloven...

    Waarom is den uwe kapot gegaan en de anderen niet ? Vertel eens ? Uw software was voor 100% identiek aan die van Mario/Tirex. Heeft altijd goed gepresteerd en NOOIT problemen gehad...

    En de gasten bij BAR zijn zeker geen vrienden van ons, dus waarom zouden ze nu vertellen dat wij goed chippen hé ? Hoe kan je zeggen dat het geen mapping op maat was ? Waarom heb ik dan uwe file uitgelezen en bewerkt als ik uw versie al had !!!

    Get a life !

    PS: In de toekomst, als jij een probleem heb met iemand, ga er maar eerst zelf het uitleggen en bespreken met die persoon ipv zo te reageren op een forum, looser & slecht betaler !!
    Dit is wel niet echt een professionele manier om te reageren op kritiek van een klant. Ik kan begrijpen dat het niet leuk is om kritieken te lezen over je werk en zeker als je denkt dat er onwaarheden worden geschreven. Maar je moet je als vertegenwoordiger van PPE daarover kunnen zetten. Je bezorgt hiermee je bedrijf een heel onsympathiek imago.
    Zo'n zaken kun je op een heel andere manier aanpakken. Je zou als reactie bijvoorbeeld in vraag kunnen trekken waarom de klant met zijn probleem niet terug is gekomen om samen naar een oplossing te zoeken. Of je kan met onderbouwde argumenten aanbrengen waar de klant de mist in gaat.

    In ieder geval, professioneel blijven in zo'n situatie is de beste vorm voor damage control.

    Comment


    • Ik ben toen professioneel geweest en eerlijk gezegd dat ik die niet wou tunen omdat die niet in orde was.

      En nu zoiets moeten lezen ? Toffe merci van hem...

      Nee, sorry.

      Leugens hebben niks te maken meet een bedrijf zijn imago, ik vertel gewoon de waarheid.

      Genoeg tevreden klanten om dit te bewijzen.

      Comment


      • Als gevestigde waarde, ben je beter zo'n mannen arm dan rijk , ik spreek uit ervaring

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
          Ik ben toen professioneel geweest en eerlijk gezegd dat ik die niet wou tunen omdat die niet in orde was.

          En nu zoiets moeten lezen ? Toffe merci van hem...

          Nee, sorry.

          Leugens hebben niks te maken meet een bedrijf zijn imago, ik vertel gewoon de waarheid.

          Genoeg tevreden klanten om dit te bewijzen.
          Ik weet dat je gelooft in je product, je hebt goede technische kennis en ongetwijfeld heel wat tevreden klanten. Mijn advies is enkel een andere aanpak om te reageren op die leugens. Al wordt er de grootste onzin verteld in de sociale media, je moet dat in een positieve energie proberen omzetten als je er op reageert. Dan kom je daar als bedrijf het beste uit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
            Maar je moet je als vertegenwoordiger van PPE daarover kunnen zetten. Je bezorgt hiermee je bedrijf een heel onsympathiek imago.

            In ieder geval, professioneel blijven in zo'n situatie is de beste vorm voor damage control.
            Ach PPE hoeft zich toch allang niet meer te bewijzen zeker, al wie het tuning-gebeuren een beetje nagaat op internet weet waar hij met zijn BMW naartoe moet. En niet o.w.v. de reacties van hunzelf, maar om de tevreden reacties van hun klanten.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
              Ik weet dat je gelooft in je product, je hebt goede technische kennis en ongetwijfeld heel wat tevreden klanten. Mijn advies is enkel een andere aanpak om te reageren op die leugens. Al wordt er de grootste onzin verteld in de sociale media, je moet dat in een positieve energie proberen omzetten als je er op reageert. Dan kom je daar als bedrijf het beste uit.

              Thx.

              Het feit is : het is echt moeilijk om een ' naam ' te maken , jaren na jaren... En door zo'n post is er discussie over uw bedrijf en uw bedrijf zwart gemaakt.

              Alles kan idd gediscussieerd worden, maar niet op deze manier. En zeker niet met leugens te vertellen.



              Comment


              • Maar Jerry heeft wel gelijk, al kan ik uw reactie begrijpen

                Comment


                • Ik denk eigenlijk dat als respectabele tuner (er zijn er wel een paar hier, zonder nu namen/preferenties te geven en beetje neutraal te blijven) dat het zelfs beter is dat je je op de achtergrond houdt bij dergelijke posts.

                  Ik nu bvb als derde die dit lees (en zelf nog niet bij PPE ben geweest), negeer dergelijke "flame" posts, omdat ik al veel goeds gehoord heb over de zaak, dus dan weet ik wel wat ik moet geloven, en dat zal mijn vertrouwen in uw zaak niet schaden. En hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind hé plus er zullen altijd rotte appels zijn.

                  Niks van aantrekken..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                    Ach PPE hoeft zich toch allang niet meer te bewijzen zeker, al wie het tuning-gebeuren een beetje nagaat op internet weet waar hij met zijn BMW naartoe moet. En niet o.w.v. de reacties van hunzelf, maar om de tevreden reacties van hun klanten.
                    Ik volg je hierin helemaal hoor.
                    Op persoonlijk en professioneel vlak heb ikzelf al heel wat geleerd over hoe je het best omgaat met kritiek. Zowel uit ervaring als via cursussen. Daarom wou ik een beetje goede raad meegeven.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
                      Thx.

                      Het feit is : het is echt moeilijk om een ' naam ' te maken , jaren na jaren... En door zo'n post is er discussie over uw bedrijf en uw bedrijf zwart gemaakt.

                      Alles kan idd gediscussieerd worden, maar niet op deze manier. En zeker niet met leugens te vertellen.



                      Dat is inderdaad niet aangenaam. Zeker als je uw hart en ziel in je werk steekt en (zoals ik eerder zei) gelooft in je product.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
                        Ben jij den dickhead met de Mini Cooper S ?

                        Na het meten van uw wagen IN ORIGINELE VERSIE had ik tegen u gezegd dat uwen turbo/motor ziek was, Stonk aan den olie, niet te doen... En gezegd dat ik die niet wou tunen.

                        Maar nee, mijnheer wist alles, ik ben van de autosector en die is wel te chippen, heb die gekocht van een oude madam en wagen heeft zelfs een nieuwe turbo ( tiens tiens..) ... Doen...

                        Heb ik dus gedaan met nodige waarschuwing aan U. U heeft ook serieus vals gespeeld tegen Manu, komen beweren dat ik gezegd had dat U niet moest betalen omdat de resultaten er niet waren.... Wanker !! Waarheid vertellen aub !

                        Motor kapot gegaan ? Mja, kan ik best geloven...

                        Waarom is den uwe kapot gegaan en de anderen niet ? Vertel eens ? Uw software was voor 100% identiek aan die van Mario/Tirex. Heeft altijd goed gepresteerd en NOOIT problemen gehad...

                        En de gasten bij BAR zijn zeker geen vrienden van ons, dus waarom zouden ze nu vertellen dat wij goed chippen hé ? Hoe kan je zeggen dat het geen mapping op maat was ? Waarom heb ik dan uwe file uitgelezen en bewerkt als ik uw versie al had !!!

                        Get a life !

                        PS: In de toekomst, als jij een probleem heb met iemand, ga er maar eerst zelf het uitleggen en bespreken met die persoon ipv zo te reageren op een forum, looser & slecht betaler !!

                        Nu bewijs je nogmaals hoe professioneel je wel bent

                        Ik kan u op zwart wit bewijzen dat.

                        1. Er met de motor en turbo niets scheelde toen en weer iets nieuws verzonnen blijkbaar...
                        Niet willen tunen? ik heb je daar niks over horen zeggen integendeel!
                        Het lag waarschijnlijk aan de luchtfilter of dat ik met octaan 95 reed.
                        De motor en turbo werd vervangen omdat de plastic ketting geleider afgebroken was en de stukjes daarvan op de oliefilter zeef waren terecht gekomen, daardoor kreeg ik een olie druk daling en kreeg de motor en turbo te weining smering

                        2. ik kreeg een nieuwe motor en turbo en met dezelfde setup en jou file ben ik na het inrijden naar BAR geweest om hem eens te laten rollen, ik dacht dat jou file geflashed werd door de dealer, maar blijkbaar stond deze er nog op.
                        Tijdens het rollen had ik exact dezelfde waarden als op jou testbank = 197pk
                        ik dacht wow goed voor standaard, maar het was nog met u getunede file
                        Dus met oude motor = 197pk
                        Met nieuwe motor en turbo = 197pk
                        btw: ik weet niet waarom je op facebook 217pk claimed ff 20pk bij lappen voor reclame???
                        (kopie in bijlage)

                        3. ik had mooi de waarden kunnen mee lezen en zag waar de fouten zaten. (post ik binnenkort ook eens)
                        Na de aanpassing had ik 230pk en de week erna ben ik naar de bank van Vandenabeele geweest om het nog es te checken en op de pk na hetzelfde resultaat

                        aan wat ligt het dan volgens jou???

                        Ver professioneel van jou ipv van jou fout toe te geven
                        maar nee je voelt je aangevallen en wilt je gelijk halen
                        In mijn ogen ben je de zoveelste zakken vuller
                        En ik was dan nog zo eerlijk om jou die installatie kosten van 70€ terug te betalen
                        De reden waarom ik ook niet terug gekeerd ben is omdat ik een hele lading van die mooie mails gekrgen heb
                        Ik ben nochtans iemand die snel zijn fouten toegeeft, maar tegen onrecht en leugens kan ik al helemaal niet tegen
                        U heeft dit allemaal aan u zelf te danken
                        Ik kan het maar 1 ding noemen: schande
                        En ik had heus voor wat klanten kunnen zorgen maar die gaan aan je neus onderuit

                        Bijgevoegde miniaturen:

                        links: de tuner pleit 217pk / midden: de echte waarden 197pk (mee gekregen van tuner) / rechts: de oude file (197pk) met nieuwe motor en nieuwe file (230pk) BAR file
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Last edited by ; 06/01/2011, 18:01.

                        Comment


                        • Laat de chips en het bier maar aanrukken, het wordt hier nog interessant.

                          Comment


                          • Wie is er nu in fout .

                            Stefplus is een tuner met pit . I LIKE

                            Comment


                            • chiptuning

                              Heeft er iemand ervaring met chiptuning? Ik heb sinds kort een volvo XC60 D3 AWD, 120kw/163pk, 5850km op de teller. Wil hem graag chippen maar ik weet niet hoever ik kan gaan en wanneer ik dit mag laten doen en is er qwaliteit verschil tussen de chips? En brengt het ook zijn verbruik naar onder?
                              Vindt namelijk dat zijn hernemingen aan de zwakke kant zijn, hij gromt alsof maar komt toch tekort, jammer.

                              Comment


                              • Mijn laatste reactie op uw leugens :

                                - Op uw originele curve bij ons is het al deftig te zien dat uw wagen niet goed presteerde wetende dat er al een andere uitlaat en FMIC geinstaleerd was : bumpy curve, slecht presteren na 4000 toeren en als resultaat.... 182 pk !! Woaw.... Top motor !!

                                - Op mijn getunde curve, zelfde probleem, curve heel slecht na 4000 toeren en geen progressie meer => typisch probleem van een verlesten turbo !!

                                - Nog eens het bewijs van uw leugens, na het vervangen van de turbo was de wagen origineel gezet door BMW ( uw woorden...) , had pertan gevraagd om terug bij ons te komen om dit te checken, oftewel betalen voor tuning, oftewel origineel terug zetten. Heb u niet gezien natuurlijk...

                                - 217 pk op Facebook ? Ik geef toe, niet op den uwe maar dat zijn toch de waardes dat wij halen met een gezonde motor, dus geen valse reclame. Wel foto van uw wagen gebruikt, is een prachtige wagen ( ik ben nog altijd een autofreak en kan nog een mooi wagen onderscheiden van de massa...).

                                - is volledig LOGISCH dat er foutmeldingen zaten in uw ECU als die turbo kapot gegaan is !! Maar nog eens een bewijs dat de wagen NIET HERPROGRAMEERD WERD bij BMW bij het vervangen van de turbo zoals U zei !!

                                - oude file 197 pk : derde keer het bewijs dat de wagen niet herprogrameerd werd !! En tussen ons, 197 pk met FMIC en uitlaatlijn is volledig logisch op een Mini Cooper S, niet 182 pk !!!!

                                - En die grafiek van bij BAR... Mja, in excel heb nog geen 5 minuten nodig om een betere curve te maken

                                Top materiaal !

                                C ya

                                Comment


                                • 1 vraag:

                                  Hoe komt het dat de curve met de nieuwe motor juist hetzelfde loopt en evenveel pk's opleverd?

                                  Als je goed kan lezen, dacht ik dat ze de wagen geflashed hadden maar dat is niet het geval en maar best ook anders konden we niet weten dat jou file dezelfde resultaten gaf met een nieuwe motor.
                                  En er is een pak meer merkbaar vermogen nu dan toen met jou file ondanks de nieuwe motor

                                  Ik ga er verder weinig woorden meer aan vuil maken
                                  je bent ver van professioneel in jou uitspraken
                                  En lees in het vervolg alles eens goed door voor je uitspraken doet
                                  En ik ben nog steeds bereid de installatie kosten terug te betalen van 70€ en ik wil zelfs een run komen doen tegen betaling van mijn kant om het jou te bewijzen.
                                  Maar dan neem ik wel een vriend mee die technieker is bij de Mini Challenge Cup eer je mij weer blaasjes zou wijsmaken

                                  Ik zeg ook niet dat jou bank niet nauwkeurig is
                                  Hij is heel nauwkeuring zelfs even nauwkeuring als BAR zijn bank want ze geven alle 2 even veel Pk's neer (jouwe met oude motor) en (BAR met nieuwe motor)
                                  btw auto kwam binnen voor defecte turbo (vermogen verlies) een week na de tuning
                                  Uitgelezen door BMW zelf en werd geen garantie aangezien wijzigingen aan de ecu (volgens jou niet mogelijk)
                                  Maar de echte oorzaak was een te kleine oliedruk dit kwam door het geratel een week na de tuning
                                  Na nader inzien bleek dat de oliedruk ferm gezakt was en ook motorschade had door de defecte ketting spanner onderdelen die op de zeef terecht gekomen waren
                                  Motorblok was wel in garantie

                                  Je bent gewoon een slechte verliezer en een praatjes maker.
                                  En ik zeg ook niet dat je een prutser bent, maar bij mijn wagen heb je gefaald en weer wil je jou fouten niet toegeven

                                  Je ziet of je op mijn aanbod wilt ingaan of niet
                                  Last edited by ; 06/01/2011, 20:55.

                                  Comment


                                  • Het feit dat je na het herstellen van je motor niet terug naar PPE ging om de zaak deftig af te handelen (zoals de afspraak was), maar wel naar BAR zegt al genoeg over uw intenties. PPE had u op uw plaats gezet en gezegd dat de motor mankeerde, terwijl jij betweterig beweerde van niet. Maar guess what? PPE had gelijk en ze hebben uw turbo moeten herstellen. Dit kon ge blijkbaar niet verkroppen en het resultaat is te lezen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten
                                      1 vraag:

                                      Hoe komt het dat de curve met de nieuwe motor juist hetzelfde loopt en evenveel pk's opleverd?

                                      Dat is toch redelijk logisch?
                                      Die file werd opgesteld aan de hand van hoe die motor toen reageerde. Als de file ni geflashet werd betekent dat dat nog altijd dezelfde sturing aan de motor wordt doorgegeven met dezelfde prestaties tot gevolg. Als je met die nieuwe moto terug bij PPE was geweest hadden zij er waarschijnlijk ook een heel andere file van gemaakt omdat jouw motor dan weer normaal ging werken. Als je met stukke motor naar BAR was geweest hadden die wrs iets gelijkaardigs gedaan als PPE.

                                      Lijkt mij nu toch niet zo moeilijk om zelf tot die gedachte te komen

                                      Comment


                                      • Als er zowel 197pk geleverd word met de oude motor en nieuwe motor heeft dit niks met het motorblok te maken

                                        Ik ging zeker terug gaan, maar na zijn aardige mailtjes heb ik besloten van niet.
                                        Btw de defecte motor had geen fluit te maken met de tuning
                                        Nogmaals: Ketting spanner onderdelen op olie zeef = oliedruk daling = motorschade
                                        en dit heeft niks nada met pk verlies te maken

                                        Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
                                        Mocht hij tov mij professioneler overkomen ging ik met plezier terug

                                        Maar ja iedereen heeft zijn vriendjes op een fora

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
                                          Mijn laatste reactie op uw leugens :
                                          !

                                          C ya
                                          Veel professioneler gereageerd!
                                          Zo hoort het en nu win je gelijk ook aan steun en geloofwaardigheid! (Als je die nog niet had natuurlijk..)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X