Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou graag eens een degelijke vergelijkende test zien tussen verschillende chiptuners door een onafhankelijke partij zoals bvb een automagazine. Ze zouden dan met pakweg een BMW en een Audi telkens naar verschillende chiptuners kunnen gaan en dan de wagens testen en uitlezen om te zien wat er allemaal veranderd is. Zoiets zou ik heel interessant vinden.
Solderen? Dat is toch iets van 10 jaar geleden dacht ik....
Tegenwoordig doen ze toch alles via de OBD poort?
En ja, tuurlijk dat ze dat zien.
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Bruno geeft mijn ship ook opnieuw gesoldeerd. En ik moet zeggen dit zag je niet!!!
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Inderdaad en dit kan uitgelezen worden bijj de Dealer en dan ben je uw fabrieksgarantie kwijt
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Daarom dat ik hem ook pas chip als de garantie voorbij is, nog een goede 6 weken dus ...
Ik vind het inderdaad te duur voor iemand die geen testbank heeft.
Dan is het al beter dat ik naar Apec of PPE zelf rijd die wel over alle materiaal beschikken.
Is die Tunex tuning en softwareloader ook mogelijk bij een 520 d F10?
Apec heeft ook zo'ne switch maar werkt niet op alle wagens.
Dat zou je eens moeten navragen voor de zekerheid, dat durf ik niet gaan beweren.Je vraagt zowieso best info want niet alles staat op de website. Zo weet ik dat ze de Audi A5 2.0 TFSi 180pk ook naar 258pk kunnen tunen, net zoals zijn 211pk broertje. Er komt dan wel 75 euro extra bij, dus 300 euro.
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Dat is een tegenvaller. Dus het is alweer gedaan met het gemak van OBD tuning?
Zo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?
775 euro voor een standaard map... no way.
5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.
Daar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
Daar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
Je niet laten afschepen en het hele gebeuren volgen en vragen stellen?
Daar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
Dat is voor mij goed genoeg...
Dat ik zie dat uit mijn wagen een mooie grafiek komt... of die nu speciaal voor mijn wagen gemaakt is of niet doet er niet zo toe. Sterker nog, liever een standaard map... die óók op mijn wagen goed performed maar waar ik wél het bewijs van in handen heb door de voor en na chip-vermogensmeting te zien in grafische weergave...
En, als het mogelijk is, in 1e en 2e versnelling een beperking van het vermogen tot standaard waardes. Ik doe het enkel voor het rijden, niet voor het vertrekken vanuit stilstand...
En, als het mogelijk is, in 1e en 2e versnelling een beperking van het vermogen tot standaard waardes. Ik doe het enkel voor het rijden, niet voor het vertrekken vanuit stilstand...
Dat zou ongetwijfeld heel wat onderdelen sparen ook, maar is dit mogelijk?
Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Dat begrenzen van het vermogen/koppel in de lage versnellingen is inderdaad perfect mogelijk.
Anderzijds volstaat het ook gewoon om in 1ste niet door te sleuren en pas vanaf 2de volgas te geven. Op die manier ontzie je ook je koppeling.
Comment