Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine in oude diesel jerrycan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Benzine in oude diesel jerrycan

Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan dat er een paar druppels diesel in een jerrycan met benzine zitten? Ik heb nog twee oude jerrycans (10 liter) waar altijd diesel mee is vervoerd. Nu kan er nog een klein restje diesel in zitten. Moet ik dat eerst uitspoelen of kan ik die gerust volgooien met benzine? Wanneer begint het schadelijk te worden?

Ik hoor het graag!

Fred

Kwaad kan het volgens mij niet, zeker niet een paar druppels, maar ik zou de jerrycans toch sowieso goed uitspoelen.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

men vrouw heeft 5km gereden met benzine in haar 1.5dci clio. pas na 5km, had ze het door omdat hij begon in te houden en nogal lawaai te maken. (halve tank benzine erin.)
      leeggezogen en nieuwe filters en hij bolde weer. dus die paar druppels zullen het niet maken. doen ze trouwens ook geen diesel bij benzine in de winter om de bevriezing tegen te gaan? dus veel kwaad zal het niet kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        doen ze trouwens ook geen diesel bij benzine in de winter om de bevriezing tegen te gaan? dus veel kwaad zal het niet kunnen
        das een truk uit den goeie ouden tijd
        en trouwens tis omgekeerd: diesel bevriest eerder dan benzine dus ze DEDEN benzine bij diesel in den ouden tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
          das een truk uit den goeie ouden tijd
          en trouwens tis omgekeerd: diesel bevriest eerder dan benzine dus ze DEDEN benzine bij diesel in den ouden tijd
          ah 't is omgekeerd.

Comment

Tusc zou daar schoon gestaan hebben, als hij iemand wou helpen "Kapt maar gerust wat diesel in uwen benzinenbak, vroeger deden ze dat ook!"

Comment

Als de jerrycan te oud is wel opletten voor lekken

Comment

ik had het dus verkeerd voor.
                dacht aan benzine bij diesel. maar de vraag gaat over diesel bij benzine.

mijn vrouwtje had dus benzine ipv diesel getankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  ik had het dus verkeerd voor.
                  dacht aan benzine bij diesel. maar de vraag gaat over diesel bij benzine.

mijn vrouwtje had dus benzine ipv diesel getankt.
                  bwaa in beide richtingen kan een half literke op een ganse tank niet echt kwaad. Het is niet aan te raden maar de wagen zal het wel overleven

Als het om oude jerrikans gaat zou ik eerder schrik hebben voor brokken vuil die erin zitten en die je dan in je tank gaat gieten.
                  Beetje ontvetter en dan met warm water spoelen en dat kan er weer tegen.

Comment

De ene motor zal er gevoeliger voor zijn dan de andere. Ik zou de jerrycan toch uitspoelen met wat benzine.

Comment

spoel dat toch maar even uit.

die druppels diesel zullen nog zoveel kwaad niet kunnen, maar als er nog andere vuiligheid in ligt kan dat je filters verstoppen.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Als de jerrycan te oud is wel opletten voor lekken
                        just jup

ik zit ook met zweetjerrican

Comment

Een goede manier om een jerrycan te kuisen is met de hogedrukreiniger uitspuiten. (carwash ofsow)

Comment

water

Comment

water
                              Laten uitlopen éh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                Laten uitlopen éh
                                spoel dat dan met benzine he, heb je toch nooit kans dat er iets achter blijft?

apolaire verontreinigingen moet je reinigen met apolaire solventen.

Comment

spoel dat dan met benzine he, heb je toch nooit kans dat er iets achter blijft?

apolaire verontreinigingen moet je reinigen met apolaire solventen.
                                  Je begrijpt me verkeerd, het zijn oude jerrycans, kan ik me inbeelden dat er roest o.d. in zit.

2druppels water zullen geen verschil uitmaken (net als 2druppels diesel)

(Voor een R4'tje te rijden bent u best wel van euhm hoger niveau, wat doet u in het dagelijks leven?)

Comment

Je begrijpt me verkeerd, het zijn oude jerrycans, kan ik me inbeelden dat er roest o.d. in zit.

2druppels water zullen geen verschil uitmaken (net als 2druppels diesel)

(Voor een R4'tje te rijden bent u best wel van euhm hoger niveau, wat doet u in het dagelijks leven?)
                                    't 4tje is maar een hobby he, 'k rij normaal met de gezinssloep, 307SW.

ben laborant bij Janssen Pharma.

(Zulk hoog niveau ben ik nu ook weer niet hoor, heb een a1 chemie in avondschool gehaald.)

en als er al roest in zit ga je het niet beter maken met water denk ik

Comment

't 4tje is maar een hobby he, 'k rij normaal met de gezinssloep, 307SW.

ben laborant bij Janssen Pharma.

(Zulk hoog niveau ben ik nu ook weer niet hoor, heb een a1 chemie in avondschool gehaald.)

en als er al roest in zit ga je het niet beter maken met water denk ik
                                      Oh, valt best mee.
                                      Ik doe dat toch altijd bij oude benzinetanken.

Wat was je dan voor je avondschool? (van opleiding)

Comment

Oh, valt best mee.
                                        Ik doe dat toch altijd bij oude benzinetanken.

Wat was je dan voor je avondschool? (van opleiding)
                                        a2 chemie

Was aan m'n a1 begonnen in de hogeschool maar ben na een zat jaar gestopt. Beginen werken en na een tijdje de studies terug opgehaald, want ik wou dat diploma echt wel.

Comment

Working...
                                        X