Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota corolla Verso 2.2 d4d 136pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door walt Bekijk Berichten
    Weer helemaal mee eens, maar ik bedoel gewoon dat dit probleem veel meer mensen treft dan mezelf,dat het in feite een groot probleem is,maar dat er buiten één of ander forum weinig van te horen is.
    Vergeet niet dat men voornamelijk pas naar een forum grijpt wanneer er een probleem is. Wanneer alles goed gaat zijn zeer weinig mensen geneigd hun verhaal neer te schrijven. 't Is pas als er een haar in de boter zit dat men dat gaat doen.

Een internetforum is dus zeker en vast geen correcte weergave van bepaalde problemen.

Misschien is het probleem dus veel minder groot en veel sneller opgelost dan je zou denken

Comment

@Stefanus: win je zo niet op man.

Bij mij gaat het erom dat de problemen met de moderne diesels van Toyota erg snel naar de vergeetput gaan als iemand erover begint. En wat Rover betreft,ik wil het merk zeker niet met Toyota vergelijken maar wat kan ik eraan doen dat wij in met Rover alles bij elkaar 1.000 000km hebben gedaan/doen zonder grote problemen en dat mijn Toyota ervaring 25.000km geduurt heeft en dan met motor defect geeindigt is..... En neem gerust aan tot voor die ervaring zag ik Toyota ook als Robuust Ongelooflijk Veilig en Razendsnel (ah,nee dat is een ander merk). Maar door die problemen ben ik me zelf er gaan in verdiepen en heel wat maskers wat betreft betrouwbaarheid zijn afgevallen. Uit pure ellende heb ik dan nog zelf vanachteren in de garage een tweedehands blokkie in die Yaris gestoken. Ik weet dus wel hoe een Toy'ke ineen zit hoor.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        @Stefanus: win je zo niet op man.
        Ik wind me niet op, thomas

Bij mij gaat het erom dat de problemen met de moderne diesels van Toyota erg snel naar de vergeetput gaan als iemand erover begint. En wat Rover betreft,ik wil het merk zeker niet met Toyota vergelijken maar wat kan ik eraan doen dat wij in met Rover alles bij elkaar 1.000 000km hebben gedaan/doen zonder grote problemen en dat mijn Toyota ervaring 25.000km geduurt heeft en dan met motor defect geeindigt is..... En neem gerust aan tot voor die ervaring zag ik Toyota ook als Robuust Ongelooflijk Veilig en Razendsnel (ah,nee dat is een ander merk). Maar door die problemen ben ik me zelf er gaan in verdiepen en heel wat maskers wat betreft betrouwbaarheid zijn afgevallen. Uit pure ellende heb ik dan nog zelf vanachteren in de garage een tweedehands blokkie in die Yaris gestoken. Ik weet dus wel hoe een Toy'ke ineen zit hoor.
        Wat ik niet begrijp is waarom jij er altijd maar Rover blijft bijsleuren. Als dat merk toch zo on-ge-loofelijk goed moest geweest zijn, waarom is er dan geen enkele constructeur ter wereld in geslaagd het van het fallissement te redden? Soit, maakt ook niet uit in deze discussie, Rover is dood en vandaag geen zak meer waard buiten wat Chinese centjes.

Als die Yarisjes zodanig slecht zijn als jij beweert, en inderdaad na 25.000 km in de soep draaien, zoals jij beweert...denk je dan werkelijk dat Toyota ze nog zou blijven verkopen met 5j garantie/150.000km? Wees niet naiëf.

Jij hebt problemen gehad met een Toyota, goed, das pech. Kennissen van jou hebben problemen met hun Toyota, goed, das ook pech. Maar daarom heeft de rest van de wereld die een Toyota rijden die pech nog niet.

Het feit dat de topicopener z'n wagen mag binnenbrengen bij de dealer en dat ze hem daar gaan opvolgend getuigt al van een grote klantvriendelijkheid. Ik moet je niet vertellen wat sommige andere merken antwoorden wanneer je de vraag naar een hoog olieverbruik stelt?

Van een niet nader te noemen merk uit Duitsland gaf de dealer één van de forummers zelfs de raad een busje olie in de koffer te bewaren en af en toe wat bij te gieten. Daarmee was het probleem voor de dealer ook opgelost...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Als die Yarisjes zodanig slecht zijn als jij beweert, en inderdaad na 25.000 km in de soep draaien, zoals jij beweert...denk je dan werkelijk dat Toyota ze nog zou blijven verkopen met 5j garantie/150.000km? Wees niet naiëf.
          Die garantie is gewoon kwatch. Luister even:

op de snelweg was de turbo in de soep gedraait,volgens de depanage monteur (ik was er niet,m'n vriendin stond in het midden van de ring rond Brussel op de pechstrook) waren er metaaldeeltjes naar binnen gegaan. De wagen is afgesleept naar de thuisdealer en daar heeft men het volledige inlaattraject,turbo en cillinderkop+pakkingen vervangen. Als ze de auto ging halen zag ik (reed er gelijk achter) dat het autootje redelijk blauw rookte,terug naar de garage en een uitleg van niets gekregen,maar ok: even afwachten. Een paar weken later,nog steeds roken en heel wat olieverbruik. Ik ben er mee naar de garage gereden en ben daar weggestuurd. Vervolgens heb ik de cilinderkop gedemonteerd en me een ongeluk geschrokken. In een van de cilinders zaten groeven van wel 0.5mm diep.... Toen ik dan met het Yarisje op de trailer naar de garage ging zei men mij zonder schroom: "U heeft inderdaad gelijk,maar wanneer U zelf reparaties uitvoert aa uw voertuig vervalt de garantie". Alles nog geprobeert om toch coulance te krijgen maar tevergeefs. Omdat een advocaat meer kost dan een tweedehands blokje heb ik dat er dan maar zelf in gevezen. 1 dagje werk. Kon de garage dat dan niet?

Toyota verkoopt heel wat van die karretjes aan oude mensen die wel heel wat anders rijden als ik met een auto denk ik. En alles ten spijt maar m'n Rover trotseert al 280 000km mijn rijstijl.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Die garantie is gewoon kwatch. Luister even:

op de snelweg was de turbo in de soep gedraait,volgens de depanage monteur (ik was er niet,m'n vriendin stond in het midden van de ring rond Brussel op de pechstrook) waren er metaaldeeltjes naar binnen gegaan. De wagen is afgesleept naar de thuisdealer en daar heeft men het volledige inlaattraject,turbo en cillinderkop+pakkingen vervangen. Als ze de auto ging halen zag ik (reed er gelijk achter) dat het autootje redelijk blauw rookte,terug naar de garage en een uitleg van niets gekregen,maar ok: even afwachten. Een paar weken later,nog steeds roken en heel wat olieverbruik. Ik ben er mee naar de garage gereden en ben daar weggestuurd. Vervolgens heb ik de cilinderkop gedemonteerd en me een ongeluk geschrokken. In een van de cilinders zaten groeven van wel 0.5mm diep.... Toen ik dan met het Yarisje op de trailer naar de garage ging zei men mij zonder schroom: "U heeft inderdaad gelijk,maar wanneer U zelf reparaties uitvoert aa uw voertuig vervalt de garantie". Alles nog geprobeert om toch coulance te krijgen maar tevergeefs. Omdat een advocaat meer kost dan een tweedehands blokje heb ik dat er dan maar zelf in gevezen. 1 dagje werk. Kon de garage dat dan niet?

Toyota verkoopt heel wat van die karretjes aan oude mensen die wel heel wat anders rijden als ik met een auto denk ik. En alles ten spijt maar m'n Rover trotseert al 280 000km mijn rijstijl.
            En omdat...

1. Je vriendin toevallig problemen gehad heeft met haar Yaris

2. En jij zo dom was daar zelf aan te gaan prutsen terwijl je als kenner van de automobielsector (wat je toch zelf beweerd) héél goed zou moeten weten dat dan de garantie vervalt

... zijn alle Yarissen bucht en alle dieselmotoren gedoemd om stuk te gaan.

Jij had Toyota met z'n neus op de feiten moeten drukken en hun fout (laten) aantonen. Dan was 't probleem opgelost, want de fout lag duidelijk bij hen (wat kan gebeuren, 't zijn tenslotte ook maar mensen).

'k Ga er verder niet dieper op ingaan want 't heeft duidelijk geen enkele zin. Maar ik vind jouw situatie extrapoleren naar heel de wereld nogal extravagant en compleet verkeerd.

Een merk als Toyota wordt niet 's werelds belangrijkste autoconstructeur met bucht te produceren, zoals jij laat uitschijnen.

Comment

Toyota is volgens mij geen bucht,de problemen zijn de moderne diesels. Geen kwaad woord van de rest.

Op de feiten drukken: dat kon ik enkel met de zuigers te laten zien hé,ze geloofden me toch niet.

Comment

Ondertussen ben ik reeds 2x naar de garage geweest voor controle oliepeil,tlkens na 1000km.En 2x werd er 0,6 liter nieuwe olie bijgedaan.

Comment

Er zijn relatief veel problemen met hoog olieverbruik met de 1.4 en 2.2 D4-D, die motoren zijn er toch vrij berucht voor?

Comment

Bij VAG diesels wordt ook aangeraden een busje olie in de koffer te bewaren...dat maakt het geen slechte motoren.

Comment

Het is maar wat je normaal vind... Ik doe 1250 km per week, en ga echt niet elke week olie bijgieten. Heb zo 60000km tevreden en zonder olie bij te vullen met een E90 320d gereden, en dat is voor mij ook de norm.

Een Yaris is een non-event-kar. Dat rijdt, dat gaat van A naar B. Goed? Slecht? Als je een goeie auto wilt, koop je geen Yaris, maar als je een klein vervoersmiddel wilt is een Yaris perfect.

Dat een Toyota-dealer daarentegen je op de baan stuurt met een blauw dampende auto is iets nieuws... Toyota dealers hebben in Europa toch de naam om klantvriendelijk te zijn...

Comment

Bij VAG diesels wordt ook aangeraden een busje olie in de koffer te bewaren...dat maakt het geen slechte motoren.
                        Ik giet géén olie in mijn auto. Onderhoud (redelijk frequet 12.500km) maar daar tussen wil ik geen olie bijvoegen. Is dat wel wil ik mijn auto niet meer..... In de jaren 30 was dat mischien zo maar nu écht niet meer hoor.... OIiezuipers zijn vuile lastige motoren.
                        Ik heb nu onderhoud gedaan op 270 000km en 10 000km later staat die pijl stok nog altijd dichter bij max als bij min. En die kar heeft zo veel kilometers dan neem ik echt niet aan dat een nieuwe motor met 25 000km elke 1500km een liter olie nodig heeft.

Comment

Maar die VAG diesels blijven wel draaien terwijl de 2.2 D4-D structurele problemen heeft met de zuigerveren. Het probleem is trouwens bekend bij Toyota, worst case moet het motorblok vervangen worden.

Comment

maar ik begrijp niet dat Toyota dat dan gewoonweg niet altijd doet. Een auto zoals die van topicopener die in garantie en en toch redelijk wat duiten gekost heeft mag toch nooit dergelijke olie hoevelheden verbruiken. Als Toyota eer had staken ze gewoonweg een nieuwe motor. En wat VAG betreft. Dat probleem is iss van veel kleinere orde hoor. Ze verbruiken aanzienlijk minder olie en het gaat procentueel om veel minder motoren dan bij Toyota. Zoals Gunter aanhaalde,de 1.4 en 2.2 diesel motoren van Toyota moet je vermijden en er met een grote boog langs lopen.

Comment

Ik giet géén olie in mijn auto. Onderhoud (redelijk frequet 12.500km) maar daar tussen wil ik geen olie bijvoegen. Is dat wel wil ik mijn auto niet meer..... In de jaren 30 was dat mischien zo maar nu écht niet meer hoor.... OIiezuipers zijn vuile lastige motoren.
                              Ik heb nu onderhoud gedaan op 270 000km en 10 000km later staat die pijl stok nog altijd dichter bij max als bij min. En die kar heeft zo veel kilometers dan neem ik echt niet aan dat een nieuwe motor met 25 000km elke 1500km een liter olie nodig heeft.
                              Maar opnieuw jongen, ik had het over VAG, jij over een merk dat niet meer bestaat. Enkele posts geleden haal je nog aan dat blijven hameren op 't feit hoe sterk en degelijk de Carinas en Corolla's wel waren geen enkele zin heeft...en een pagina verder doe jij exact hetzelfde maar dan met Rover...ik wil gerust discussieren maar dan moet jij ook wel consequent blijven.

maar ik begrijp niet dat Toyota dat dan gewoonweg niet altijd doet. Een auto zoals die van topicopener die in garantie en en toch redelijk wat duiten gekost heeft mag toch nooit dergelijke olie hoevelheden verbruiken. Als Toyota eer had staken ze gewoonweg een nieuwe motor. En wat VAG betreft. Dat probleem is iss van veel kleinere orde hoor. Ze verbruiken aanzienlijk minder olie en het gaat procentueel om veel minder motoren dan bij Toyota. Zoals Gunter aanhaalde,de 1.4 en 2.2 diesel motoren van Toyota moet je vermijden en er met een grote boog langs lopen.
                              Jij, die beweert de autosector goed te kennen, weet evengoed als ik dat men eerst het probleem bij iedere wagen specifiek gaat onderzoeken vooraleer over te gaan tot een zware ingreep als het vervangen van een hele motor. Trouwens, 80% van alle verkochtte Yarissen en meer dan 90% van alle Verso's in België zijn 1.4 of 2.2 diesels. Als die wagens stuk voor stuk in de shit zaten verkoopt Toyota er morgen geen enkele meer, dat weet jij ook.

Wat VAG betreft, is het probleem dan plots weer van kleinere orde, terwijl iedere TDI waar wat mee gereden is na 100.000 een nieuwe LMM kan laten steken... VAG kent dat probleem, weet de oorzaak maar vervangt dat ook niet onder garantie. Ik heb het trouwens niet over VAG alleen. Menig 1.5 dci van Renault geeft er na korte tijd gewoon de brui aan, zowel in Meganes, Kangoos als zelfs splinternieuwe Méganes. Ook Renault geeft je geen nieuwe in de plaats.

Waarmee ik enkele wil zeggen dat je de zaken teveel opblaast. Er is een probleem, de garagist erkend het en zoekt de oorzaak. Er zijn merken waar je op een gesloten deur botst.
                              Last edited by ; 10/11/2008, 09:10.

Comment

Renault en VW zijn nu ook niet bekend wat klantenservice betreft hé. Ik wil gewoon zeggen dat er voor een dergelijk olieverbruik geen andere oplissingen zijn dan totale revisie of gewoon een andere motor. En als dat nodig is voor de klant moet dat ook gebeuren en anders moeten die Jappannerkes van Toyota schoon hun mondje houden over garantie. Als ik een nieuwe wagen koop wil ik niet dat een eventueel probleem "opgevolgd" of op lange baan wordt geschoven maar wil direct handeling. Dat is toch gewoonweg de garantie....Mensen,bij Jaguar zijn ze heel wat anders hoor. Ik ken de historie van een S-type Diesel met 200 000km die een beetje bonkte bij het schakelen... nieuwe versnellingsbak in garantie,geen moeilijk gedeo van eerst dat en dan dat. Klant tevreden.

Comment

Wat VAG betreft, is het probleem dan plots weer van kleinere orde, terwijl iedere TDI waar wat mee gereden is na 100.000 een nieuwe LMM kan laten steken... VAG kent dat probleem, weet de oorzaak maar vervangt dat ook niet onder garantie. Ik heb het trouwens niet over VAG alleen. Menig 1.5 dci van Renault geeft er na korte tijd gewoon de brui aan, zowel in Meganes, Kangoos als zelfs splinternieuwe Méganes. Ook Renault geeft je geen nieuwe in de plaats.
                                  Een LMM is dan ook een slijtonderdeel. Een sensor die inkomende lucht meet met weerstandjes waar een pak vuil op kan blijven plakken in deze smog-tijden. En het is nu niet dat dit dé kost is op een wagen.
                                  En qua olieverbruik op tdi's, ik kan enkel vaststellen dat de onze nog steeds geen olie verbruikt (ttz, er moet niet bijgevuld worden tussen 2 onderhoudsbeurten in en die zijn om de 15k km). Het karakter van de TDI (bruut in lage toeren, koud en warm) leent zich tot aftrappen door minder fijnzinnige chauffeurs. Heb het zelf 1* onbewust gedaan, doorgetrokken tot 4200 rpm met koude motor , er was nagenoeg geen verschil met een warme motor qua trekken. Dit regelmatig doen resulteert bij gelijk welke motor in olieverbruik.

En over die Toyota dealer. Tja, het is zoals bij elk merk, je hebt overal wel een rotte dealer in de mand.

Comment

maar een TDI mag je wel niet vergelijken met een D4D motor van Toyota wat degelijkheid betreft hoor.
                                    De VW TDI rijdt in veel meer aantallen rond en de meeste zijn er zeer tevreden over. Een LMM is zoals Corneel zegt idd een slijtage gevoelig onderdeel. En ja,ze durven wel eens kapot gaat bij een TDI. Laat ons zeggen gemiddeld om de 175000km....niet echt erg hé. En ja,een TDI is een ruwe motor maar dat weet je als je hem koopt hé. Er zijn idd mensen die zelfs van een dergelijke karakteristiek houden.
                                    Maar ik durf zeker en vast te beweren dat VAG veel beteren diesels maakt als Toyota hoor....Nooit geen Toyota meer voor mij.

Comment

maar een TDI mag je wel niet vergelijken met een D4D motor van Toyota wat degelijkheid betreft hoor.
                                      De VW TDI rijdt in veel meer aantallen rond en de meeste zijn er zeer tevreden over. Een LMM is zoals Corneel zegt idd een slijtage gevoelig onderdeel. En ja,ze durven wel eens kapot gaat bij een TDI. Laat ons zeggen gemiddeld om de 175000km....niet echt erg hé. En ja,een TDI is een ruwe motor maar dat weet je als je hem koopt hé. Er zijn idd mensen die zelfs van een dergelijke karakteristiek houden.
                                      Maar ik durf zeker en vast te beweren dat VAG veel beteren diesels maakt als Toyota hoor....Nooit geen Toyota meer voor mij.
                                      Of TDI beter is dan D4D durf ik niet zeggen. Wij hebben een probleemloze A6 met +300k km. Bij een maat thuis hebben ze een probleemloze Landcruiser D4D met +300k km. Denk dat alles gewoon terug te brengen is op stipt onderhoud en respect voor de motor als ie koud staat. Nu ja, waar er een groot verschil zit is in de kwaliteitsindruk. Het interieur van onze A6 staat ver boven dat van die Landcruiser.

En ik ben één van die mensen die houdt van de motorkarakteristiek van de TDI. Je hoort tenminste nog dat je een motor hebt. Niets leuker dan 150 rijden @ 3000 rpm en dat ding tevreden horen knorren in de vooronder. Nu ja, heb zelf nog nooit het genoegen gehad om zelf met een fijnzinnige benzine te rijden, dus onbekend maakt wss onbemind.

LMM is slijtonderdeel bij alle merken. Op de A6 is ie gesneuveld aan 350k km of zo, op onze vorige E aan 170k km.

Comment

Dit kan allemaal wel juist zijn ,maar ik wil toch even zeggen dat mijn Verso nog maar amper 20 000 km gereden heeft!

Comment

Tuurlijk Walt,jou treft geen enkele fout. Het is duidelijk dat de 2.2D4D constructieve fouten heeft.

Comment

Working...
                                          X