Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota corolla Verso 2.2 d4d 136pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik wil me niet mengen maar ik heb net eent tijdje audi a4 2006 tdi gereden en daar moest ik 1L olie per 1000km toevoegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walt Bekijk Berichten
      Dit kan allemaal wel juist zijn ,maar ik wil toch even zeggen dat mijn Verso nog maar amper 20 000 km gereden heeft!
      Dan is dat duidelijk een fabricagefout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
        Dan is dat duidelijk een fabricagefout.
        Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
        ik wil me niet mengen maar ik heb net eent tijdje audi a4 2006 tdi gereden en daar moest ik 1L olie per 1000km toevoegen
        Audi heeft dus prompt een nieuwe motor gestoken, kostenloos onder garantie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Ik wil gewoon zeggen dat er voor een dergelijk olieverbruik geen andere oplissingen zijn dan totale revisie of gewoon een andere motor. En als dat nodig is voor de klant moet dat ook gebeuren en anders moeten die Jappannerkes van Toyota schoon hun mondje houden over garantie. Als ik een nieuwe wagen koop wil ik niet dat een eventueel probleem "opgevolgd" of op lange baan wordt geschoven maar wil direct handeling.

In een perfecte wereld is dat zo. Jij weet evengoed als ik dat geen enkele constructeur, wanneer een klant zich aanmeldt voor overmatig olieverbruik, stande pede overgaat tot het reviseren van een motor.
          Men is, verkzekeringstechnisch, zowiezo verplicht eerst afdoend onderzoek te doen naar de oorzaak.
          Last edited by ; 13/11/2008, 14:33.

Comment

@ walt: wat is de stand van zaken vandaag?

Heb je Toyota Belgium al aangesproken over je probleem? Je hebt immers een contract met Toyota Belgium en niet met de dealer, hij is enkel vertegenwoordiger en tussenpersoon. Een eevoudig schrijven naar Brussel kan al veel verheldering brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Audi heeft dus prompt een nieuwe motor gestoken, kostenloos onder garantie?
              het was mijn audi niet hoor maar leasebak van een kennis.

En nee hij krijgt gewoon bussen olie mee in de garage hehe (in de koffer zit een soort opbergruimte en die zat vol met 1l flessen olie voor in geval van).

hij had 110 000km en ik denk niet dat ze dat bij vag als een probleem zien...

Comment

nee hij krijgt gewoon bussen olie mee in de garage hehe (in de koffer zit een soort opbergruimte en die zat vol met 1l flessen olie voor in geval van).

Das wat ik enkele posts geleden al kwam te zeggen.

Comment

In een perfecte wereld is dat zo. Jij weet evengoed als ik dat geen enkele constructeur, wanneer een klant zich aanmeldt voor overmatig olieverbruik, stande pede overgaat tot het reviseren van een motor.
                  Men is, verkzekeringstechnisch, zowiezo verplicht eerst afdoend onderzoek te doen naar de oorzaak.
                  Oleverbruik kan niet echt veel andere oorzaken hebben als sterk versnelde slijtage in de motor hé. Reviseren is eigenlijk het enige wat er kan gebeuren.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

het was mijn audi niet hoor maar leasebak van een kennis.

En nee hij krijgt gewoon bussen olie mee in de garage hehe (in de koffer zit een soort opbergruimte en die zat vol met 1l flessen olie voor in geval van).

Dan gaat Audi hier voor mij even sterk in de fout als Toyota.
                    Zal ik nog eens een voorbeeldje geven van klantenservice:

Nieuwe Jaguar X-type heeft zo elke maand een lampje kapot. Klant meld dit aan garage. Onmiddellijk wordt de ganse wagen uitgemeten. Er zou een miniem spanningsteveel zitten op bepaalde momenten. Alternator/batterij/spanningsregelaars worden direct onder garantie vervangen. En dat gaat over een stom achterlichtje hé

Als een auto fabrikant dan nog niets doet aan dergelijk overmatig olieverbruik kan ik er geen goed woord voor vinden. Sorry
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Dan gaat Audi hier voor mij even sterk in de fout als Toyota.

Als een auto fabrikant dan nog niets doet aan dergelijk overmatig olieverbruik kan ik er geen goed woord voor vinden. Sorry
                      Dus nu ga jij in ieder topic waar Audi in voorkomt ook je gal gaan uitspuwen?

Laat ons eerst es horen wat de garage te zeggen heeft en dan insinuaties gaan maken.

En laat ons vooral effe logisch blijven nadenken. Die 1.4 zit zowel in de Yaris als in de Auris als in Corolla Wagon. Die 2.2 zit zowel in de Auris, in de Avensis, de Verso en de Lexus IS. Als die motoren wérkelijk stuk voor stuk kapotgaan, zou Toyota die dan nog in hun best verkopende modellen steken. Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel Toyota zou overblijven met alle schadeclaims...
                      Last edited by ; 17/11/2008, 11:21.

Comment

Neen,want ik heb zelf geen slechte ervaring met Audi.(en wat ik niet zelf meegemaakt heb,daar zwijg ik over). Maar in de situatie die DeltaBelg aanhaalt hebben ze een ook ferm fout geweest.

Comment

Neen,want ik heb zelf geen slechte ervaring met Audi.(en wat ik niet zelf meegemaakt heb,daar zwijg ik over). Maar in de situatie die DeltaBelg aanhaalt hebben ze een ook ferm fout geweest.
                          Ok. Maar wees dan voor jezelf ook in de omgekeerde richting realist, 't is niet omdat jij het wél zelf hebt meegemaakt dat de rest van de wereld hetzeflde heeft.

Ik heb met 4 volkswagens (van polo, over golf tot passat) vergaande problemen gekend. So...

Comment

en je kan niet zeggen dat jij VAG hier spaart hé....

Comment

en je kan niet zeggen dat jij VAG hier spaart hé....
                              Exact. Waarom Toyota de grond induwen als hun motoren wat olie zuipen en VAG heilig verklaren...als hun motoren exact hetzelfde doen

Wees gewoon realistisch. Er is hier een probleem met overmatig olieverbruik. Dat mag niet. De garage onderzoekt de zaak en de eigenaar heeft recht op garantie. Maar omdat 1 bepaalde type motor problemen ondervindt is heel het merk niet rot.

Comment

Verklaar ik VAG heilig? De enige auto's waar ik met volle tevredenheid op kan terugbrengen horen thuis in de geschiedenis boeken.....

Comment

Topic staat wel niet juist denk ik.

Comment

Ook al...

Niets goed aan een Toyota.

Laat ons nu eerst rustig het oordeel van de dealer afwachten alvorens voorbarige conclussies te trekken, in een ander z'n plaats. Walt? Al oplossing?

Comment

Ook al...

Niets goed aan een Toyota.

Laat ons nu eerst rustig het oordeel van de dealer afwachten alvorens voorbarige conclussies te trekken, in een ander z'n plaats. Walt? Al oplossing?
                                      Ik ben een derde keer, zoals afgesproken naar de garage geweest en weer 0,6 liter olie verbruikt na ongeveer 800 km.
                                      Een verslag zal nu naar Toyota worden overgemaakt en zij gaan dan beslissen wat er moet gebeuren.
                                      Van zodra Toyota iets laat horen zal de garage mij bellen!
                                      En wees maar zeker als het wat lang duurt zal ik de klantendienst van Toyota wel laten weten wat ik van dit alles denk.
                                      Walt

Comment

olieverbruik wordt meestal veroorzaakt door slecht inrijden

vandaar dat vele leasewagens olieverbruiken omdat er sinds dag één mee doorgereden wordt...zonder respect voor de mechaniek

bij alfa waren er bijv wat problemen met de 2.0 ts 16v vroeger en bij mensen die er traag mee reden omdat de segementen nooit goed ingesleten geraakten dus net het omgedraaide.

ik heb in mijn leven al liters olie moeten bijvullen bij allerhande merken

honda,volvo,vw,bmw,skoda,audi als ik de wagens van men vrienden eens inspecteerde

de polo 6N2 van vriendin lust ook een slok,

mijn GT jtd verbruikt 0,0 en heeft nu 213 000km

mijn vriend zijn audi a3 tdi met respect behandeld verbruikte ook geen druppel olie zijn huidige a4 tdi zuipt als zot;

Ik bedoel er zijn meerdere factoren die hier een rol spelen

rijstijl,rodage,leeftijd,kwaliteit olie,en kms aantal,autosnelweg of stad kms

Comment

olieverbruik wordt meestal veroorzaakt door slecht inrijden
                                          Ik denk dat olieverbruik eerder veroorzaakt wordt door slecht warmrijden. Ik heb met mijn 120d vanaf dag 1 goed doorgereden, maar ik rij wél altijd eerst de motor rustig warm. Na 27000km staat mijn oliepeil nog altijd op het maximale niveau. Ook bij mijn vorige 2 auto's (allebei Audi A4 1.9TDI) moest ik nooit olie bijvullen tussen onderhoudsbeurten. De Audi A3 die ik daarvoor had, en die ik overgeërfd had van een toenmalige collega die er naar eigen zeggen niet naar keek om hem warm te rijden, verbruikte 1 liter olie per 5000km.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X