Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota corolla Verso 2.2 d4d 136pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Ik denk dat olieverbruik eerder veroorzaakt wordt door slecht warmrijden. Ik heb met mijn 120d vanaf dag 1 goed doorgereden, maar ik rij wél altijd eerst de motor rustig warm. Na 27000km staat mijn oliepeil nog altijd op het maximale niveau. Ook bij mijn vorige 2 auto's (allebei Audi A4 1.9TDI) moest ik nooit olie bijvullen tussen onderhoudsbeurten. De Audi A3 die ik daarvoor had, en die ik overgeërfd had van een toenmalige collega die er naar eigen zeggen niet naar keek om hem warm te rijden, verbruikte 1 liter olie per 5000km.

ja dat is zeker een feit dat bedoelde ik ook met de leasebaken en weinig respect voor de mechaniek enz

en doorduwen met koude motor hoort daar zeker bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
      ja dat is zeker een feit dat bedoelde ik ook met de leasebaken en weinig respect voor de mechaniek enz

en doorduwen met koude motor hoort daar zeker bij...
      Voor alle duidelijkheid de mijne is geen leasewagen.En ik draag uitermate zorg voor mijn wagen en het is trouwens de eerste maal dat ik zo een verbruik van olie heb en het is mijn vierde Toyota!!!

Comment

Laat ons in deze zaak vooral duidelijk zijn. Er is een probleem met overmatig olieverbruik, dat is duidelijk. Dat probleem wordt onderzocht door de constructeur en als klant mogen we hopen op een correcte oplossing, dat is trouwens wat Toyota ons belooft bij middel van de garantie.

Voor alle duidelijkheid, dit probleem is niet uniek, er zijn nog merken & type's die hier last van hebben en dit probleem maakt een merk, model of type niet op slag onbetrouwbaar. Het is een zeer vervelend ongemak.

In de marge: Een tijd geleden was hier iemand op 't forum met een Opel Zafira. Die persoon was tevreden van z'n wagen. Bij hevig regenweer viel het voor dat de Zafira, zelfs tijdens het rijden, gewoonweg uitviel. Garage wist geen raad, garantie was er niet meer. En toch vond die persoon z'n wagen een bijzonder betrouwbaar type zijden. Betrouwbaarheid is dus relatief, zowel in de ene als in de andere richting.
        Last edited by ; 19/11/2008, 13:19.

Comment

Ik heb ondertussen bericht gekregen van de garage dat ik mijn wagen op 15 december mag binnenbrengen(voor een ganse week) ik krijg wel een vervangwagen.Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.Ik hou jullie op de hoogte..

Comment

een ganse week,dan zal vermoedelijk de motor wel gereviseerd worden denk ik. Zeker en vast al andere pistons en liners.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walt Bekijk Berichten
              Ik heb ondertussen bericht gekregen van de garage dat ik mijn wagen op 15 december mag binnenbrengen(voor een ganse week) ik krijg wel een vervangwagen.Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.Ik hou jullie op de hoogte..
              Leuk, zo'n garantie
              Last edited by ; 25/11/2008, 11:35.

Comment

Inderdaad,zo hoort het. Maar garage DeDijle schijnt ook een goede naam te hebben hé.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zijn er nog mensen die bij deze wagen een overvloedig olie verbruik vaststellen?
                  Want na het raadplegen van diverse bronnen in België en Nederland,blijkt dat voor dit probleem nog geen afdoende oplossing is gevonden bij Toyota.
                  Ondertussen is het motorblok van mijn wagen vervangen!Nu maar hopen dat het goed komt!

Comment

Het motorblok is ondertussen vervangen in garantie!
                    Nu maar hopen!!!

Comment

Het motorblok is ondertussen vervangen in garantie!
                      Nu maar hopen!!!
                      Dat is degelijke service,hier verdient Toyota een pluim

Comment

Ik ben blij te horen dat de 'betrouwbaarheid' waarmee men de klant tracht warm te maken niet alleen loze woorden zijn. Betrouwbaarheid is immers meer dan een wagen die gewoon blijft rijden, het is ook een dealer waarop je kan terugvallen als er al es iets fout loopt.

Er zijn hier immers meerdere forummers die problemen hebben met overmatig olieverbruik maar waar de motor gewoon blijft zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Ik ben blij te horen dat de 'betrouwbaarheid' waarmee men de klant tracht warm te maken niet alleen loze woorden zijn. Betrouwbaarheid is immers meer dan een wagen die gewoon blijft rijden, het is ook een dealer waarop je kan terugvallen als er al es iets fout loopt.

Er zijn hier immers meerdere forummers die problemen hebben met overmatig olieverbruik maar waar de motor gewoon blijft zitten.
                          je hebt gelijk man,je ziet dat ik het kan toegeven hé,dat Toyota hier de motor compleet vervangt geeft voor mij blijk van perfecte dienstverlening. Net zoals bij LandRover/Jaguar

Comment

Opel Zafira had ook groot olie verbruik trouwens.

Maar dit is een storm in een glas water.. Er zijn er die geen problemen hebben en er zijn er die er wel hebben. Vergeet niet van de Verso zijn er veel verkocht!
                            Dus zullen er ook veel meldingen zijn maar ook veel die geen problemen hebben (Zoals ik)

En van Rav4/Avensis D4D motoren hoor ik amper iets!? Die gebruiken toch ook dezelfde?

Try it or leave it maar D4D motor kan ook zuinig zijn 980km met een volle tank
                            gemiddeld snelheid lag op 120km/u grote stukken 160 a 170km/u gedaan. En verbruik op 205km/u is ook niet zo hoog. Een Toyota drinkt wel meer olie, maar liever goed smering dan geen En nee 1l/1000km is dat zeker niet (toch niet bij mij). Ik heb nog geen enkele keer olie moeten bijvullen. Ik zit nu momenteel aan 41.000km.

Het enige dat ik wel hoor is klein gerammel bij het loslaten van gas als je van 2000 toeren naar 1000 laat zakken. Maar je wilde niet weten hoe mijn vorige Opel klonk

Ik ben over het algemeen tevreden van Toyota. Ik kan bevestigen dat ze goed service bieden, en nog geen enkele kost aan onderdelen gehad

En ja ik heb wel degelijk een Toyota Corolla Verso D4D 2.2 137pk. Misschien ligt het aan de manier van het inrijden van de motor ik weet het niet. Maar hier alvast geen grote merkbare problemen.

En ik weet niet dat sommige mensen het wel weten maar Cruise Control is slecht voor je motor zeker als hij nieuw is! Misschien hebben teveel de verleiding van in het begin bijna altijd Cruise Control te gebruiken aangezien dit bij de meeste modellen bij toyota er al standaard op zit Bij andere merken is dat een optie of je moet in de hogere klasse zitten.
                            Ook zonder Cruise Control kan je best op wisselende snelheden rijden. Minder goed voor het verbruik maar beter voor de motor.

Vroem Vroem en vliegen met die Toyota

PS: Pas op voor de flitsers

Mvg,
                            David

Comment

Dat de dienstverlening van Toyota meestal goed is wil ik best geloven,maar de problemen met de huidige generatie dieselmotoren is wel geen storm in een glas water hoor. Die zijn er en zijn volgens mij ingrijpender dan bij andere merken. Alleen door het feit dat de garantie redelijk lang is (voor de gemiddelde niet kilometervretende Toyota driver) voelt de klant het nog zo niet,maar wacht maar tot de garantietermijn uit is en je motor moet worden gereviseerd........

Comment

Vandaag toevallig gehoord dat de 177pk versie van die 2.2 D4D de eerste bouwjaren ook behoorlijk wat problemen bij de Lexus IS220d opleverde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  @Stefanus: win je zo niet op man.

Bij mij gaat het erom dat de problemen met de moderne diesels van Toyota erg snel naar de vergeetput gaan als iemand erover begint. En wat Rover betreft,ik wil het merk zeker niet met Toyota vergelijken maar wat kan ik eraan doen dat wij in met Rover alles bij elkaar 1.000 000km hebben gedaan/doen zonder grote problemen en dat mijn Toyota ervaring 25.000km geduurt heeft en dan met motor defect geeindigt is..... En neem gerust aan tot voor die ervaring zag ik Toyota ook als Robuust Ongelooflijk Veilig en Razendsnel (ah,nee dat is een ander merk). Maar door die problemen ben ik me zelf er gaan in verdiepen en heel wat maskers wat betreft betrouwbaarheid zijn afgevallen. Uit pure ellende heb ik dan nog zelf vanachteren in de garage een tweedehands blokkie in die Yaris gestoken. Ik weet dus wel hoe een Toy'ke ineen zit hoor.

Maat f*ck u zelf zo is niet op. heb al met meer dan twee D 4D's gereden 2.0l geen enkel probleem mee gehad.
                                  Mijn broer heeft een passat tdi 2.0l 136pk elke duizend kilometer ik herhaal elke duizend kilometer een liter olie!!! Ik rij met een seat leon 2.0l 170pk geen olie probleem waar ligt ht probleem?
                                  Maar wat ik wel kan zeggen is dat er bij Rover eender welk model en motor wel meer dan alleen een olie probleem was, alleen als het motors waren van andere origine waren er minder problemen!
                                  nog effe een vraagje waarom heeft BMW zijn dieseltjes eerst bij Toyota gaan halen denk je?
                                  Een begger motortje staat zo mooi of wat?
                                  Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                    Maat f*ck u zelf zo is niet op. heb al met meer dan twee D 4D's gereden 2.0l geen enkel probleem mee gehad.
                                    Mijn broer heeft een passat tdi 2.0l 136pk elke duizend kilometer ik herhaal elke duizend kilometer een liter olie!!! Ik rij met een seat leon 2.0l 170pk geen olie probleem waar ligt ht probleem?
                                    Maar wat ik wel kan zeggen is dat er bij Rover eender welk model en motor wel meer dan alleen een olie probleem was, alleen als het motors waren van andere origine waren er minder problemen!
                                    nog effe een vraagje waarom heeft BMW zijn dieseltjes eerst bij Toyota gaan halen denk je?
                                    Een begger motortje staat zo mooi of wat?
                                    Ja, eerste dieselmotor in Mini was van Toyota, maar blijkbaar waren ze er toch niet zo gelukkig mee !!! Ondertussen komen die diesels van bij PSA .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                      Ja, eerste dieselmotor in Mini was van Toyota, maar blijkbaar waren ze er toch niet zo gelukkig mee !!! Ondertussen komen die diesels van bij PSA .
                                      Of PSA fabriceert ze goedkoper?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        wacht maar tot de garantietermijn uit is en je motor moet worden gereviseerd........
                                        Onmogelijk om daar nu al voorspellingen over te doen. Voor 't zelfde geld rijdt die motor, ook uit garantie, jaren probleemloos.

Belangrijk is dat Toyota het probleem erkend en zoals ook in dit topic de problemen aanpakt tijdens de garantieperiode. Vele andere merken zouden hun kop in 't zand steken tot de garantie voorbij is om dan een stevige offerte te maken .

Ieder merk heeft z'n goede en minder goede modellen/motoren . De perfecte is vooralsnog niet ontwikkeld.
                                        Last edited by ; 11/07/2009, 16:10.

Comment

Dat heb ik toegegeven hé. Als je een goede garage hebt zoals DeDijle echt wel ééntje is is de service van Toyota zeker niet slecht.

Comment

Working...
                                          X