Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke diesel best tanken indien auto is voorzien van een DPF?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke diesel best tanken indien auto is voorzien van een DPF?

Er werd me onlangs gezegd dat ik bij mijn volgende auto, die voorzien is van een DPF, best diesel van Shell zou tanken.

Blijkbaar heeft Shell 2 soorten diesel, nl. de gewone diesel en diesel V-Power.

Nu ben ik een keertje op internet gaan lezen naar een anwoord op volgende vragen:
    Heeft Shell idd de beste diesel? en wat is het verschil tussen de gewone diesel en de V-Power diesel? En wat met de diesel van andere merken?

De diesel V-Power zou voor een iets meer vermogen kunnen zorgen en de motor properder houden dan bij gewone diesel.
    Sommigen beweren zelfs dat de V-Power een positieve invloed zou hebben op het geluid van de motor.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen?

Wij tanken normaal gezien altijd Esso of Shell met al onze auto's en nog nooit miserie mee gehad.
    Met Total daarentegen:

Ik heb een keer Total getankt met onze Toyota Landcruiser (Diesel) en kort daarna problemen gehad met de benzinepomp. Bij de garage vroegen ze ons waar we tanken en ik zei dat ik een paar dagen ervoor eenmaal bij Total getankt had, maar we normaal altijd bij Esso of Shell gaan. Volgens onze garagist ligt het daaraan, ze hebben dat probleem wel vaker bij dat type toyota motor omdat Total blijkbaar wat additieven zou weglaten uit hun diesel en daardoor zouden die problemen met de benzinepomp zijn...
    Of het waar is weet ik niet, maar enkele maanden nadien waren onze cameramannen ermee op weg naar Belgie en tankten ze in Frankrijk Total en een paar dagen erna hadden we weer hetzelfde probleem met de benzinepomp.
    Toeval? Misschien, maar wij tanken voor het zekerste toch nietmeer bij Total.

Comment

Hier daarentegen 140.000 probleemloze kms met Total.
      edit: auto heeft wel nog geen DPF.
      Last edited by ; 15/11/2008, 12:35.

Comment

Ik heb de titel een beetje aangepast omdat mijn vraag eigenlijk meer gericht is naar auto's met een DPF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
          Wij tanken normaal gezien altijd Esso of Shell met al onze auto's en nog nooit miserie mee gehad.
          Met Total daarentegen:

Ik heb een keer Total getankt met onze Toyota Landcruiser (Diesel) en kort daarna problemen gehad met de benzinepomp. Bij de garage vroegen ze ons waar we tanken en ik zei dat ik een paar dagen ervoor eenmaal bij Total getankt had, maar we normaal altijd bij Esso of Shell gaan. Volgens onze garagist ligt het daaraan, ze hebben dat probleem wel vaker bij dat type toyota motor omdat Total blijkbaar wat additieven zou weglaten uit hun diesel en daardoor zouden die problemen met de benzinepomp zijn...

Als je diesel in een benzinemotor doet is het normaal dat je problemen krijgt

Ik geloof wel in die V power en Total Excellium brandstoffen al geloof ik ook dat sommige brandstofsystemen gevoeliger zijn dan andere voor die additieven of een gebrek eraan.

Als je met een DPF zit is het volgens Audi beter om af en toe eens goed door te blazen omdat de roetfilter anders makkelijker verstopt, er zijn daarmee al veel problemen gerezen. Chauffeurs die steeds korte afstanden doen nemen beter geen roetfilter. Het is trouwens voor elke wagen eens goed om hem af en toe eens goed op zijn staart te trappen.

Comment

M'n pug heeft een fap-filter, nog nooit problemen mee gehad, nog nooit aan gedacht zelfs dat ik daar andere diesel mee zou moeten tanken

Meestal tank ik bij de esso-express maar soms ook hiet bij een klein station van VanRaak omdat het zo dichtbij is.

Comment

Op het bedrijf zelf (eigen tankstation): Esso brandstoffen

Op de baan (tankkaarten): Q8 brandstoffen

Nog nooit problemen gehad, ook vroeger niet toen Q8 ook nog ons eigen station beleverde.

Dus Esso & Q8 = zeker OK

99% van onze voertuigen heeft wel nog geen DPF, enkele zeldzame gevallen wel maar ook daar zijn geen problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                Op het bedrijf zelf (eigen tankstation): Esso brandstoffen

Op de baan (tankkaarten): Q8 brandstoffen

Nog nooit problemen gehad, ook vroeger niet toen Q8 ook nog ons eigen station beleverde.

Dus Esso & Q8 = zeker OK

99% van onze voertuigen heeft wel nog geen DPF, enkele zeldzame gevallen wel maar ook daar zijn geen problemen mee.
                Ik tank zelf ook al jaren bij Q8 maar begon nu wat te twijfelen omwille van de DPF en het voorstel om beter naar Shell over te gaan.

Comment

Dit is toch meer iets voor techniek denk ik.

Comment

Bij Fifth Gear hebben ze eens de verschillende brandstofmerken getest en daar kwam Shell als beste uit. Een andere test met additieven die zogezegd minder verbruik en/of meer vermogen zouden leveren gaf als resultaat dat die eigenlijk niks doen en zelfs het vermogen licht daalde.

Comment

Maar er is hier nog steeds nog niets zinnig gezegd over de relatie Diesel - DPF

'k ben curieus, dat er verschil op zit zal wel zo zijn maar heeft dat daar dan ook invloed op en zo ja, wat dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                        Dit is toch meer iets voor techniek denk ik.
                        Heb getwijfeld tss dit gedeelte of Techniek maar indien jullie het liever bij Techniek zouden zien staan dan verplaats ik het wel.

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Maar er is hier nog steeds nog niets zinnig gezegd over de relatie Diesel - DPF

'k ben curieus, dat er verschil op zit zal wel zo zijn maar heeft dat daar dan ook invloed op en zo ja, wat dan?
                        Eigenlijk wacht ik ook nog steeds op een duidelijker antwoord wat relatie diesel en DPF betreft.

Waar zitten hier de dieselrijders mét DPF?

Comment

Kan je die niet bestellen zonder die filter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Kan je die niet bestellen zonder die filter?
                            Cabrio niet, andere A3 nog wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Heb getwijfeld tss dit gedeelte of Techniek maar indien jullie het liever bij Techniek zouden zien staan dan verplaats ik het wel.

Eigenlijk wacht ik ook nog steeds op een duidelijker antwoord wat relatie diesel en DPF betreft.

Waar zitten hier de dieselrijders mét DPF?
                              awel ik heb er 1 en mij hebben ze er nog nooit iets van gezegd in de garage.

Ik heb altijd 0.0 op de roettest op de keuring

Comment

Cabrio niet, andere A3 nog wel.
                                Zonde.

Comment

idd, niets als miserie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    awel ik heb er 1 en mij hebben ze er nog nooit iets van gezegd in de garage.

Ik heb altijd 0.0 op de roettest op de keuring
                                    Het gaat niet enkel over de roetuitstoot maar over het vlugger vastzetten van roet in de DPF wanneer je diesel van 'mindere' kwaliteit zou tanken.

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                    Zonde.
                                    Wat vind jij eigenlijk geen zonde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      idd, niets als miserie.
                                      Tegenwoordig mag een motor niet deftig in- en uitademen. EGR, kat en partikelfilter.
                                      What's next?

Comment

Wat vind jij eigenlijk geen zonde?
                                        Sommige vrouwen.

Comment

Working...
                                        X