Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke diesel best tanken indien auto is voorzien van een DPF?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
    Toyota en renault of peugeot heeft of had last van die Total brandstof door bepaald additieve gingen de brandstofpomp naar de filistijnen
    brandstofpomp, dus 't heeft niets met die DPF te maken dan?

(of zie de modellen met een filter uitegrust met een andere pomp?)

Comment

Nope niks met DPF te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
        Toyota en renault of peugeot heeft of had last van die Total brandstof door bepaald additieve gingen de brandstofpomp naar de filistijnen
        'k had dat idd met de Yaris en die had geen dpf. Total Excellium tanken => n na 'n week gegarandeerd problemen om te starten en ook rare kuren onder 't rijden. Diagnose van de garage was simpel: geen Total Excellium.
        Waarom? Je ne sais pas.

Bij Hyundai is 't precies geen probleem maar moet je met 'n DPF wel specifieke olie gebruiken? Enfin, er zit bij mij geen DPF op...

Comment

Rosse heeft dat onlangs mooi verduidelijkt waarom het type motorolie belangrijk is voor de DPF. (Hoewel er nog steeds een hoop merken zijn die daar niet zo strikt naar kijken, vreemd genoeg).

Nu tegelijk kan je de vraag stellen, als de motorolie dergelijke invloed heeft, hoe zit het dan met de brandstoffen en diens additieven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Rosse heeft dat onlangs mooi verduidelijkt waarom het type motorolie belangrijk is voor de DPF. (Hoewel er nog steeds een hoop merken zijn die daar niet zo strikt naar kijken, vreemd genoeg).

Nu tegelijk kan je de vraag stellen, als de motorolie dergelijke invloed heeft, hoe zit het dan met de brandstoffen en diens additieven...
            tnx, weeral iets bijgeleerd
            'k wist al niet dat er zoveel olie in de uitstoot terechtkwam zodat dat zo belangrijk werd...

Comment

Mijn wagen, een corsa 1.7 cdti, had sinds enkele maanden last van schokken bij stationair toerental.
              Ben er een aantal keer mee naar de garage gegaan, maar ze vonden telkens geen mankementen.
              Tot de laatste keer, ze hadden iemand gehad met gelijkaardige problemen, een daar zou het probleem mee opgelost zijn door V-power te tanken.
              Dus sinds 2 weken tank ik ook V-power diesel, en tot nu toe (hout vasthouden) is het probleem opgelost!
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Ik tank ook altijd aan den boomsesteenweg aan de esso express...
                Laatste keer ook is V-power getankt... en ik merk dus 0.0 verschil, zowel ni naar loopcultuur als "prestaties" toe...
                Volgens mij is en blijft het platte commercie...
                Af en toe (lees veel) goed doorblazen blijft nog altijd de beste remedie om u uitlaatkanalen proper te houden ...
                Als de wagen uit garantie is gaat de egr klep er trouwens tussenuit,en wordt het vervangen door ne dummie...
                das dan ook al weer een probleem minder

Comment

Gisteren Fifth Gear gezien op Discovery... ze hebben het verschil trachten te meten tussen "supermarkt" diesel en oa Shell V-power.

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

't Is dus niet ondenkbaar dat dit op lange termijn ook invloed heeft op de DPF.

Comment

Ik zie niet direct het verband tussen de additieven in diesel en de invloed daarvan op de DPF. Ik weet wel zeker dat je rijstijl en de afstand van de ritten die je doet veel meer invloed hebben op de DPF dan het merk en type brandstof die je gebruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Ik zie niet direct het verband tussen de additieven in diesel en de invloed daarvan op de DPF. Ik weet wel zeker dat je rijstijl en de afstand van de ritten die je doet veel meer invloed hebben op de DPF dan het merk en type brandstof die je gebruikt
                      Helemaal mee eens, je kan een diesel al beter helemaal laten voor wat het is als je erg weinig km's rijdt, en met een DPF en weinig afstand doen gaat sowieso miserie geven.
                      Doe je voldoende km's dan is een diesel met DPF geen enkel probleem, trap hem dan af en toe eens op zijn staart als hij goed warm gereden is.
                      Ik doe zelf 2 maal 42 km per dag en heb tot nu toe geen problemen met de DPF en ik tank verschillende merken brandstof (Shell, Q8 of Luk).

Comment

Working...
                      X