Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is bluemotion ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat is bluemotion ??

wat is bluemotion van volkswagen eigenlijk??

wat onderscheid een gewone golf variant van een bluemotion golf variant?? welk zijn de verschillen?

en wat met roetfilters??heeft ie ook een lager verbruik??
    Last edited by ; 23/11/2008, 16:07.

Bluemotion = de zuinige versies aka Efficient Dynamics van BMW etc..

Comment

Welkom, gethez !

Ik heb je topic verplaatst naar 'techniek', omdat BlueMotion enkele (veelal technische) ingrepen omvat die het verbruik en de CO2-uitstoot verlagen.

Comment

Bleumotion gaat niet zo ver als BMW efficient dynamics. Bij VW hebben ze het motormanagement aangepast, banden met lagere rolweerstand gemonteerd, de aerodynamica aangepast en versnellingen langer gemaakt en dat zal het zowat zijn.

Comment

en wat met een roetfilter?? en met het verbruik???

Comment

Een roetfilter is er ook bij en het verbruik is een stuk lager zoals je zou mogen verwachten.

Comment

het verbruik? minder kan je praktisch niet hebben.
              4.1 liter dacht ik :o
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

... op papier toch ...

Eigenlik komt het er in de praktijk op neer dat je een diesel krijgt die moet gebruiken zoals een benzine motor of anders geraak je niet vooruit (veel schakelen, goed opletten niet uit de powerband te komen bij opschakelen wegens zeer lange versnellingen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  ... op papier toch ...

Eigenlik komt het er in de praktijk op neer dat je een diesel krijgt die moet gebruiken zoals een benzine motor of anders geraak je niet vooruit (veel schakelen, goed opletten niet uit de powerband te komen bij opschakelen wegens zeer lange versnellingen)
                  Als je een bluemotion koopt ga je echter niet voor een wagen die snel moet zijn.

Dan moet je een GTI kopen ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                    Als je een bluemotion koopt ga je echter niet voor een wagen die snel moet zijn.

Idd die bluedynamics zijn voor efficiente groentjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten

Eh

Ik ben wel wat vermogen gewoon, maar ge moet toch nuanceren.

Hebt ge al ooit met zo een bluemotion/ecomotive geval gereden?

Ik bijna dagelijks en ik heb al momenten meegemaakt waarbij ik (door luiheid) ergens in 3e bleef rijden (bv bij het pakken van een haakske bocht) ipv terug te schakelen, en dan bij het plankgas geven vertraagde die kar gewoon ipv vooruit te gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Eh

Ik ben wel wat vermogen gewoon, maar ge moet toch nuanceren.

Hebt ge al ooit met zo een bluemotion/ecomotive geval gereden?

Ik bijna dagelijks en ik heb al momenten meegemaakt waarbij ik (door luiheid) ergens in 3e bleef rijden (bv bij het pakken van een haakske bocht) ipv terug te schakelen, en dan bij het plankgas geven vertraagde die kar gewoon ipv vooruit te gaan
                        Idd die ecoversie's zijn wel beter voor milieu maar zeker niet voor het rijplezier

Comment

Working...
                        X