Ik heb reeds enkele maanden problemen met mijn auto.de boordcomputer geeft geregeld aan storing uitlaatgassen en dan gaat er een oragne lampje branden en gaat de auto in veiligheid.verschillende garages van peugeot geprobeerd maar niemand scheen het probleem te vinden.Nu heb ik een garage in Mechelen en die beweren dat er een klepje stuk zou kunnen zijn aan het eind van de turbo maar dan moet de gehele motor eruit genomen worden wat zeer duur zou zijn aan werkuren.Ook kunnen ze niet garanderen dat het probleem dan is opgelost.Wie heeft er ook een 807 met soortgelijke problemen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
peugeot 807
Collapse
X
-
807 is niet de meest betrouwbare wagen, in fact, da's een beetje een probleem-kar samen met de citroen C8 en de Ulysse van Fiat.
ofwel laten herstellen ofwel mee blijven rondrijden tot je meer stuk rijdt. Ofwel laat je de melding uitschakelen en steek je je kop in't zand...
hebben ze je BSI al trachten te resetten? (kan je zelf ook)
-
Piet- snot je maakt daar een zeer interessante opmerking.Wat bedoel jij met de reset van BSI? ze hebben inderdaad een reset gedaan en dan is het probleem van de baan maar hoe kan ik dit zelf doen? volgens de garage kunnen enkel zei dit doen.Kan jij even wat info hierover geven?alvast bedankt
Comment
-
1. alle electronica uitzetten
2. bestuurdersdeur opendoen (voor 807 passagiersdeuren wachten tot je ter hoogte van je dashboard een click hoort (ongeveer 3 minuten)
3. batterij afkoppelen (de +)
4. 5 minuten wachten
5. batterij terug aankoppelen zonder iets in werking te zetten (dus ook geen contact opzetten)
6. 2 minuten wachten
7. contact opzetten en de werking van de controlelampjes nakijken
-------------------
1. Wacht na het afzetten van het contact tot de BSI overgaat op de waakfase alvorens de accukabels los te maken:
- Als na het afzetten van het contact nog een onderdeel van het elektrisch systeem wordt bediend (bijv. ontgrendelen van de auto, openen van de portieren, lichtsignaal, ...), bedraagt de wachttijd 3 minuten.
- Als na deze 3 minuten de motorventilateurgroep nog actief is, moet worden gewacht tot deze is uitgeschakeld.
het niet opvolgen van de juiste procedure kan ervoor zorgen dat niet-bestaande storingen worden opgeslagen, of zelfs het defect raken van bepaalde onderdelen
Comment
Comment