Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegwiel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vliegwiel

Waarschijnlijk is mijn vliegwiel ook naar de klote.... tschijnt dat dit ook een zwak punt is bij a4/b5. Wat zijn de symptonen van een kapot vliegwiel??

Je hele auto gaat trillen en schudden als je hem vloert in de zone waar je koppel het hoogst is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
      Je hele auto gaat trillen en schudden als je hem vloert in de zone waar je koppel het hoogst is.
      thx gelukkig heb ik dat niet gevoeld...

Comment

Er zijn nog een behoorlijke hoop andere symptomen:

- schokken in het pedaal bij aangrijpen (vooral bij achteruit rijden)
        - wagen schokt soms bij stationair draaien
        - schokken/bonken bij gas geven/lossen
        - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
          Er zijn nog een behoorlijke hoop andere symptomen:

- schokken in het pedaal bij aangrijpen (vooral bij achteruit rijden)
          - wagen schokt soms bij stationair draaien
          - schokken/bonken bij gas geven/lossen
          - ...
          Hmm, heb de laatste twee symptonen regelmatig voor bij mijn TDI. Als ik ontkoppel/gas los hoor ik zoiets "kloppen", op stationair draait ie ook onregelmatig en trilt hij vaak. En als hij koud is hoor ik (vanbuiten) ter hoogte van mijn linkervoorwiel iets lichtjes schokken.
          Eigen aan een TDI 130 pk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
            Eigen aan een TDI 130 pk?
            Eigen aan alle TDI's in dwarsrichting. Die zijn allemaal redelijk hard voor hun 2massa vliegwiel. De symptomen die jij beschrijft duiden erop dat de jouwe niet zo heel fris meer is.

Als hij echt begint te trillen rij je best niet te lang door. Zo'n vliegwielen veroorzaken onder andere kapotte bute's, kapotte drukgroepen, en kapotte lagers in je bak.

In het geval van de TS gaat het over een 1.8T in langsrichting. Die vliegwielen kunnen over het algemeen tegen een stoot, tenzij ze af en toe te heet gestookt worden.

Comment

Bij een hyundai kan je dit gemakkelijk controleren hou je koppeling half ingedrukt en leg dan de motor stil als je kloppen voelt in de pedaal is het vliegwiel aan vervanging toe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                Eigen aan alle TDI's in dwarsrichting. Die zijn allemaal redelijk hard voor hun 2massa vliegwiel. De symptomen die jij beschrijft duiden erop dat de jouwe niet zo heel fris meer is.

Als hij echt begint te trillen rij je best niet te lang door. Zo'n vliegwielen veroorzaken onder andere kapotte bute's, kapotte drukgroepen, en kapotte lagers in je bak.

In het geval van de TS gaat het over een 1.8T in langsrichting. Die vliegwielen kunnen over het algemeen tegen een stoot, tenzij ze af en toe te heet gestookt worden.
                Misschien toch wel een technisch vraagje: kan een 1.9 tdi met dsg 6-bak automaat daar ook last van hebben, of komen de problemen met slechte of defecte 2-massa vliegwielen enkel voor bij de handgeschakelde bakken?
                ( ter info: dsg-6 heeft een dubbele koppeling in een oliebad in tegenstelling tot de dsg-7 die 'droge' koppelingen heef - de vraag gaat dus over de dsg-6)

Comment

Working...
                X