Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Opel Corsa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleem met Opel Corsa

    Hallo,

    wij hebben een viertal jaren geleden een occasie Opel Corsa benzine 1.0l van 1999 gekocht, waar mijn echtgenote mee rijdt
    In de eerste helft van vorig jaar is er een eigenaardig probleem opgedoken. De motor viel soms tijdens het rijden uit en kon niet direct worden gestart. Na verloop van tijd lukte dat dan wel.
    We hebben de wagen dan naar een garage gebracht, maar daar werkte hij dan wel perfect.
    Het probleem is dan voor bijna een half jaar verdwenen, maar vorige week is het terug begonnen. Ik ben dan zelf eens met de wagen gaan rijden en hij is 2 maal uitgevallen. Dit gebeurt echter enkel na toch 10 à 20 km te zijn gereden. Wat me ook is opgevallen, is dat dit gebeurt als ik vertraagde en de ontkoppeling indrukte. De motor valt dan gewoon uit en kan de eerste 10 minuten niet meer gestart worden. De startmotor drijft de motor wel aan, maar deze slaat niet aan. Na ongeveer 10 minuten start hij echter weer alsof er niets aan de hand is.
    Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

  • #2
    het kan het zoveel zijn (egr klep, luchtmassameter, vervuilde gasklep,nullastregelaar,...)
    maar mijn eerste gedacht gaat echter naar de relais die de benzinepomp aanstuurd die slecht contact geeft.
    vooor er zware kosten te laten aan doen zou ik eerst die eens vervangen
    Last edited by ; 03/02/2009, 22:48.

    Comment


    • #3
      Bedankt, ik ga dat relais al eens laten nakijken.
      Ik hoop dat het dat slechts is, want we hebben al een hoop problemen gehad met deze wagen, o.a. 2 keer de EGR-klep vervangen en dat op een paar jaar tijd...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jossi Bekijk Berichten
        Bedankt, ik ga dat relais al eens laten nakijken.
        Ik hoop dat het dat slechts is, want we hebben al een hoop problemen gehad met deze wagen, o.a. 2 keer de EGR-klep vervangen en dat op een paar jaar tijd...
        Misschien is het wat laat voor de reactie maar 99% kans op de krukassensor.
        Is vaker voorkomend probleem en zeker na een tijdje rijden en zo stilvallen zoals bij en niet direct kunnen starten
        Opel Insignia OPC
        BMW X5 3.0i
        Caterham Super 7

        Comment


        • #5
          Zelfde probleem

          hallo,

          Ik rijd met een Corsa uit 2000..
          Ik heb nu ook al zo'n 2 weken het zelfde probleem..
          Na een langere afstand, van idd 10 km valt hij stil..
          Beetje wachten dan en dan start hij direct terug,
          maar na een km of 2 valt hij dan direct weer stil...
          Kan maar een korte afstand rijden zonder dat hij stilvalt...

          Nu vraag ik me af of dit geholpen heeft met de krukassensor te vervangen?

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Kan er geen apart subforum komen voor problemen met Opels?
            1991 BMW E30 318is

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Kan er geen apart subforum komen voor problemen met Opels?



              denk dat er zoveel ruimte niet voor handen is op het wereld wijde web

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Sandy Bekijk Berichten
                hallo,

                Ik rijd met een Corsa uit 2000..
                Ik heb nu ook al zo'n 2 weken het zelfde probleem..
                Na een langere afstand, van idd 10 km valt hij stil..
                Beetje wachten dan en dan start hij direct terug,
                maar na een km of 2 valt hij dan direct weer stil...
                Kan maar een korte afstand rijden zonder dat hij stilvalt...

                Nu vraag ik me af of dit geholpen heeft met de krukassensor te vervangen?

                Groetjes
                Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                Misschien is het wat laat voor de reactie maar 99% kans op de krukassensor.
                Is vaker voorkomend probleem en zeker na een tijdje rijden en zo stilvallen zoals bij en niet direct kunnen starten
                inderdaad krukassensor, wij hebben hetzelfde gehad met onze corsa uit 1999 met 1.0 motor. Heel vervelend probleem. Achteraf bij ons ook nog de LMM vervangen, toen liep ie al een heel pak beter.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

                Comment


                • #9
                  krukas sensor

                  Vanaf 2003 hebben de 1.0 en 1.2 motoren, een krukas-sensor en een nokkenas-sensor. De grotere Opel motoren hadden dit altijd al.

                  Als de krukas-sensor stuk is, neemt de nokkenas sensor deze taak over

                  Je merkt dit, doordat er bij het starten een lampje brand van de motor electronica. Het starten duurt een 3 tal seconden langer, opdat de motor electronica moet omschakelen van sensor.

                  Je moet die sensor natuurlijk wel zo vlug mogelijk later vervangen, want dit is wel je laatste sensor!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                    Kan er geen apart subforum komen voor problemen met Opels?
                    Er bestaan al genoeg sites voor VW-Audi-Skoda-Seat problemen

                    Techniek 100% gelijk, alleen de factuur is een beetjes anders...

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb een corsa b 1.2 XE uit 1994 ,deze start sinds kort slecht , gaat hoog in toeren stationair en durft stilvallen.

                      Reeds vervangen:
                      Bougies
                      Delcokap en rotor
                      Bobine

                      Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        die trekt ergens lucht waar 'm dat niet mag
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb de carterventilatie gereinigd enz. Nieuw slangetje onderdruk aan carburator bevestigd omdat het stuk was , de benzinepomp werkt goed . Heb ook nieuw geplaatst , slang carterventilatie. De vorige eigenaar zou er ook problemen mee gehad hebben met hoog in toeren gaan.,.ook tijdens rijden. Nieuwe delco en bougies geplaatst en een maand geen enkel probleem gehad... valse lucht zou hij daarvoor toch ook moeten gehad hebben dan of ben ik mis?

                          Mvg Michael

                          Comment


                          • #14
                            kijk ook de gasklep van de carburator eens na. Als daar speling opzit weet je al genoeg. Die mag enkel bewegen als je via de gaskabel de klep bedient. Kan je de klep, zelfs maar een beetje, open en dicht klappen, zal je een andere carburator moeten gaan zoeken ofwel een revisie doen (maar dan moet je er wel iets van kennen).
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              kijk ook de choke functie eens na van de carburator. Moet je die zelf bedienen of is dat via een waxstaafje of een bi-metaal element. Als die choke niet goed meer werkt gaat die nodeloos extra brandstof/lucht inspuiten met verhoogd toerental tot gevolg.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                Tja , is een automatisch choke , daarnet nog mee gereden en dreigt in te houden bij opschakeling naar hogere Vitesse. Maar ik ga uw raad eens opvolgen en kijken naar de carburator en choke . Maar het slecht starten en hoog toerental zou daaraan gelegen kunnen zijn? Wat ook opvalt is dat de motor heel slecht op temperatuur komt . Hooguit 80 graden na een lange tijd...

                                Mvg Michael

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Michaelmb Bekijk Berichten
                                  valse lucht zou hij daarvoor toch ook moeten gehad hebben dan of ben ik mis?
                                  Geen marter op bezoek gehad ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb dus alles nagekeken gaskkep etc , alleen autochoke vind ik niet , kan het zijn dat deze op de carburator gemonteerd zit ? Je hoort hem met momenten hoog en laag gaan in toeren.. precies dat hij niet weet wat te doen. Dan op stationair valt hij bijna stil om vervolgens weer hoog in toeren te gaan.. wat is dit toch?

                                    Comment


                                    • #19
                                      zeker dat het een carburator is en geen mechanische injectie?
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Normaal hebben die dingen monopoint injectie.. als ik het me goed herinner

                                        Comment

                                        Working...
                                        X