Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MMi navigatie Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MMi navigatie Audi

Beste,

Ik heb een audi A3 Sportback (van 2005) met een MMI Navigatie. De navigatie-DVD kan hij echter niet meer lezen (deze moet achterin de radio gestoken worden). Als ik een gewone cd (audio) insteek, dan leest hij deze wel perfect af. Ik heb een originele audi navigatie dvd en hij heeft zo een 3 jaar perfect gegaan. Nu echter niet meer. Het ligt ook niet aan de DVD, want ik heb er al een nieuwe ingestoken om te proberen, echter met hetzelfde probleem. "please insert navigation-DVD" komt er op het schermpje. Als iemand enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen, wat het probleem is,... zou die mij geweldig kunnen helpen. Want via audi zelf (telefonisch contact) zeggen ze dat ik een volledige nieuwe navigatie moet kopen

Alvast bedankt,
    K.

ik heb ook een sportback uit 2005 en heb juist hetzelfde voor gehad. Bij audi zeiden ze net hetzelfde nl 1600 euro voor een volledig nieuw systeem. Ik had mij er al bij neergelegd dat ik geen navigatie meer had maar na een paar maand nog eens voor te proberen m'n nav-dvd ingestoken en alles werkte weer. geen idee wat er nu eigenlijk juist gescheeld heeft.

Comment

Da's nu precies waarom ik nooit de originele fabrieksnavigatie zal aankruisen op de bestelbon. Na een paar jaar werkt het niet meer of is het systeem compleet verouderd. Dan plak ik liever de TomTom (of andere) aan de voorruit als ik een keer navigatie nodig heb.

Soit, bij Audi gaan ze u liever een compleet nieuw systeem verkopen dan te gaan zoeken waar het probleem ligt. Er moet toch een manier zijn om zo'n systeem uit te lezen en de fout te resetten/herstellen.

Comment

Bij onze A8 is dat er 2keer opgekomen in de 2jaar dat we hem hadden, gewoon uitgestapt en de cd er opnieuw ingestoken.

Aangezien het de DVD niet is zit er misschien een stofke voor het oog?==>Met perslucht uitblazen.

Comment

*Voorzichtig uitblazen wel te verstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Da's nu precies waarom ik nooit de originele fabrieksnavigatie zal aankruisen op de bestelbon. Na een paar jaar werkt het niet meer of is het systeem compleet verouderd. Dan plak ik liever de TomTom (of andere) aan de voorruit als ik een keer navigatie nodig heb.

Soit, bij Audi gaan ze u liever een compleet nieuw systeem verkopen dan te gaan zoeken waar het probleem ligt. Er moet toch een manier zijn om zo'n systeem uit te lezen en de fout te resetten/herstellen.
            Dat is nu echt geen argument voor mij om geen originele te pakken, voor mij geen draagbare brol meer hoor, dat is om de haverklap ellende Hangt er wel vanaf hoeveel je het nodig hebt natuurlijk.

Ik zou is informeren hoe je dat ding kan resetten en als dat niet helpt dan kijken of er iets mechanisch scheelt. Wij hebben nog geen problemen gehad met de onze.

En ik zou ook van garage veranderen, ze zitten achter uw geld
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik zou eens bij andere Audi garages gaan horen, mss kunnen ze u daar wel helpen tegen een veel vriendelijker tarief dan een nieuwe RNS-E unit.

Comment

Ik zou liefst de voordelen van een vast GPS-systeem gecombineerd zien met de losse GPS-aparaten.
                Waarom niet b.v. het vaste MMI-scherm van de wagen en te programmeren (tegen betaling uiteraard) met Tom Tom, Garmin, ...
                Zo vermijd je de ongemakken van een los toestel, en kan je beroep doen op de laatste programmaversies (update)..

Comment

Working...
                X