Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moeilijk in achteruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moeilijk in achteruit

Een vriendin van mij rijdt met een Citroen C2, soms is het moeilijk om de wagen in 'achteruit' te zetten.

Ligt dat aan de koppeling ?

Is zoiets normaal na 4 jaar ?

Is dit een kleine kost (klein onderhoudje met amper wisselstukken)
    Of gaat dit redelijk wat kosten (Versnellingsbak ??)

Thanks

Hmm wij hebben een gelijkaardig probleem... Maar dan met alle versnellingen, wel alleen als we de auto de eerste keer in de dag starten, dan gaat die soms in geen enkele versnelling, tenzij het contact word uitgezet en gewoon schakelt word (alfa romeo spider)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
      Hmm wij hebben een gelijkaardig probleem... Maar dan met alle versnellingen, wel alleen als we de auto de eerste keer in de dag starten, dan gaat die soms in geen enkele versnelling, tenzij het contact word uitgezet en gewoon schakelt word (alfa romeo spider)

zij enkel als hij in achteruit moet.
      ik probeerde ook en na 10 keer proberen had ik ook 1 keer prijs.
      Het is dus zeker niet altijd zo

Maar als het zo is moet je soms 3-4 keer proberen want je krijgt hem niet in z'n achteruit. Het 'klikt' er niet in
      En het kan ook na al 50 km te hebben gereden.

Comment

Leg de versnellingspook tegen de achteruit en laat heel voorzichtig de koppeling een beetje aangrijpen. 'k Moet dat ook af en toe doen bij m'n vrachtwagen. Dan 'valt' hij bijna vanzelf in achteruit.

Comment

Jup, achteruitversnelling is ongesynchoniseerd.
          Daarom dat hij soms niet "in versnelling wil vallen", meestal helpt het ook even naar een andere versnelling te schakelen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Daarom dat hij soms niet "in versnelling wil vallen", meestal helpt het ook even naar een andere versnelling te schakelen.
            Heb ik ook al eens geprobeerd, soms werken de andere versnellingen wel, maar de achteruitversnelling niet... En aangezien ik achteruit moet rijden om uit de garage te geraken, MOET de achteruitversnelling werke op da moment, maar hij werkt wel altijd eens hij er 1x in geweest is die dag... Héél raar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
              Leg de versnellingspook tegen de achteruit en laat heel voorzichtig de koppeling een beetje aangrijpen. 'k Moet dat ook af en toe doen bij m'n vrachtwagen. Dan 'valt' hij bijna vanzelf in achteruit.
              Next time eens proberen, thx!

Comment

zoals hier voor al beschreven is, beetje spelen met de koppeling voor je achteruit schakelt, mammy haar peugeot heeft dat ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  Heb ik ook al eens geprobeerd, soms werken de andere versnellingen wel, maar de achteruitversnelling niet... En aangezien ik achteruit moet rijden om uit de garage te geraken, MOET de achteruitversnelling werke op da moment, maar hij werkt wel altijd eens hij er 1x in geweest is die dag... Héél raar...
                  Kan je hem niet in achteruit krijgen voor je de motor start in de garage?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Kan je hem niet in achteruit krijgen voor je de motor start in de garage?
                    Jep dat wel, maar als de motor al opstaat en ik wil schakelen lukt dat regelmatig niet, alleen als ik het contact terug afzet en dan schakel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                      Als het gebeurd, probeer eens eerst naar eerste schakelen, en dan achteruit (gewoon met de koppeling ingedrukt). Mijn kevertje had daar vroeger ook last van.
                      mijn peugeot 106 deed dat ook vaak, gewoon in 1ste zetten (en desnoods 10cm rijden) en dan in achteruit.

Comment

Als het gebeurd, probeer eens eerst naar eerste schakelen, en dan achteruit (gewoon met de koppeling ingedrukt). Mijn kevertje had daar vroeger ook last van.
                        Ik heb al alle versnellingen geprobeerd maar niets helpt, het werkt pas als ik het contact terug afzet en dan schakel en terug het contact opzet

Comment

mijn vader heeft met z'n c4 grand picasso vaak het zelfde probleem. als je het een 2e keer probeert doet hij het vaak wel.

Comment

Hier ook bij mijn Mazda, zit nochtans nieuwe koppeling in, wil toch vak moeilijker in achterruit 2-3x proberen soms en dan zit die erin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Hier hetzelfde probleem met de Suzuki. Garagist zei van eerst in 3e te zetten en vandaaruit naar achteruit te gaan. Dan lukt het wel zonder problemen!
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Veel auto's hebben dat he, terwijl je hem in achteruitzet en je voelt dat het niet goed gewoon heel even je koppeling een klein beetje laten opkomen, werkt altijd.

Comment

Of als die niet in achteruit wil, even terug in neutraal zetten, koppeling laten komen, terug koppeling induwen en in achteruit zetten. Kan ook helpen.
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

Gewoon even in eerste zetten en desnoods 20cm vooruit rijden, dan nog eens in achteruit proberen. Zijn gewoon de tandwieletjes die net niet in elkaar willen passen op die positie. En ook normaal als je hem nog maar pas start (alles staat nog koud en is nog niet echt gesmeerd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Veel auto's hebben dat he, terwijl je hem in achteruitzet en je voelt dat het niet goed gewoon heel even je koppeling een klein beetje laten opkomen, werkt altijd.
                                      Was ook altijd mijn techniek. Lijkt er gewoon in te klikken dan.
                                      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Working...
                                      X