Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kan je turbo plaatsen in atmosferische motor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
    Grenzen?
    Onmogelijk?
    Te veel vervangen om effect te hebben?
    Compressieverhouding bepalend?

Ik denk bv aan een lage drukvoeding (grotendeels koppelverhoging). Geen massale performantie...
    Everything is possible, it just needs more money.
    Maar je zal hem niet gemakkelijk door de keuring krijgen vrees ik

Comment

turbo plaatsen kan op bijna elke motor, alleen is het verschillend hoeveelje moet aanpasen + werken die er aan moeten gebeuren.

het moeilijkste werk is het piping ( hoop dat je voor loodgieter hebt gestudeerd )
      en daarna het tunen ervan.
      het is wel zo, hoe lager de compesie, hoe meer boost je kunt runnen.
      op een motor met 11/1 compressieverhouding zou ik niet boven 0.5 basr boost uitkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Dus: Eerst naar de red line, en dan terugschakelen. Waar ben jij naar op zoek? De 'dark red line' of zo?
        Ik mag hopen dat je opschakelen bedoeld, anders gaat die Roomster toch niet lang leven ze...
        hehe, idd
        ik zie enkel die wijzer teruggaan ... vandaar

Comment

turbooeen zou ik enkel doen op een performant atmosferisch blok van de jaren 80-90.
          Een hedendaags hok is qua elektronica te opgefokt om me er betrouwbaar bij te voelen.

wil je gewoon wat meer reactiesnelheid op het gaspedaal, steek dan een fse pbv. heb ik goeie ervaringen mee. en kost 75€

Comment

wat is een fse ?

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                wat is een fse ?
                werkt met een dubbel membraan i p v een enkel.
                gewoon gasgeven blijft hetzelfde, pedaal indrukken verhoogt hij de inspuitdruk (die je zelf kunt afregelen.ideaal is op testbank)
                geeft iets meer koppel, pk, en een alerter gaspedaal.

Comment

vergeet niet dat turbo's en benzinemotoren niet echt samengaan : bij het afremmen op de motor moet de wastegate perfect werken , anders vliegt je turbo in brokken . zie ook formule 1 van in de jaren 80 . ( turbo remt anders veel te sterk af bij het sluiten van de gasklep )

Comment

zoals vele het hier reeds aanhaalden: bijna onmogelijk. Ten eerste door de grote ombouw die wel wat meer is als collecteurs ed,maar ook sturing,drijfstangen,smeersysteem,... in houdt en ten tweede door de grote kost die het meebrengt. Bovendien moet je dan ook nog zeer goed op de hoogte zijn van de techniek en erg handig zijn. Want in een Roomster heb je niet de ruimte van bv een Volvo 240 hé
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

bijna onmogelijk zou ik het zeker niet noemen.

maar denk dat je best eerst wat leert over turbosystemen voor je er aan begint.
                      je je gaat moeten kunnen lassen, programmeren, testen, en daarbovenop nog iets van autos kennen + wat centjes op je spaarrekening hebben staan.
                      ik ken mensen die er in geslaagd zijn, met veel trial and error.

Comment

En als hij nu een kompressor (supercharger) zou monteren, zou dat makkelijker zijn dan bv turbo's?

Comment

Ik zou gewoon stoppen met de "gefrustreerde papa" uit te hangen met die kar

Comment

superchargers zijn inderdaad makkelijker op dat vlak, sinds bij supercharging je charger automatisch de snelheid heeft van de motor. vallen je toeren terug valt je druk ook direct terug.
                            ook het turbolag probleem enz is van de baan sinds je charger direct vermogen levert. dus ook niet zoeken achter de geschikte turbo.
                            wil je meer boost , kleiner poulie monteren. iets minder boost grotere monteren.

alleen vraagt het aandrijven van zoon suercharger ook wel wat vermogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Ik zou gewoon stoppen met de "gefrustreerde papa" uit te hangen met die kar
                              tsssss

tis nog maar mijn tweede wagen zulle. Niet overdrijven. Frustratie moet nog komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                alleen vraagt het aandrijven van zoon suercharger ook wel wat vermogen.
                                euhmmmm, uiteraard... maar niet genoeg om het concept de wereld uit te bannen, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  turbooeen zou ik enkel doen op een performant atmosferisch blok van de jaren 80-90.
                                  Een hedendaags hok is qua elektronica te opgefokt om me er betrouwbaar bij te voelen.

wil je gewoon wat meer reactiesnelheid op het gaspedaal, steek dan een fse pbv. heb ik goeie ervaringen mee. en kost 75€
                                  Verbruik?

Ik lees op de website: "not for automatic" "not for singlepoint injection" ???

Comment

Verbruik?

Ik lees op de website: "not for automatic" "not for singlepoint injection" ???
                                    jij hebt een multipoint injectie dus daar moet je al niet wakker van liggen
                                    als het niet bij een automaat past,... geen idee van eigenlijk. Maar het lijkt me sterk.
                                    Als je het gaspedaal vloert ga je uiteraard een druppel meer verbruiken (niks voor niks hé)
                                    maar bij gewoon rijden blijft het verbruik hetzelfde

Comment

de supercharger moet ook wel in de buurt van de motor staan terwijl je de turbo ergens onder de wagen kunt placeren.

als je wilt op summit verkopen ze een superchargerkit voor een VW golf 4 1.8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        als het niet bij een automaat past,... geen idee van eigenlijk. Maar het lijkt me sterk.
                                        Bedoelt men bv. geen interferentie met de software FSE <-> ECU <-> bak?

Als je het gaspedaal vloert ga je uiteraard een druppel meer verbruiken (niks voor niks hé)
                                        maar bij gewoon rijden blijft het verbruik hetzelfde
                                        Nu ja, dat is nu ook al zeker: volle gas, meer verbruik. Trouwens: gemiddeld gezien komt plankgas bijna niet voor. Wat ik mij bv. wel nog afvraag is de mate waarin zacht optrekken ook "normaal" gebeurt (gewone klep). MAW: is het ding "gevoelig" voor intentie, of vooral voor toerental?

Indien gevoelig, lijkt het mij een soort "dubbele klep" te zijn, met de tweede extra klep iets stugger, waardoor die bij vol gas mee opengetrokken wordt. Klopt dat?

Comment

Bedoelt men bv. geen interferentie met de software FSE <-> ECU <-> bak?

Nu ja, dat is nu ook al zeker: volle gas, meer verbruik. Trouwens: gemiddeld gezien komt plankgas bijna niet voor. Wat ik mij bv. wel nog afvraag is de mate waarin zacht optrekken ook "normaal" gebeurt (gewone klep). MAW: is het ding "gevoelig" voor intentie, of vooral voor toerental?

Indien gevoelig, lijkt het mij een soort "dubbele klep" te zijn, met de tweede extra klep iets stugger, waardoor die bij vol gas mee opengetrokken wordt. Klopt dat?
                                          denk dat je er een verkeerd beeld van hebt.
                                          hoe het werkt: je plaatst de fse op het eind van de brandstofrail tussen rail en retour.
                                          daar waar het standaard membraan zit.

als je dan gas geeft gaat je gasklep open waardoor een luchtstroom in de inlaatcollecteur ontstaat. die hoeveelheid lucht bepaald hoeveel een injector zal injecteren (door druksensor.
                                          die drukklep op de brandstofrail zal bepalen met welke druk dat gebeurd door slangetje creert men druk op membraan.
                                          zo'n fse heeft een dubbel membraan en regelvijs waarmee je dus kan gaan spelen met die inspuitdruk. Maar als je dus constant rijd (dus gasklep constante opening) zal die druk niet hoger liggen en wordt hetzelfde ingespoten.
                                          Maar bij de minste beweging van de rechtervoet gaat de gasklep open en zal aanvankelijk van de hoeveelheid lucht onder iets meer druk worden ingespoten.

Comment

Working...
                                          X