Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kan je turbo plaatsen in atmosferische motor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer kan je turbo plaatsen in atmosferische motor?

Grenzen?
    Onmogelijk?
    Te veel vervangen om effect te hebben?
    Compressieverhouding bepalend?

Ik denk bv aan een lage drukvoeding (grotendeels koppelverhoging). Geen massale performantie...

als je veel centen over hebt

Comment

Erin zou ik nooit doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Erin zou ik nooit doen
        Verdju, Jup is me voor .

Comment

Er is dus echt niets te doen aan een standaard naftblokske...

niet zo erg hoor
          Kwil gewoon zoeken of het verbruik kan geoptimaliseerd worden...

Comment

En daarvoor wou je een turbo steken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              En daarvoor wou je een turbo steken?
              Daarvoor wou ik eens iets vragen ... groot verschil.

Een turbo verhoogt het koppel (en ook vermogen) op lagere toeren, wat schakelluiheid impliceert en lager verbruik bij gelijke rijstijl.
              Op snelweg aan 120 is er ook een veel efficiënter brandstofgebruik.

Comment

Is dat zo?

Je sensors blijven op een ideaal mengsel mikken en als je meer lucht krijgt zou ik denken dat ie dan ook meer gaat inspuiten, of ben ik mis?

Sneller zal ie wel worrden, maar zuiniger?

Comment

heb je die roomster gekocht zonder een testrit ermee te doen, of heb je hem gekregen, of...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    heb je die roomster gekocht zonder een testrit ermee te doen, of heb je hem gekregen, of...?
                    DSG...

We gaan ook niet overdrijven hoor. Op manueel tippen kan 'ie aardig sleuren, maar je moet "naften", met andere woorden op naar +4000 toeren, en op 3000-3500 laten neerploffen. De DSG is enorm spaarzaam en schakelt vlug terug van +2000 op 1750 toeren. Denkt 'ie nu dat hij een TDI vastheeft of zo? Ik weet het niet. "Sport" stand iets te onnatuurlijk. Dus waarom niet manueel?

Ladedruck - bringt Bewegung in die Sache
                    1.4 TSI hebben ze (nog) niet op de Roomster, het zou mijn eerste keus zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Is dat zo?

Je sensors blijven op een ideaal mengsel mikken en als je meer lucht krijgt zou ik denken dat ie dan ook meer gaat inspuiten, of ben ik mis?

Sneller zal ie wel worrden, maar zuiniger?

je gaat inderdaad iets meer inspuiten per slag maar doordat je aan lagere toeren al meer vermogen/koppel hebt gaat het totaal verbruik dalen

Trouwens wat je dient aan te passen als je een iets of wat deftige turbo steekt op een standaard admosferisch naftje

- compressie verhouding moet omlaag ( = andere zuigers liefst gesmede om sterker te zijn)
                      - injectore met hogere opbrengs zijn misschien nodig
                      - andere brandstofpomp met meer debiet is misschien nodig
                      - heel wat electronica veranderen
                      - drijfstangen moeten eventueel door sterkere exemplaren vervangen worden

dat is waar ik zo op 2seconden aan denk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                        je gaat inderdaad iets meer inspuiten per slag maar doordat je aan lagere toeren al meer vermogen/koppel hebt gaat het totaal verbruik dalen

Trouwens wat je dient aan te passen als je een iets of wat deftige turbo steekt op een standaard admosferisch naftje

- compressie verhouding moet omlaag ( = andere zuigers liefst gesmede om sterker te zijn)
                        - injectore met hogere opbrengs zijn misschien nodig
                        - andere brandstofpomp met meer debiet is misschien nodig
                        - heel wat electronica veranderen
                        - drijfstangen moeten eventueel door sterkere exemplaren vervangen worden

dat is waar ik zo op 2seconden aan denk
                        Ik dacht het al...
                        Nu ja, ik dacht aan enkele tienden bar of zo extra. Geen full turbo. (denk aan de saab 900 indertijd) Optimalisatie van koppel.
                        Op gebied van drijfstangen is dat dan iets gemakkelijker. Maar het moeilijkste is de software. Wat is het verschil dan nog met chiptuning, he?

Comment

Ik denk dat die roomster verkopen en een andere wagen/zwaardere motorisatie jou veel goedkopen en gelukkiger zou maken...
                          want zo te horen ben je er helemaal niet tevreden van...
                          nu een roomster heeft dan ook andere qualiteiten dan snel zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            Ik denk dat die roomster verkopen en een andere wagen/zwaardere motorisatie jou veel goedkopen en gelukkiger zou maken...
                            want zo te horen ben je er helemaal niet tevreden van...
                            nu een roomster heeft dan ook andere qualiteiten dan snel zijn...
                            Enkele opmerkingen:

1. zie hierboven, ik ben er helemaal niet ontevreden over hoor. Het is hier bedenkingen in de marge.
                            2. Roomster is een zeer praktische en "economische" dagdagelijkse wagen voor een gezin. Ruimte en comfort.
                            3. Ik rij meestal met de Octavia tdi (km vreter), mijn vrouw rijdt vooral met de roomster. Van die octavia ben ik dan ook zelfs enorm tevreden.

Vandaag deed ik toevallig de roomster weer "aan". Heb eens de "red line" opgezocht. 6000 en terugschakelen. neen, niemand kon volgen. Als je wil, rijdt die 1.6 best lekker door.
                            Last edited by ; 06/03/2009, 14:54.

Comment

"Niemand kon volgen" vind ik wel heel relatief begrip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                Uhuh...

Comment

aah is het al groen.

wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    Dees is zo een topic dat je 3 maal moet lezen, waarna je ogfwel "aha" zegt, ofwel je gewoon wegklikt en aan iets totaal anders denkt

Comment

Das te begrijpen.. iedereen wil die lelijke roomster lang in zen gezichtsveld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Das te begrijpen.. iedereen wil die lelijke roomster lang in zen gezichtsveld
                                        Roomster, zijn dat zo van die brommerkes voor johnnies ?

Comment

Working...
                                        X