Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trillende motorblok en auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trillende motorblok en auto

Erstraks kom ik uit de fitness en ik start mijn auto, Ik merk onmidelijk dat de auto trilt of vibreert, het is precies het gevoel dat de motor elk moment uit kan gaan maar dan terug aangaat...
    Ik doe mijn motorkap omhoog en ik zie dat heel die motorblok trilt wat nog nooit het geval was....

Het raarste is dat dit alleen het geval is als mijn auto stilstaat, rijdend is alles normaal het geluid is normaal het trillen is weg.
    Van het moment dat die stilstaat trilt heel de auto en de motorblok en je hoort een soort geluid van die band dat draait die rubberen ding denk ik.

Ik zal hier een foto plaatsen

http://i627.photobucket.com/albums/t...lendemotor.jpg

De "A" letter staat voor dat die motorblok trilt als hij draait.

De "B" letter met het pijltje naar die ruberen ding is datgene dat ik denk dat een raar geluid maakt...

Anyway gisteren was alles normaal het is pas straks begonnen toen ik naar huis ging.

Oliepeil is volledig in orde, Temperatuur blijft rond de 40-50°C dus dat is ook in orde, tijdens het rijden geen probleem.

Diestributieriem kan het ook niet zijn Mercedes gebruikt een ketting dacht ik?

tis ofwel da ruberen band ofwel is de versteviging van de motor dat naar de kloten is....?

iemand nog andere iddeen..??

P.S. ik heb gisteren wat sprintjes getrokken met de auto hopelijk is dat niet het probleem....?

P.S.S ik hoor van een vriend dat de oorzaak een verstopte oliefilter kan zijn de olie en filter waren normaal een paar manden terug vervangen maar ja er waren toen al problemen zoals dat hij te weinig olie erin heeft gedaan enzo dat ik nu verdenk dat de filter totaal niet vervangen was....
    Last edited by ; 09/03/2009, 22:11.

"da rubberen band" noemt een multi-riem. Volgens mij een geleiderol van de multieriem die vastkomt. Laten nakijken door iemand met technische kennis
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

volgens mij draait hij niet op alle cilinders bij stationair toerental misschien een injector die vervuilt zit.
      laten uitkuisen en elders tanken.
      Last edited by ; 09/03/2009, 22:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        "da rubberen band" noemt een multi-riem. Volgens mij een geleiderol van de multieriem die vastkomt. Laten nakijken door iemand met technische kennis
        en dat doet gans de motor trillen ,yeah right.
        dat zou hoogstens een raar piepend geluid maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten
          P.S. ik heb gisteren wat sprintjes getrokken met de auto hopelijk is dat niet het probleem....?
          Ik gok op het 2massa vliegwiel.

Comment

jou auto draait maar op 3 cilinders meer om 1 of andere reden.
            op hogere motorsnelheden merk je dit niet zo snel.

het enige dat je op dit moment gaat merken is dat je 0-60 time niet overeen zal komen met hetgeen de fabriek zegt ( je auto is trager )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              het enige dat je op dit moment gaat merken is dat je 0-60 time niet overeen zal komen met hetgeen de fabriek zegt ( je auto is trager )
              of een trillend motorblok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                Ik gok op het 2massa vliegwiel.
                beetje drastisch, niet?

Comment

Kan iemand dat van die verstopte oliefilter bevestigen?

wat op internet gelezen en het komt goed overeen die problemen daar...

en wat is juist een 2massa Vliegwiel en moest het dat zijn wat zouden de kosten zijn??
                  Last edited by ; 09/03/2009, 23:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                    en dat doet gans de motor trillen ,yeah right.
                    dat zou hoogstens een raar piepend geluid maken.
                    heb ik over het laatst op een Passat gezien.
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Kleine update

Vanochtend start ik de auto alles perfect in orde niets trilt geen raar geluid.

Koude motor

na een paar minuten begon het terug, het trilde wel wat minder, dus nadat de motor opgewarmd was.

toen ik de garagepoort dichtdeed viel mij iets op bij uitlaat.

Er kwam rook uit (jaaaah duuuh lol) gewoon witte normale rook maar de manier waarop het eruitkwam dat was wat mij opviel.

Het is zoals dit

Rook, (pauze), rook, (pauze), rook (pauze) rook, dus het kwam niet eruit aan een lang stuk maar met pauze's van 2 seconden tussen elke "rookwolkje"

Er is ook een geel lampje gaan lichten op de dasboard van de motor.

deze ochtend naar de lokale garagist geweest die zei dat ik best naar een mercedes garage ging zij kunnen die aan de pc koppelen en ineens zien wat er mis is.
                      Volgens hem was het niet iets ernstig en ook geen verstopte oliefilter.

Volgens mij is het ook geen motorsteun sinds ik de motor voor de eerste keer starte was alles normaal tot hij warm kwam....

Dus het heeft iets te maken met het warm komen, maar de temperatuur stijgt niet boven de 60°C ofzo dus het ligt binnen de normen....gisteren heb ik dat in het oog gehouden.

Oliepeil deze ochtend nagekeken ook OK....

Ik weet het echt niet....

Nog iemand iddeen??

Comment

Misschien interessant om te vermelden welk lichtje nu net gaat branden?
                        Die letzten Worte ...
                        ... eines Diesel-Fahrers:
                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                        W201 BENZIN

Comment

De oranje lichtje naast de handrem, die de motor aangeeft....

Mijn Mercedes heeft wat problemen met het stationair lopen (zeer onregelmatig en trillend).Je voelt bij de uitlaat dat ie goed loopt maar af en toe prufjes. Bij het gas geven pruttelt ie een beetje en boven de 15 á 1800 toeren trekt ie dan normaal. Bij de stoplicht optrekken slaat ie soms af en krappe bochten/bogen met de stuur helemaal tot einde wil ie ook wel eens afslaan. Op de snelweg geen problemen, veel power en loopt mooi.Mijn Mercedes heeft wat problemen met het stationair lopen (zeer onregelmatig en trillend).Je voelt bij de uitlaat dat ie goed loopt maar af en toe prufjes. Bij het gas geven pruttelt ie een beetje en boven de 15 á 1800 toeren trekt ie dan normaal. Bij de stoplicht optrekken slaat ie soms af en krappe bochten/bogen met de stuur helemaal tot einde wil ie ook wel eens afslaan. Op de snelweg geen problemen, veel power en loopt mooi.Mijn Mercedes heeft wat problemen met het stationair lopen (zeer onregelmatig en trillend).Je voelt bij de uitlaat dat ie goed loopt maar af en toe prufjes. Bij het gas geven pruttelt ie een beetje en boven de 15 á 1800 toeren trekt ie dan normaal. Bij de stoplicht optrekken slaat ie soms af en krappe bochten/bogen met de stuur helemaal tot einde wil ie ook wel eens afslaan. Op de snelweg geen problemen, veel power en loopt mooi.
                          Deze beschrijft heel goed mijn probleem....
                          Behalve bij de bochten en als je vertrekt, ook is mijn motor nog nooit zelf uitgevallen bij de lichten enzo.

Bleek dat hij op 3 cilinders reed ipv 4
                          De compressie van cilinder 4 was nagenoeg
                          Heb al voor vrijdag een afspraak gemaakt bij een mercedes garage voor analyse.

Moest het die cilinders zijn hoe lang zou het duren voraaleer de auto gemaakt wordt (heb hem toch dringend nodig...) en eventueel een prijskaartje lol? ik gok rond de 500€ bij mercedes.
                          Last edited by ; 10/03/2009, 13:33.

Comment

als je geluk hebt ist een bougie of een bougiekabel, dan kost het u 10 euro + 100 euro aan werkuren voor de mannen van mercedes

Comment

Ik heb het zelfde probleem bij mijn bmw 330cd koude start draait hij wat onregelmatig ( blauw wit doemp ) maar na een paar keer het gaspedaal wat intedrukken is het gedaan
                              en soms hapert hij terug na een goede 50km gereden te hebben
                              Iemand een idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz Bekijk Berichten
                                Ik heb het zelfde probleem bij mijn bmw 330cd koude start draait hij wat onregelmatig ( blauw wit doemp ) maar na een paar keer het gaspedaal wat intedrukken is het gedaan
                                en soms hapert hij terug na een goede 50km gereden te hebben
                                Iemand een idee
                                hmmm jij hebt precies een omgekeerde probleem...

bij mij draait hij koud juist goed en na warm te worden is het gedaan...

Ik zal het vanavond opnemen op camera en posten.

@Timmie

Inderdaad, ik begin stillaan genoeg te krijgen van Mercedes, de normale garagisten kunnen niet veel doen waardoor je (bijna) voor alle mankementen naar Mercedes wordt teruggestuurd.
                                +nog dat het reteduur is.
                                Mercedes, BMW, Audi zijn allemaal goede auto's tot na ze ouder zijn na 2 jaar wanneer de garantie vervallen is....
                                dan begint het te schelen.

Oke ik heb mijn mercedes al een goed jaar tot nu toe geen kosten (buiten olie+oliefilter+nieuwe batterij) allemaal dingen die nodig waren om te veranderen en nu dit.

Ik dacht aan mijn volgende auto aan een audi A5 of de nieuwe Mercedes E Coupe maar als dat zo gaat daar bij die mannen dan ga ik liever voor een goede japanner Honda of Toyota of Nissan allemaal OERDEGELIJKE auto's op motorisch vlak mijn vader is een hevige fan van japanners altijd met een honda gereden NOOIT problemen mee gehad nu rijdt die met een toyota RAV4 2.0TDI
                                120.000 km al mee gereden 5 jaar oud geen enkel probleem met de auto....
                                Last edited by ; 10/03/2009, 16:12.

Comment

als hij bij mij warm is draait hij meestal goed maar soms begint hij dan te haperen en éénmaal begonnen blijft hij haperen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten

Bleek dat hij op 3 cilinders reed ipv 4

.
                                    i rest my case
                                    ga snel naar een winkel waar ze autobenodigheden verkopen en koop je daar een flesje om je injectoren te reinigen( wie niet waagt niet wint zeg ik). En ga alsjeblieft elders tanken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                      i rest my case
                                      ga snel naar een winkel waar ze autobenodigheden verkopen en koop je daar een flesje om je injectoren te reinigen( wie niet waagt niet wint zeg ik). En ga alsjeblieft elders tanken!
                                      Ten 1ste ik zou bij god niet weten waar of hoe ik dat zou moeten gebruiken om die injectoren te reinigen.

Ten 2de ik tankte altijd bij Total Excelium 98 niet denken dat ik goedkoop tank lol....

Ten 3de I miss my car

Comment

trilling van de motor in de buurt van de riem is bij mb nochtans meestal of de poulie van de alternator die vastzit of de demper van de spanrol of in zeldzame gevallen de aircopoulie

Comment

Working...
                                        X