Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trillende motorblok en auto
Collapse
X
-
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichtenwat is een poulie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichtenwat is een poulie?
en ik heb maanden nog toen het koud weer was een bericht gekregen van de auto's boordcomputer Battery/Alternator visit workshop, bleek dat batterij leeg was maar misschien was het toch de alternator?
Tijdens het rijden wordt de batterij niet gebruikt (toch niet eens ze volledig geladen is).
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIs dat niet een "tandwiel" dat wordt aangedreven door uw V-riem?BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenAls de alternator stuk was zou je of niet ver genoeg kunnen rijden of na enkele keren niet meer kunnen starten.
Tijdens het rijden wordt de batterij niet gebruikt (toch niet eens ze volledig geladen is).
Een poulie wordt inderdaad gebruikt samen met een v-riem of multi-v-riem.
Sorry maar ik weet echt weinig over auto's, geef mij een pc en ik doe er alles mee lol...
Maar dit is een kans om te leren, dus sorry voor de vragen maar ik ben iemand die graag leert.
Comment
-
geen probleem,stel maar zoveel vragen als je wil
V-riemen werken volgens het zelfde principe als multiriemen. Echter worden tegenwoordig bijna enkel nog multiriemen gebruikt. Deze worden gebruikt voor de aandrijving van niet getimede onderdelen zoals stuurbekrachtigingspomp,alternator,aircocompressor en in sommige gevallen waterpomp. Het verschil met distributie riemen is dat deze wel getimed zijn om nokkenas en/of dieselhogedrukpomp aan te drijven. Bij sommige merken zoals bv MB is er geen distributieriem maar een ketting die volgens het zelfde princiepe werkt allen rust deze op kettingspanners en staat deze in het smeersysteem. Riemen hebben spanrollen (evt automatisch) en staan buiten de motor in een distributiekast.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk BerichtenWat zijn die V-riemen?
Sorry maar ik weet echt weinig over auto's, geef mij een pc en ik doe er alles mee lol...
Maar dit is een kans om te leren, dus sorry voor de vragen maar ik ben iemand die graag leert.
als pc enthousiast zou je toch moeten weten dat google en wikipedia jou vriend zijn.
V-riem
Distributie riem
Comment
-
bedankt voor die links, en idd het duidelijker.
die v-riem zou het gepiep verklaren van de motor, ale het is niet echt een gepiep maar ik denk inderdaad dat die v-riem zit te slippen in de motor nadat ik de tekst heb gelezen.
Maar daarvan gaat de motor nog niet trillen ofwel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichtenbedankt voor die links, en idd het duidelijker.
die v-riem zou het gepiep verklaren van de motor, ale het is niet echt een gepiep maar ik denk inderdaad dat die v-riem zit te slippen in de motor nadat ik de tekst heb gelezen.
Maar daarvan gaat de motor nog niet trillen ofwel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk BerichtenMB gebruikt voor hun alternatoren vrijlooppoulies. als die vastkomen gaat er vrij hard getrokken worden aan die riem waardoor je lawaai en gesnok krijgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenlijkt mij sterk, maar het kan natuurlijk.
hoe kan ik zo iemand serieux nemen?
Comment
-
De V-riem zou het normaal niet zijn.
Dankzij wikipedia en jullie kon ik de V-riem nazien in de auto gisterenavond, het draait normaal langs de die wielen, het trilt een beetje maar zal door de motortrilling komen.
Verder kan ik niet zien de motor is afgedekt door die plastiek.
Maar doordat er niets op de boordcomputer komt anders dan "No Malfunction" vind ik het raar dat de sensors niks registeren van een fout in de motor...maar op de dashboard wordt het wel geregistreerd.
Mijn vermoeden blijft rusten op een motorsteun maar ik ben niet 100% zeker.
Vanavond naar de garage hopelijk als de computer vrij is kunnen ze hem koppen en zo de diagnose stellen, morgen kan hem dan hersteld worden (hopelijk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten*ahum* gsi *ahum*
hoe kan ik zo iemand serieux nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenwacht op de diagnose van de garage en dan "bendover".
mijne pot vaseline staat al klaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenhang uw broek maar al op uw enkels
mijne pot vaseline staat al klaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenhang uw broek maar al op uw enkels
mijne pot vaseline staat al klaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEn die 1l olie aan 25 € ook ???
dus das toch iedere keer 23,5€ in de pocket
Comment
-
**UPDATE**
juist gebeld door de garage, ik mag de auto komen ophalen vandaag YAAAY
Kosten: 222,93€ voor Mercedes denk ik dat dit een kleine mankement was...
Ik zal de uitleg bij de garage horden, ik laat nog iets weten.
**UPDATE**
Alé juist terug van de garage, wat was er aan?
Nog niemand had het geradan hier.
Was een klein "darm" van 15cm ongeveer die losgekomen was van de kompressor, die zoog dus valse lucht binnen wat er voor zorgde dat die lucht niet kon ontsnappen of niet naar de motor gevoerd kon worden waardoor er compressie ontstond en de motor begon te schudden/trillen...
Hij rjidt terug normaal nu god I missed him
Comment
Comment