Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trillende motorblok en auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    trilling van de motor in de buurt van de riem is bij mb nochtans meestal of de poulie van de alternator die vastzit of de demper van de spanrol of in zeldzame gevallen de aircopoulie
    zie je, zoals ik ook zei. En Frekkel kan het weten hé,die heeft bij MB gewerkt
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

wat is een poulie?

en ik heb maanden nog toen het koud weer was een bericht gekregen van de auto's boordcomputer Battery/Alternator visit workshop, bleek dat batterij leeg was maar misschien was het toch de alternator?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten
        wat is een poulie?
        Is dat niet een "tandwiel" dat wordt aangedreven door uw V-riem?

Comment

wat is een poulie?

en ik heb maanden nog toen het koud weer was een bericht gekregen van de auto's boordcomputer Battery/Alternator visit workshop, bleek dat batterij leeg was maar misschien was het toch de alternator?
          Als de alternator stuk was zou je of niet ver genoeg kunnen rijden of na enkele keren niet meer kunnen starten.
          Tijdens het rijden wordt de batterij niet gebruikt (toch niet eens ze volledig geladen is).

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Is dat niet een "tandwiel" dat wordt aangedreven door uw V-riem?
          Een poulie wordt inderdaad gebruikt samen met een v-riem of multi-v-riem.
          BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
            Als de alternator stuk was zou je of niet ver genoeg kunnen rijden of na enkele keren niet meer kunnen starten.
            Tijdens het rijden wordt de batterij niet gebruikt (toch niet eens ze volledig geladen is).

Een poulie wordt inderdaad gebruikt samen met een v-riem of multi-v-riem.
            Wat zijn die V-riemen?

Sorry maar ik weet echt weinig over auto's, geef mij een pc en ik doe er alles mee lol...

Maar dit is een kans om te leren, dus sorry voor de vragen maar ik ben iemand die graag leert.

Comment

geen probleem,stel maar zoveel vragen als je wil

V-riemen werken volgens het zelfde principe als multiriemen. Echter worden tegenwoordig bijna enkel nog multiriemen gebruikt. Deze worden gebruikt voor de aandrijving van niet getimede onderdelen zoals stuurbekrachtigingspomp,alternator,aircocompressor en in sommige gevallen waterpomp. Het verschil met distributie riemen is dat deze wel getimed zijn om nokkenas en/of dieselhogedrukpomp aan te drijven. Bij sommige merken zoals bv MB is er geen distributieriem maar een ketting die volgens het zelfde princiepe werkt allen rust deze op kettingspanners en staat deze in het smeersysteem. Riemen hebben spanrollen (evt automatisch) en staan buiten de motor in een distributiekast.
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wat zijn die V-riemen?

Sorry maar ik weet echt weinig over auto's, geef mij een pc en ik doe er alles mee lol...

Maar dit is een kans om te leren, dus sorry voor de vragen maar ik ben iemand die graag leert.

als pc enthousiast zou je toch moeten weten dat google en wikipedia jou vriend zijn.
                V-riem

Distributie riem

Comment

bedankt voor die links, en idd het duidelijker.

die v-riem zou het gepiep verklaren van de motor, ale het is niet echt een gepiep maar ik denk inderdaad dat die v-riem zit te slippen in de motor nadat ik de tekst heb gelezen.

Maar daarvan gaat de motor nog niet trillen ofwel?

Comment

bedankt voor die links, en idd het duidelijker.

die v-riem zou het gepiep verklaren van de motor, ale het is niet echt een gepiep maar ik denk inderdaad dat die v-riem zit te slippen in de motor nadat ik de tekst heb gelezen.

Maar daarvan gaat de motor nog niet trillen ofwel?
                    MB gebruikt voor hun alternatoren vrijlooppoulies. als die vastkomen gaat er vrij hard getrokken worden aan die riem waardoor je lawaai en gesnok krijgt.

Comment

MB gebruikt voor hun alternatoren vrijlooppoulies. als die vastkomen gaat er vrij hard getrokken worden aan die riem waardoor je lawaai en gesnok krijgt.
                      lijkt mij sterk, maar het kan natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                        lijkt mij sterk, maar het kan natuurlijk.
                        *ahum* gsi *ahum*
                        hoe kan ik zo iemand serieux nemen?

Comment

De V-riem zou het normaal niet zijn.

Dankzij wikipedia en jullie kon ik de V-riem nazien in de auto gisterenavond, het draait normaal langs de die wielen, het trilt een beetje maar zal door de motortrilling komen.

Verder kan ik niet zien de motor is afgedekt door die plastiek.

Maar doordat er niets op de boordcomputer komt anders dan "No Malfunction" vind ik het raar dat de sensors niks registeren van een fout in de motor...maar op de dashboard wordt het wel geregistreerd.

Mijn vermoeden blijft rusten op een motorsteun maar ik ben niet 100% zeker.

Vanavond naar de garage hopelijk als de computer vrij is kunnen ze hem koppen en zo de diagnose stellen, morgen kan hem dan hersteld worden (hopelijk)

Comment

Geluiden en bewegingen zijn uiteraard moeilijk waar te nemen via een forum.

Als die riem echt beweegt, dan zal Frekkel met de vrijlooppoelie er los op zitten. Die dingen krijgen het inderdaad wel eens in hunne kop om te stoppen met vrijlopen...

Comment

Auto is in de garage hopelijk snel een pc vrij en ze kunnen hem koppelen en zien wat het is....

Comment

*ahum* gsi *ahum*
                                hoe kan ik zo iemand serieux nemen?
                                wacht op de diagnose van de garage en dan "bendover".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                  wacht op de diagnose van de garage en dan "bendover".
                                  hang uw broek maar al op uw enkels
                                  mijne pot vaseline staat al klaar

Comment

Comment

En die 1l olie aan 25 € ook ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        En die 1l olie aan 25 € ook ???
                                        maar ik betaal maar 1,5€ voor een liter 5w40 full synth van Castrol
                                        dus das toch iedere keer 23,5€ in de pocket

Comment

**UPDATE**

juist gebeld door de garage, ik mag de auto komen ophalen vandaag YAAAY

Kosten: 222,93€ voor Mercedes denk ik dat dit een kleine mankement was...

Ik zal de uitleg bij de garage horden, ik laat nog iets weten.

**UPDATE**

Alé juist terug van de garage, wat was er aan?

Nog niemand had het geradan hier.

Was een klein "darm" van 15cm ongeveer die losgekomen was van de kompressor, die zoog dus valse lucht binnen wat er voor zorgde dat die lucht niet kon ontsnappen of niet naar de motor gevoerd kon worden waardoor er compressie ontstond en de motor begon te schudden/trillen...

Hij rjidt terug normaal nu god I missed him
                                          Last edited by ; 13/03/2009, 13:40.

Comment

Working...
                                          X