Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lpg vs benzine techniek???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
    Teruggestuurd?

Eens voor de eerste keer gestuurd, ja, dat mag.
    wijsneus uithangen levert je nog een nota + strafstudie op.
    ik verwacht u deze namiddag in Gitbo Keerbergen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      wijsneus uithangen levert je nog een nota + strafstudie op.
      ik verwacht u deze namiddag in Gitbo Keerbergen.
      excusez moi

Comment

jij wordt teruggestuurd naar het eerstejaar automechanica.

je ontploffing moet zo dicht mogelijk plaatsvinden bij het BDP.
        als de computer begint te pingelen nog voor op dit punt kan ontsteken, dan draait die zijn ontsteking terug.
        hierdoor heb je geen maximale compressie. en dus minder vermogen.

geloof me vrij. mijn wagen gaf vroeger een foutcode bij het warm worden
        waardoor die zijn ontsteking 15graden te laat draaide.
        veel verbruik, maar totaal geen vermogen meer.
        En dat is volgens mij wat er met mijn auto gebeurt tussen de 2500 en 4000 o/m. En ik heb geen idee hoe dat komt. De onsteking wordt elektronisch geregeld, de krukassensor is vervangen ... alles is goed volgens mij maar ik merk (en heb dat ook gezien op de testbank) dat hij zichzelf terug regelt bij hoge belasting. Turbodruk gaat op en neer en voorbij 4000 o/m schiet hij er weer vandoor.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Nee niet standaard meer.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

heb jij die turbo achteraf bij geplaatst ofzo. ?

http://www.holley.com/data/TechServi...ech%20Info.pdf

jij moet het ignition timing gedeelte is lezen.
            ( supercharger of turbocharger, beiden leveren boost dus op dat vlak is het hetzelfde ')

het komt er op neer dat hoe meer boost je levert, hoe meer je de ontsteking moet terugzetten omdat je anders begint te pingelen.

MAW< probeer je ontsteking eens een beetje later te zetten tussen 2000 en 4000 rpm

Comment

Er wordt altijd op benzine gestart om 2 redenen:

1) Het benzine circuit moet onderhouden worden, de brandstof moet eens rondgepompt worden om problemen te vermijden zoals verstopping van leidingen of erger injectoren.

2) Bij gasvormige injectie moet je de vloeibare LPG uit de tank eerst opnieuw gasvormig maken voor die naar de cilinders kan. Om water om te zetten in damp heb je warmte nodig, idem voor LPG. Om aan voldoende warmte te geraken wordt de verdamper aangesloten op het watercircuit van de motor. Een sensor zorgt ervoor dat je pas op LPG kan overschakelen als het water warm genoeg is. Dat kan in de winter dus was langer duren dan in de zomer.

Met mijn vloeibare gas-injectie van Vialle schakelt ie altijd over na 1 minuutje. Tegen dat ik de straat uit ben rijdt ie al op gas, winter en zomer.
              Last edited by ; 27/03/2009, 09:38.

Comment

leidingen vertsoppen naar mijn menig sowieso
                en das dan gelijk zowat het enige nadeel + het soms maar half en half draaien
                dat heb je nooit men een diesel

Comment

sorry Avander , niet akkoord .
                  Het benzinecircuit pompt steeds benzine rond als je op gas rijdt .
                  Dat is omdat de benzine in de injectoren anders te warm wordt boven de hete motor .
                  we spreken hier niet over dampinjectie door een drukverdamper he .
                  Het gaat hier om pure liquid . daarvan ook de benaming LPI : liquid propane injection . Benaming wordt veel misbruikt door installateurs van dampinjectiesystemen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                    sorry Avander , niet akkoord .
                    Het benzinecircuit pompt steeds benzine rond als je op gas rijdt .
                    Dat is omdat de benzine in de injectoren anders te warm wordt boven de hete motor .
                    Kan best zijn, maar als je de benzine-injectoren nooit gebruikt kan het nog zijn dat die uiteindelijk verstopt raken ook al draait de benzine eindeloos door de leidingen...

we spreken hier niet over dampinjectie door een drukverdamper he .
                    Het gaat hier om pure liquid . daarvan ook de benaming LPI : liquid propane injection . Benaming wordt veel misbruikt door installateurs van dampinjectiesystemen .
                    Ik weet best wat LPi is, zit nl. in mijn Galant. Chevrolet heeft inderdaad gas-injectie verkocht onder de benaming LPI...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                      Kan best zijn, maar als je de benzine-injectoren nooit gebruikt kan het nog zijn dat die uiteindelijk verstopt raken ook al draait de benzine eindeloos door de leidingen...
                      als de benzine in de injectoren niet word rondgepompt word die daar slecht. ooit al is verouderde benzine gezien, kan je ni veel meer me eenvangen en die injectoren vinden die oude benzine niet echt leuk.

Comment

als de benzine in de injectoren niet word rondgepompt word die daar slecht. ooit al is verouderde benzine gezien, kan je ni veel meer me eenvangen en die injectoren vinden die oude benzine niet echt leuk.
                        Many moons back had ik mijn eerste grasmachine (Honda, want niks anders dan the best) gekocht, na de eerste winter probeerde ik dat spul terug te starten, heb me daar zot aan getrokken maar geen "avance", heb dan uiteindelijk de verkoper maar gebeld die me zei van met de machine eens loangss te komen. Hij vroeg me da, bij hem terplaatse, welke benzine ik er ingekapt had en het was de overschot van het seizoen ervoor (wist ik veel), dus hij heeft die benzinetank en carburateur leeggemaakt, verse benzine ingegoten en de motor startte van den eerste keer, ik veronderstel dat een automotor ook zo'n beetje hetzelfde zal reageren op oude benzine ?

Comment

is trouwens ook de reden dat als een oldtimer op LPG niet meer op benzine wilt draaien, je de carb er eens moet afhalen, uitkussen en terug installeren.
                          gaat de wagen meestal van de eerste keer terug in gang

Comment

het merendeel van de benzinesystemen die op den duur falen is omdat de benzine verouderd raakt : ze begint dan te ruiken naar boenwas en daar draait het boeltje niet meer op he .
                            Klopt het , Avander , dat je meer vermogen haalt uit je vloeibare gasinjectie dan op benzine ?

Comment

eigenlijk ook niet echt waar, sinds LPG op zich minder energie bevat dan benzine.
                              je kan het wel in orde krijgen door de compressie te verhogen bij een wagen die enkel op LPG rijd.
                              ( lpg is klopvaster )

Comment

eigenlijk ook niet echt waar, sinds LPG op zich minder energie bevat dan benzine.
                                je kan het wel in orde krijgen door de compressie te verhogen bij een wagen die enkel op LPG rijd.
                                ( lpg is klopvaster )
                                Welke wagens rijden er enkel op LPG?

Trouwens LPG iets minder vermogen is niet erg als je omschakelt op lange eentonige stukken (waar de besparing zich echt laat voelen). Om de hoek een brood gaan halen doe je toch niet LPG?

Comment

het merendeel van de benzinesystemen die op den duur falen is omdat de benzine verouderd raakt : ze begint dan te ruiken naar boenwas en daar draait het boeltje niet meer op he .
                                  Klopt het , Avander , dat je meer vermogen haalt uit je vloeibare gasinjectie dan op benzine ?
                                  Iets meer koppel in de lage toeren ja, maar nu ook weer niet om van naar huis te schrijven, 't is geen NOS-substituut hé.
                                  Verbruik is 11,5l/100 tegen 10l/100 op benzine.

Comment

Ik begin zwaar te twijfelen aan een turbonaftje met LPi installatie voor de volgende wagen...
                                    Of een zescilinderke...

Een atmosferische zescilinder: trekt dat genoeg in de bergen? (we gebruiken hier de wagen op reis en met den turbodiesel is dat peanuts)

Comment

Welke wagens rijden er enkel op LPG?

Trouwens LPG iets minder vermogen is niet erg als je omschakelt op lange eentonige stukken (waar de besparing zich echt laat voelen). Om de hoek een brood gaan halen doe je toch niet LPG?
                                      weinig wagens rijden er enkel op LPG.
                                      daarom ook dat men de compressie niet hoger brengt dan anders ( anders rijd die niet meer op benzine )

btw.

Comment

Toen ik mijn wagen op de testbank heb gezet hebben we zowel runs op benzine als op LPG gedaan. Guess what! Het hoogste vermogen werd gemeten op LPG. En dat is dan een installatie met verdamper dus geen LPi
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X