Oorspronkelijk geplaatst door McClane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Uitvallen DVD800 (Bosch/Blaupunkt) Opel Insignia
Collapse
X
-
-
Lets think aboud it!
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDe problemen doen zich voor wanneer je jouw wagen hebt ontgrendeld en start. Het is niet zo dat je in bepaalde menu's bezig bent of muziek op USB/CD aan het beluisteren bent.
Je parkeert je wagen en sluit hem af en de volgende keer wanneer je vertrekt doet dat ding niets meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ptconzales Bekijk Berichtenusb probleem
mensen, ik heb een probleem
ik heb een insignia business met een cd500 navigatie systeem. (de benelux versie van de dvd800)
hij heeft verder dezelfde opties als de dvd800, dus usb en aux aansluiting en de centrale draaiknop.
nu heb ik het volgende pobleem:
als ik een usb stick aansluit dan mis ik twee mogelijkheden als ik de centrale knop indruk
- zoeken
- verwijder usb stick
in de test auto had ik deze functies wel, (met dezelfde usb stick)
verder is het zo dat wanneer ik een ipod aansluit dat ik ook de volgende functie mis in het menu:
- verwijder ipod
het is nu zo dat ik de auto uit moet doen alvorens ik de usb stick kan verwijderen. anders kan ik de usb stick en/of data kapot maken.
verder herkent hij sinds gisteren mijn ipod niet meer, hij laadt hem nog wel op maar daar houdt het dan ook mee op.
wie heeft er ook een cd500 systeem? heeft diegene wel de opties die ik mis. herkent iemand de problemen die ik heb en heeft diegene een goede oplossing?
please help me out.
p.s. de dealer weet ervan maar na een week heb ik nog steeds geen antwoord. de auto is zo nieuw dat men dit soort dingen nog niet weet. slecht excuus natuurlijk maar daar moet ik het mee doen.
In bestelling: Insignia ST Technical grey Business uitvoering met donkere ramen, mistlampen, elecktrische spiegels, cd navigatie.
Kan niet wachten tot hij binnen is. Nog 6 weekjes als het goed is........
Comment
-
Ik ben zojuist met mijn Insignia ook tegen het probleem aangelopen dat de DVD800 niet meer wilde opstarten..
Eerst even naar de lokale dealer gereden maar daar was niemand meer van service waardoor ik op z'n vroegst maandag geholpen kon worden :-S
Daar ga ik dus niet op wachten en ben zelf even het boekje ingedoken en heb het opgelost!
Er zijn twee zekeringkasten in de auto.
1 - Onder de moterkap (daar zit tevens de zekeringtang)
2 - Onder het kastje wat links onder je stuur zit.
Bij die laatste ligt de oplossing. Als je daar zekering 5 loshaald en weer terug plaatst, werkt het weer.
Ik weet niet of er verschillende probleemgevallen zijn maar dit loste het in mijn geval op!
Nu maar wachten op de software update....
Comment
-
Nog een vraagje werkt dat een beetje de cd 500 systeem. Ik twijfel nog steeds welke ik zal nemen. Of de dv800 en geen donkere ramen en geen automatisch inklapbare spiegels of de cd 500. Er zijn ook nog geen cd's uit van andee landen toch ? Nu heb ik wel op de franse en italiaanse opel site's gekeken en deze landen verkopen ook de cd 500. Dus die landen zullen er wel zijn. Maar wat gaan die kosten dan ?
Comment
-
Ik zou gewoon voor de DVD 800 gaan. Die spiegels kn je met de hand inklappen en de ruitjes kan je nadien nog laten tinten en zelfs donkerder dan ze van af-fabriek komen.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
.....Oorspronkelijk geplaatst door McClaneDaarnet is de DVD800 nog eens (derde maal) uitgevallen. Zekering achter het opbergvak links naast de stuurkolom even uitgetrokken en alles weer ok. Hopelijk komt die software up-date snel.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
hallo mijn naam is marchel ikzelf werk bij een opel dealer in rotterdam en ik heb zelf sinds 14 juni mijn nieuwe insignia en mijn dvd800 viel ook uit maar ik kan iedereen melden dat de update software inmiddels bij alle dealers beschikbaar is. want ik heb mijn auto namelijk gelijk geupdated toen deze bij ons binnen kwam en geen problemen meer met de radio
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenIk zou gewoon voor de DVD 800 gaan. Die spiegels kn je met de hand inklappen en de ruitjes kan je nadien nog laten tinten en zelfs donkerder dan ze van af-fabriek komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk BerichtenAls je de batterij loskoppelt moet je dan terug een code intypen als je de radio terug aansteekt zoals bij de oldschool radio's?
Kennissen van mij hebben ook een insigna en als het voorkomt wil ik wel de held van de dag spelen maar het zou nogal een anticlimax zijn moest ik hem niet terug kunnen opstarten.De radio was op geen enkele manier uit te krijgen en bleef na uitzetten en verwijderen contactsleutel gewoon spelen.
Opel Assistance stuurde een Wegenwacht langs en die heeft uiteindelijk de accuklem los gehaald en weer aangesloten. Alles deed het weer en verder geen instellingen verloren gegaan. Alles functioneert nu weer naar behoren. Overigens wel een ervaring om binnen 3 weken al de Wegenwacht op de stoep te hebben staan......
Op de vraag waar het vandaan komt kan ik nog geen antwoord geven. Overmorgen ga ik even de computer uit laten lezen.
Zelf denk ik dat de crash is ontstaan door of tijdens het koppelen van mijn telefoon aan de DVD 800. De knop verbinden met de telefoon op het stuur werkte namelijk niet meer. Verder deed alles het nog gewoon, dus overschakelen van navigatie naar audio, de I-Pod, bestemming instellen, etc. Alleen de DVD 800 uitzetten deed hij niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk BerichtenAls je de batterij loskoppelt moet je dan terug een code intypen als je de radio terug aansteekt zoals bij de oldschool radio's?
Kennissen van mij hebben ook een insigna en als het voorkomt wil ik wel de held van de dag spelen maar het zou nogal een anticlimax zijn moest ik hem niet terug kunnen opstarten.
Comment
-
Sinds vandaag werkt de GPS-functie niet meer. Heel leuk als je van vakantie terug komt en dat spel zegt dat je van de weg zit aan de kanten van Trier (D) terwijl je daar een 450km vandaan bent.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
Comment
-
Een tweetal weken geleden deed het geluid van de radio het niet. velen spreken van de zekering er uit te halen. Ik heb de radio even handmatig langs de gewone weg uitgeschakels, tot 10 geteld en terug ingeschakeld. Zie hier, zonder de zekering er te moeten uithalen deed hij het terug. Mischien is dit ook wel een generale oplossing? Weet me eens iets te vertellen.
Voor de rest had ik nog geen problemen met mijn 800. Ook wil ik er aan toevoegen dat als het lijkt alsof hij vastloopt, je lang genoeg wacht (30'' to 1 '), het alsnog in orde komt. Bij mij is het toch zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenSinds vandaag werkt de GPS-functie niet meer. Heel leuk als je van vakantie terug komt en dat spel zegt dat je van de weg zit aan de kanten van Trier (D) terwijl je daar een 450km vandaan bent.
Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk BerichtenEen tweetal weken geleden deed het geluid van de radio het niet. velen spreken van de zekering er uit te halen. Ik heb de radio even handmatig langs de gewone weg uitgeschakels, tot 10 geteld en terug ingeschakeld. Zie hier, zonder de zekering er te moeten uithalen deed hij het terug. Mischien is dit ook wel een generale oplossing? Weet me eens iets te vertellen.
Voor de rest had ik nog geen problemen met mijn 800. Ook wil ik er aan toevoegen dat als het lijkt alsof hij vastloopt, je lang genoeg wacht (30'' to 1 '), het alsnog in orde komt. Bij mij is het toch zo.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
Comment
-
Da's inderdaad een vervelend probleem. Met mijn huidige Vectra (DVD90) heb ik op de afgelopen 2 jaar nog nooit een probleem gehad maar ik herinner mij dat bij mijn vorige wagen (Opel Signum met navigatie Benelux) ik een soortegelijk probleem heb gehad.
Daar kon het soms gebeuren dat ik ergens naartoe reed, aankwam, de wagen afsloot, terugkwam van mijn afspraak, wagen openen, starten en ... niets meer ... Geen radio, geen navi, geen boordcomputer, geen telefoon ... en je kreeg het toestel ook niet meer aan, niets reageerde nog.
Dan kwam je terug ergens toe, wagen terug op slot. Tijdje later terug openen en starten ... Alles terug ok ...
Hebben destijds tot 2 maal toe een volledig nieuwe unit erin gestopt maar het probleem is nooit verdwenen.
Ondertussen is alles al serieus geëvolueerd en dit zal waarschijnlijk wel met een software-update op te lossen zijn ... maar 't is toch altijd vervelend, zeker als je bvb. in het buitenland aan het rijden bent of zo ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Blonde Bekijk Berichten
Er zijn twee zekeringkasten in de auto.
1 - Onder de moterkap (daar zit tevens de zekeringtang)
2 - Onder het kastje wat links onder je stuur zit.
Bij die laatste ligt de oplossing. Als je daar zekering 5 loshaald en weer terug plaatst, werkt het weer.
Ik weet niet of er verschillende probleemgevallen zijn maar dit loste het in mijn geval op!
Nu maar wachten op de software update....
In het instructieboekje staan zowel zekering 1, 4 als 5 aangegevens als "infotainment system"
Nummer 1 was leeg, dus 4 maar geprobeerd, en dat lukte.
Veel geluk iedereen!
Comment
-
Toch nog even een vraagje:
Ik had een USB stickje geladen met wat MP3 cd's, en dat werkte prima. Het ging om een exemplaar van 2GB.
Nu dacht ik een grotere te kopen en mijn hele muziekverzameling op te laden, maar blijkbaar zit er een limiet op.
Heeft iemand anders dit ook al gezien? Ik heb een vermoeden dat meer dan 6GB niet kan worden ingeladen. (Hij stopt gewoon bij een folder of 70)
Zou dit ook worden opgelost met de nieuwe software?
Thanks voor de antwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tibandi Bekijk BerichtenToch nog even een vraagje:
Ik had een USB stickje geladen met wat MP3 cd's, en dat werkte prima. Het ging om een exemplaar van 2GB.
Nu dacht ik een grotere te kopen en mijn hele muziekverzameling op te laden, maar blijkbaar zit er een limiet op.
Heeft iemand anders dit ook al gezien? Ik heb een vermoeden dat meer dan 6GB niet kan worden ingeladen. (Hij stopt gewoon bij een folder of 70)
Zou dit ook worden opgelost met de nieuwe software?
Thanks voor de antwoorden!
Comment
-
Zekeringen trekken voor dvd800
Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk BerichtenIemand die weet welke zekering eruit moet ?
Comment
Comment