Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken , 't gaat over een Volvo V50

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je kan natuurlijk zelf op zoek gaan welke zekering of draadje je er uit moet trekken, maar dat zou ik niet doen, je zou je garage wel eens nodig kunnen hebben als je het verkeerde eruit sleurt.
    De goedkoopste en gemakkelijkste oplossing is hier al gezegd: een clip van een andere gordel insteken (of gordel achter je rug doen, zoals sommige taxichauffeurs doen).
    Als je dat doet, ga eens binnen bij je volvo garage en vraag waarom het geen goed idee is.
    De wagen denkt dat je een gordel draagt, bij een aanrijding gaat je airbag open. Maar aangezien je geen gordel draagt, vlieg je iets sneller naar voor. De timing van je airbag is dan niet meer zo efficient. Dus: als je je nek wilt breken door een airbag bij een aanrijding waarbij een andere wagen enkel blikschade heeft: doen!
    i 1 2 1/2 6

Comment

Als je dergelijke vraag stelt, moet je weten dat dergelijke antwoorden onvermijdelijk zijn.
      Zoals de wet zegt: draag je gordel, en benzine niet luistert,
      zo zegt benzine: geen repliek over het al dan niet dragen, en wordt er toch gerepliceerd.

Ik vind het een ziekelijke vraag en wil dit threadje zo snel mogelijk zien verdwijnen.

Het is illegaal, immoreel en naïef.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Als je dergelijke vraag stelt, moet je weten dat dergelijke antwoorden onvermijdelijk zijn.
        Zoals de wet zegt: draag je gordel, en benzine niet luistert,
        zo zegt benzine: geen repliek over het al dan niet dragen, en wordt er toch gerepliceerd.

Ik vind het een ziekelijke vraag en wil dit threadje zo snel mogelijk zien verdwijnen.

Het is illegaal, immoreel en naïef.
        Niet altijd illegaal he!
        Mijne pa heeft ook een vrijstelling voor gordeldracht!
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Indien er voor de topicstarter een legale vrijstelling zou zijn, dan zou de garage wel op zijn vraag ingegaan zijn, denk ik zo.
          Genoeg Volvo's in politiekorpsen e.d. om te bewijzen dat 't kan als 't mag.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Niet altijd illegaal he!
            laten we het niet hebben over de uitzonderingen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Ik snap niet wat er zo irritant of moeilijk is aan een gordel om te doen...
              Ik doe het altijd, en ik voel me ongemakkelijk als ik 'm niet aanheb.
              ²²²

Van mijn part mogen ze trouwens op elke wagen een systeem plaatsen dat de auto zelfs niet vertrekt voor de bestuurder (en eventuele passagiers) zijn gordel niet aan heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
              Mijn vader heeft een vrijstelling van gordel dragen.
              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Excuses voor mijn nieuwsgierigheid, maar waarom?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Excuses voor mijn nieuwsgierigheid, maar waarom?
                Mijne pa heeft dat al heel lang wegens iets dat hij aan zijnen rug heeft.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

gewoon afbraak gaan en het zwart stukje gaan halen en insteken
                  het is goed als je dit wilt doen voor bijzitterstoel omdat je iets wilt vervoeren maar voor je eigen als je rijd zou ik het niet aanraden!

Comment

Wat een zever hier weer...

Ik ben pro-gordels, en draag ze ALTIJD, maar als de topicopener géén gordel wil dragen is dat z'n eigen recht, hoe onverstandig het misschien ook is. Niet zoals JWV50 dus, die de gaatjes in de wet dagelijks neukt, denk ik. Wat een gezeik!

@JVW50 : als ik morgen in mijn auto stap, en ik heb zin om véél te rap en gevaarlijk te gaan rijden zonder gordel, dan doe ik dat gewoon. En jij gaat me daar zeker niet van tegenhouden. Ik zou zelfs over je tenen rijden als je er me over aanspreekt. Als de arm der wet me tegenhoudt of erger, ik heb een ongeval, zal ik de consequenties dragen.

Dit is natuurlijk extreem, ik draag mijn gordel zoals gezegd altijd, ik voel me naakt zonder.

Maar bij m'n Fiat zit er ook zo'n buzzer in, die gelukkig wel stopt na een tijdje.

Ik zou er zo m'n voet kunnen inzetten. Echt hatelijk.

Vooral :

- Als je de wagen van de oprit rijdt om hem te wassen.
                    - Als er iets op je passagiersstoel staat (doos bvb)
                    - Als je een wettelijke vrijstelling van gordeldracht hebt.
                    - ...

Neen, JWV50, het is een land waarin je doet wat je wilt, geen dictatuur!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                      Je bent verplicht je gordel te dragen.
                      Daar wordt hier niet over gediscussieerd!
                      Dud ook niet over hoe je dat geluid moet afzetten!

Ben jij toevallig een schoolmeester?
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Je bent verplicht je gordel te dragen.
                        Daar wordt hier niet over gediscussieerd!
                        Dud ook niet over hoe je dat geluid moet afzetten!
                        de topic starter zal wel zijn redenen hebben waar jij u niet mee moet moeien

Los van het feit of het nu dom/slim is..en ja ik draag mijn gordel altijd

Comment

Zalig topic . Autoforum herkenbaarheid. Er worden hier constant posts geplaats van illegale dingen die gebeuren op de openbare weg. Daar wordt enkel maar over gelachen en stoer gedaan, maar owee, als er iemand zijn gordel niet wil dragen

²²²

Van mijn part mogen ze trouwens op elke wagen een systeem plaatsen dat de auto zelfs niet vertrekt voor de bestuurder (en eventuele passagiers) zijn gordel niet aan heeft.

Zei de man die tegen 240 over de weg vloog toen hij 2 weken zijn rijbewijs had

Comment

Het is mij heel duidelijk dat de door jouw gestelde vraag niet op sympathie moet rekenen. Dat jij al dat niet dat belleke wil laten afzetten of omzeilen door één of andere oplossing moet jij weten. Zulke waarschuwingssignalen zitten niet in elke auto en is naar mijn inziens voorlopig nog niet verplicht. Maar het dragen van de veiligheidsgordel is verplicht.
                            KB 01/12/1975
                            35.1.1. De bestuurder en de passagiers van auto’s die aan het verkeer deelnemen, moeten de veiligheidsgordel dragen, op de plaatsen die ermee zijn uitgerust.

en de enige uitzonderingen op deze verplichting zijn;

35.2.1. Worden evenwel vrijgesteld van het verplicht gebruik van de veiligheidsgordel en het kinderbeveiligingssysteem :
                            de bestuurders die achteruit rijden;
                            de bestuurders van taxi’s wanneer zij een klant vervoeren;
                            de bestuurders en de passagiers van de prioritaire voertuigen, bedoeld in artikel 37, wanneer de aard van hun opdracht het rechtvaardigt;
                            de personen die in het bezit zijn van een vrijstelling op grond van gewichtige medische tegenindicaties afgeleverd door de Minister bevoegd voor verkeersveiligheid, of zijn gemachtigde, of, indien zij in het buitenland wonen, door de bevoegde instanties van dat land.
                            de beambten van de Post, wanneer zij, in het kader van de postbedeling en postophaling, achtereenvolgens, op plaatsen die op korte afstand van elkander gelegen zijn, postzendingen uitreiken of ophalen.
                            De Minister bevoegd voor verkeersveiligheid stelt de modaliteiten van afgifte en het model van de vrijstelling vast.
                            Last edited by McClane; 11/05/2009, 09:32.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

²²²

Ben ik het volledig mee eens!

Comment

Gelukkig is iedereen hier lekker hypocriet, want de moraalridders hier hebben wss ook nooit eens een blokje om ofzo zonder gordel gereden?

Comment

beschuldig eerst jezelf alvorens een ander te beschuldigen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

onafgezien van het feit dat je een idioot bent, kan je in een dierenspeciaalzaak terecht. Je kan er hondenleibanden kopen met een kliksysteem identiek aan dat van je gordel... Op die manier vliegt je trouwe viervoeter niet door de ruit bij een ongeval en voor u zal het mss ook wel werken...
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      onafgezien van het feit dat je een idioot bent, kan je in een dierenspeciaalzaak terecht. Je kan er hondenleibanden kopen met een kliksysteem identiek aan dat van je gordel... Op die manier vliegt je trouwe viervoeter niet door de ruit bij een ongeval en voor u zal het mss ook wel werken...
                                      Als hij dat zaakje aan zijn eigen halsband vastklikt, maakt hij misschien nog een schijn van kans om inderdaad niet met zijn kop eerst door de ruit te vliegen ja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten
                                        Heeft iemand zo'n wagen of weet je er meer over.

Ik zou moeten weten hoe je dat irritant geluid uitzet als je uw gordel niet draag. Gordel wel of niet dragen is een andere discussie waar ik het nu niet over wil hebben
                                        Bij mijn vorige wagens werd dit in de garage uitgezet, bij de Volvo waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam ... behalve op dat vlak LOL.

En ik zweer het, het is een uiterst irritant getuut dat NIET wil ophouden.

Dus mocht iemand mij kunnen zeggen welke zekering ik moet uittrekken ...
                                        Een alternatief is op een autokerkhof zo'n gordel gesp halen en deze gesp alleen inklikken, maar ik kom niet direct op een autokerkhof vrees ik
                                        De gordel vastklikken en dan op de zetel gaan zitten, zo kan je dat ook oplossen. Of een andere garage zoeken die het wel wil wegprogrammeren, is absoluut niet veel werk.

Comment

Working...
                                        X