Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken , 't gaat over een Volvo V50

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken , 't gaat over een Volvo V50

Heeft iemand zo'n wagen of weet je er meer over.

Ik zou moeten weten hoe je dat irritant geluid uitzet als je uw gordel niet draag. Gordel wel of niet dragen is een andere discussie waar ik het nu niet over wil hebben
    Bij mijn vorige wagens werd dit in de garage uitgezet, bij de Volvo waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam ... behalve op dat vlak LOL.

En ik zweer het, het is een uiterst irritant getuut dat NIET wil ophouden.

Dus mocht iemand mij kunnen zeggen welke zekering ik moet uittrekken ...
    Een alternatief is op een autokerkhof zo'n gordel gesp halen en deze gesp alleen inklikken, maar ik kom niet direct op een autokerkhof vrees ik

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten
    Gordel wel of niet dragen is een andere discussie waar ik het nu niet over wil hebben
    draag hem gewoon en je probleem is opgelost

ps: misschien moet je in 't vervolg je vraag stellen in 't volvo-loverstopic ipv een topic aan te maken met een titel die heel je scherm inneemt...
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Als je in de range een zware doos op de pasagiersstoel zet, begint dat ook te piepen, dus ik kan me wel inbeelden dat sommigen dit niet willen.

Ik zou ze gewoon duidelijk maken in de garage dat de volgende auto geen volvo wordt.

Comment

Elke auto heeft dat tegenwoordig toch?

Na een tijdje gaat dat signaal uit. Maar waarom zou je je gordel niet willen dragen eigenlijk?

Comment

De simpelste oplossing is uw gordel vastklikken voordat ge gaat zitten. Maar ik snap ook niet waarom ge niet gewoon profiteert van de veiligheidsvoorzieningen die gratis en voor niks in uw wagen zitten.
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Heeft iemand zo'n wagen of weet je er meer over.

Ik zou moeten weten hoe je dat irritant geluid uitzet als je uw gordel niet draag. Gordel wel of niet dragen is een andere discussie waar ik het nu niet over wil hebben
            Bij mijn vorige wagens werd dit in de garage uitgezet, bij de Volvo waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam ... behalve op dat vlak LOL.

En ik zweer het, het is een uiterst irritant getuut dat NIET wil ophouden.

Dus mocht iemand mij kunnen zeggen welke zekering ik moet uittrekken ...
            Een alternatief is op een autokerkhof zo'n gordel gesp halen en deze gesp alleen inklikken, maar ik kom niet direct op een autokerkhof vrees ik
            Gewoon gordel dragen en dat is opgelost.

Anders V50 verkopen en een old-timer kopen. Misschien vind je nog een wagen zonder gordels, wie weet!

Comment

Hallo zulle, hij vraagt hoe hij dat gepiep kan afzetten en toch een litanie over wel of niet gordel dragen.

Iedereen beslist toch zelf wel of hij of zij de veiligheidsgordel draagt.
              Daarop komt iedereen met zo een zoemer zelf wel

Gordel vastklikken over de zetel en erop gaan zitten,het probleem is dat het gepiep samen met je stuur en zetel over de boordcomputer gaat, dus probleem met AIRBAG!!

Daarom doet de garage er moeilijk over

Grts
              Paul

Comment

Dat een garage daar zijn handen aan vuil wil maken om een veiligheidsalarm uit te schakelen.
                Verder draag gewoon een gordel, das toch geen last? Ik moet zo'n 12 per dag in en uit mijn voertuig, telkens doe ik die opnieuw aan.

Comment

Simpel je haalt in een auto5 of iets dergelijks (dealer) een extra bevestigingsclip een die steek je in, geen gepiep meer en je hoeft je gordel niet te dragen.

Niet dat ik het aanmoedig want ik draag altijd en overal mijn gordel.

Comment

Een losse gesp gaat weinig uithalen als de sensor op het rolletje zit.

Een kennis van mij heeft z'n gordel steeds ingeklikt zitten, maar dan achter z'n rug.
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Ik zou moeten weten hoe je dat irritant geluid uitzet als je uw gordel niet draag.
                      Niet. Als je geen gordel wil dragen, kan je nog altijd gebruik maken van het OV.

Mensen die geen gordel dragen en in een ongeval betrokken raken zouden door de hulpdiensten een nekschot moeten krijgen. Is goedkopere oplossing voor de verzekeringen en de maatschappij dan heel de tralala om zo een kadaver toch nog in leven te houden. 100-ambulance uitruk kost een 200€, urgentie-arts voor dat half uurtje en invullen papieren wordt zowiezo bekostigd door het ziekenhuis en corbejard wordt wel gefactureerd door de familie. Heel wat goedkoper dan talloze operaties en medicatie, om nog maar te zwijgen over dure onkosten voor ICU-bedden en personeel.

En als dat signaal biept omdat je een koffer op de passagierszetel hebt zitten, kan je best je eigen gordel ook uitdoen. Of dacht je dat bij een aanrijding die koffer gewoon op je zetel blijft liggen?

En wat praktischer: zonder gordel geen airbag, en zonder gordel en airbag geen 5 Euro NCAP sterren. Dat je een Volvo koopt en vervolgens geen gordel draagt is net hetzelfde als ultra dikke Durex anaalcondooms kopen om 15 AIDS-hoeren (m/v) te gaan oraal bevredigen met die Durex condooms om je lul.
                      Last edited by ; 03/05/2009, 21:30.

Comment

maar 1 oplossing voor van een irritant lampje of zoemertje af te geraken.
                        uit de wagen smijten.
                        zwijgen zal die dan wel doen

MAW, ga op zoek achter die zoemer en ontkoppel hem.

( ik ben wel nog altijd voorstander van het dragen van de gordel )

Comment

Volvo's zijn de veiligste wagens, dus dan hoef je inderdaad geen gordel te dragen.

Of misschien hebben die gordel en de bijhorende bieper wel een nuttige bedoeling ?
                          Kom vooral niet zagen als je bij de kleinste aanrijding met je smoelement tegen de voorruit plakt.

achterlijk topic => delete *klik*

Comment

De troeven van de veiligheidsgordel op een rijtje
                            - De allereerste functie van de gordel is dat hij ervoor zorgt dat de inzittenden niet tegen de wand van de passagiersruimte en tegen elkaar geprojecteerd of uit de auto geslingerd worden. Wie bij een ongeval uit de auto geslingerd wordt, loopt vijf keer meer risico om te overlijden dan iemand die zijn gordel draagt.

- in het algemeen verkleint de gordel de kans op een schedelbreuk met meer dan 40% en de kans op overlijden of letstel bij een botsing met meer dan 50%.

- wie zijn gordel draagt, maakt kans om een ongeval tot 100 km/u te overleven. Zonder gordel bestaat het risico te overlijden vanaf een snelheid van … 20 km/u.

- ook achteraan is de efficiëntie van de gordel bewezen. Passagiers zonder gordel worden projectielen en kunnen ernstige letsels of zelfs de dood veroorzaken van de passagiers vooraan, zelfs als die hun gordel wel dragen.

- airbags in combinatie met de gordel bieden een bijkomende bescherming van 6 tot 8%. Ze zijn echter totaal nutteloos zonder gordel
                            Even de belangrijkste dingen voor jou aangeduid. Als je er dan nog aan denkt om je gordel niet te dragen, ben je gewoon zelfmoord aan het plegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                              Elke auto heeft dat tegenwoordig toch?
                              Spijtig genoeg wel ... ik rij vaker en vaker zonder gordel als ik tegen 12 kmu door de kleine baantjes tuf, maar dat ding blijft piepen ...

... voor ongeveer 2 minuten !

Geniaal, DAT IS DE OPLOSSING : KOOP EEN FUCKING BMW

Comment

ik heb al een aantal keer plaatsgenomen in een auto waar ik m'n gordel wil inklikken, en tot mijn grote ergernis op een clip stoot die reeds ingeklikt zit. Dat bestaat dus, al weet ik niet waar je dat kan vinden.... en ben ik er absoluut ook géén voorstander van. Voor mij heeft dat ding z'n nut al ruimschoots bewezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                  Spijtig genoeg wel ... ik rij vaker en vaker zonder gordel als ik tegen 12 kmu door de kleine baantjes tuf, maar dat ding blijft piepen ...

... voor ongeveer 2 minuten !

Geniaal, DAT IS DE OPLOSSING : KOOP EEN FUCKING BMW
                                  geloof je zelf dat je effectief 12km/u rijdt?

je rijdt veel sneller dan dat je doorhebt aan een snelheid die voldoende hoog ligt om met je kop tegen je stuur of door het raam te vliegen. Daar is niét veel voor nodig.
                                  M'n broer heeft op z'n werk eens een accident gehad met een camionette, aan ca. 20km/u. Z'n neus staat er nu nog lichtjes krom van. Hij vond een gordel ook overbodig aan die snelheid....

Comment

Ik snap niet wat er zo irritant of moeilijk is aan een gordel om te doen...
                                    Ik doe het altijd, en ik voel me ongemakkelijk als ik 'm niet aanheb.

Comment

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        geloof je zelf dat je effectief 12km/u rijdt?

je rijdt veel sneller dan dat je doorhebt aan een snelheid die voldoende hoog ligt om met je kop tegen je stuur of door het raam te vliegen. Daar is niét veel voor nodig.
                                        M'n broer heeft op z'n werk eens een accident gehad met een camionette, aan ca. 20km/u. Z'n neus staat er nu nog lichtjes krom van. Hij vond een gordel ook overbodig aan die snelheid....
                                        Ge hebt 100% gelijk, het is prolly al tegen de 50 aan ... het voelt gewoon stom om tegen die snelheden ... enz. enz.

Hetzelfde op een fiets = retesnel ... ik mag er niet aan denken dat je met een fiets tegen 50 per uur ergens op knalt

Comment

Working...
                                        X