Hallo,
Zoals vermeld in het topic van de wagen heb ik sinds zaterdag problemen met de motor van mijn W210 E230.
Enkele maanden terug deed zich het eerste probleem voor op de snelweg. Ik kon mijn gaspedaal steeds minder indrukken of de wagen ging gaan inhouden. Uiteindelijk ben ik tot stilstand gekomen omdat er niet meer te rijden viel en de motor kon niet meer dan 1500 tpm halen. Na het uitzetten van de motor voor enkele minuten kon ik weer gewoon verder.
Sindsdien geen problemen meer gehad enkel af en toe enkele seconden lichtjes inhouden op hoge snelheid.
Zaterdag (zo'n 7000 km later) kreeg ik echter opnieuw problemen op de snelweg. Motor uitgezet en ik kon weer verder, hetzij met serieus wat minder vermogen bij lage toeren. Ben zo nog een paar keer uiteindelijk stilgevallen maar uiteindelijk wel thuisgeraakt.
Zopas heb ik de wagen laten uitlezen bij de dealer.
De resultaten van de star-diagnose wilden ze me niet meegeven maar er waren twee problemen aanwezig:
-Fout bij de lambdasonde voor de katalysator
-Fout bij de luchtmassameter
Ze gaven me de raad mee om eerst de lambda en daarna eventueel de LMM te vervangen....
Nu kunnen volgens mij toch niet beide onderdelen tegelijkertijd stukgaan vandaar graag jullie raad wat te doen?
Met dank,
Nathan
Zoals vermeld in het topic van de wagen heb ik sinds zaterdag problemen met de motor van mijn W210 E230.
Enkele maanden terug deed zich het eerste probleem voor op de snelweg. Ik kon mijn gaspedaal steeds minder indrukken of de wagen ging gaan inhouden. Uiteindelijk ben ik tot stilstand gekomen omdat er niet meer te rijden viel en de motor kon niet meer dan 1500 tpm halen. Na het uitzetten van de motor voor enkele minuten kon ik weer gewoon verder.
Sindsdien geen problemen meer gehad enkel af en toe enkele seconden lichtjes inhouden op hoge snelheid.
Zaterdag (zo'n 7000 km later) kreeg ik echter opnieuw problemen op de snelweg. Motor uitgezet en ik kon weer verder, hetzij met serieus wat minder vermogen bij lage toeren. Ben zo nog een paar keer uiteindelijk stilgevallen maar uiteindelijk wel thuisgeraakt.
Zopas heb ik de wagen laten uitlezen bij de dealer.
De resultaten van de star-diagnose wilden ze me niet meegeven maar er waren twee problemen aanwezig:
-Fout bij de lambdasonde voor de katalysator
-Fout bij de luchtmassameter
Ze gaven me de raad mee om eerst de lambda en daarna eventueel de LMM te vervangen....
Nu kunnen volgens mij toch niet beide onderdelen tegelijkertijd stukgaan vandaar graag jullie raad wat te doen?
Met dank,
Nathan
Comment