Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inhouden Mercedes E230 lambda of LMM?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Inhouden Mercedes E230 lambda of LMM?

    Hallo,

    Zoals vermeld in het topic van de wagen heb ik sinds zaterdag problemen met de motor van mijn W210 E230.

    Enkele maanden terug deed zich het eerste probleem voor op de snelweg. Ik kon mijn gaspedaal steeds minder indrukken of de wagen ging gaan inhouden. Uiteindelijk ben ik tot stilstand gekomen omdat er niet meer te rijden viel en de motor kon niet meer dan 1500 tpm halen. Na het uitzetten van de motor voor enkele minuten kon ik weer gewoon verder.

    Sindsdien geen problemen meer gehad enkel af en toe enkele seconden lichtjes inhouden op hoge snelheid.

    Zaterdag (zo'n 7000 km later) kreeg ik echter opnieuw problemen op de snelweg. Motor uitgezet en ik kon weer verder, hetzij met serieus wat minder vermogen bij lage toeren. Ben zo nog een paar keer uiteindelijk stilgevallen maar uiteindelijk wel thuisgeraakt.

    Zopas heb ik de wagen laten uitlezen bij de dealer.
    De resultaten van de star-diagnose wilden ze me niet meegeven maar er waren twee problemen aanwezig:
    -Fout bij de lambdasonde voor de katalysator
    -Fout bij de luchtmassameter

    Ze gaven me de raad mee om eerst de lambda en daarna eventueel de LMM te vervangen....
    Nu kunnen volgens mij toch niet beide onderdelen tegelijkertijd stukgaan vandaar graag jullie raad wat te doen?

    Met dank,
    Nathan
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

  • #2
    Ik ken deze mercedes motoren helemaal niet, maar als hij de LMM gebruikt als basis om z'n mengsel te berekenen, en de LMM is slecht, gaat ook het mengsel slecht zijn, en de lambdasonde dus ook een foutcode geven ivm te rijk/te arm mengsel...

    Eerst maar eens naar de LMM kijken lijkt me.

    Comment


    • #3
      Oké dat ga ik dan doen!

      Nu heb ik de pech dat Pierburg voor zowat alle Bosch-LMM's die door MB gebruikt worden vervangers heeft behalve voor degene in mijn auto.
      Ofwel moet ik dus een compleet LMM-huis kopen van Bosch +€300 ofwel een chinese replica van €50 via Ebay...
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • #4
        Je kan de huidige bosch misschien eens proberen te reinigen. CRC heeft er bijvoorbeeld een product voor. Baat het niet...

        Edit: http://www.crceurope.com/csp/web/Pro...ess=AUTOMOTIVE

        Comment


        • #5
          kan je niet even proberen met een LMM ?

          is op 1 minuutje vervangen.

          Ik had het probleem dat ik veel gas moest bijgeven of hij viel stil. Nu rijd ik rond met een voorlopige LMM en dat probleem is opgelost. Nu zit ik echter precies met hetzelfde als jij: inhouden, maar enkel in 1e bij koude motor. Ik mag het gaspedaal dan zo diep indrukken als ik wil, voor 3-4 sec zit er geen beweging is.

          Dat zou dan eventueel de lambda kunnen zijn ?

          edit: ik heb het met E220-motor voor (150pk-versie)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
            Je kan de huidige bosch misschien eens proberen te reinigen. CRC heeft er bijvoorbeeld een product voor. Baat het niet...

            Edit: http://www.crceurope.com/csp/web/Pro...ess=AUTOMOTIVE
            Ik had het al eens geprobeert met Loctite Superclean (zo heet het toch denk ik) wist niet dat daar speciale producten voor bestaan. Aan de andere kant stelt men wel algemeen dat zo'n Bosch na 150.000 km zijn tijd wel heeft gehad...
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ik had het al eens geprobeert met Loctite Superclean (zo heet het toch denk ik) wist niet dat daar speciale producten voor bestaan. Aan de andere kant stelt men wel algemeen dat zo'n Bosch na 150.000 km zijn tijd wel heeft gehad...
              op 250k is de mijne dus vervangen

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                kan je niet even proberen met een LMM ?

                is op 1 minuutje vervangen.

                Ik had het probleem dat ik veel gas moest bijgeven of hij viel stil. Nu rijd ik rond met een voorlopige LMM en dat probleem is opgelost. Nu zit ik echter precies met hetzelfde als jij: inhouden, maar enkel in 1e bij koude motor. Ik mag het gaspedaal dan zo diep indrukken als ik wil, voor 3-4 sec zit er geen beweging is.

                Dat zou dan eventueel de lambda kunnen zijn ?

                edit: ik heb het met E220-motor voor (150pk-versie)
                Dan hebben wij dezelfde LLM volgens mij: Bosch 0 280 217 100 a.k.a. MB 000 094 0048
                Ik ken de productcodes inmiddels al van buiten

                Bij mij valt na 10 km met de wagen niet meer te rijden, de automaat stampt zich door de versnellingen omdat hij niet begrijpt dat ik het gaspedaal zo ver indruk en ik denk dat onverbrand mengsel de lambdasonde ook niet echt ten goede zal komen plus ik trek trager op dan een fiets. Ik zie mij dus bijna genoodzaakt om een nieuwe LLM te kopen morgen omdat ik de auto elke dag nodig heb
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  op 250k is de mijne dus vervangen
                  Ik zit nu aan de 180.000....
                  De 250 haal ik hopelijk nooit met die wagen dus in dat opzicht hoef ik hem misschien toch niet persé te vervangen.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                    Dat zou dan eventueel de lambda kunnen zijn ?
                    Ik zie eigenlijk geen directe reden om die te verdenken.
                    Is de lambda eigenlijk wel actief bij koude motor? Want dan krijg je volgens mij sowieso een te rijk mengsel?
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #11
                      heej das waar ook, ik had met de clk op gas dat probleem ook een beetje
                      toen hebben ze de lmm met perslucht gereinigd en was het probleem van de baan

                      Comment


                      • #12
                        Wat doet hij met de LMM afgekoppeld? Dan zou hij toch redelijk goed moeten rijden, weliswaar met minder vermogen.. Als dat zo is is het idd de LMM.

                        Lambdasonde heeft inderdaad pas invloed van zodra deze z'n werkingstemperatuur bereikt. Maar bij een verwarmde is dat al redelijk snel hoor...

                        Comment


                        • #13
                          je moet steeds meer gas gaan geven en toch gaat hij minder en minder vooruit?
                          kan ook een probleem met benzinetoevoer zijn. (Wild guess he)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                            Nu rijd ik rond met een voorlopige LMM
                            Als je er één zoekt.... Ik heb er vanaf vandaag twee perfect werkende
                            Zeer domme gok van €385




                            Nu heb ik de lambda eens afgekoppeld en er is geen enkel verschil te merken in het rijden. Dus aan of afgekoppeld rijdt de wagen identiek.
                            Dan is de lambdasonde wel erg waarschijnlijk de oorzaak zeker?

                            Kan ik die gewoon uit de uitlaat draaien met een ringsleutel?
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • #15
                              Als je handig bent of iemand kent die handig is kan je het signaal van de lambda-sonde altijd uitmeten met een (hand)scoop. Als ik mij niet vergis zit er een smalband lamdasonde op uw auto. Het gemeten signaal zou een soort sinusgolf moeten zijn met een frequentie van +/- 1 Hz.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Ik had het al eens geprobeert met Loctite Superclean (zo heet het toch denk ik) wist niet dat daar speciale producten voor bestaan. Aan de andere kant stelt men wel algemeen dat zo'n Bosch na 150.000 km zijn tijd wel heeft gehad...
                                Ik reinig mijn lmm jaarlijks met remmenreiniger (en voorzichtig afwrijven met een wattenstokje) en tot nu toe schijnt dat toch ook te werken.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Zeer domme gok van €385
                                  mja, da's ni slim. Even afkoppelen had je kunnen vertellen of het de lmm was.. Had ik misschien meteen moeten zeggen...

                                  Is de bosch trouwens niet aftermarket te krijgen? Dit is wel heel veel geld voor een lmm...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Nu heb ik de lambda eens afgekoppeld en er is geen enkel verschil te merken in het rijden. Dus aan of afgekoppeld rijdt de wagen identiek.
                                  Dan is de lambdasonde wel erg waarschijnlijk de oorzaak zeker?

                                  Kan ik die gewoon uit de uitlaat draaien met een ringsleutel?
                                  Als het hetzelfde blijft is het de lambda sonde NIET. Als je deze afkoppeld gaat de motor gewoon z'n mengsel berekenen en geen rekening houden met de lambda sonde. Als hij dan nog steeds slecht blijft rijden is het dus iets anders....

                                  Doet hij het op LPG en benzine?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                    mja, da's ni slim. Even afkoppelen had je kunnen vertellen of het de lmm was.. Had ik misschien meteen moeten zeggen...

                                    Is de bosch trouwens niet aftermarket te krijgen? Dit is wel heel veel geld voor een lmm...



                                    Als het hetzelfde blijft is het de lambda sonde NIET. Als je deze afkoppeld gaat de motor gewoon z'n mengsel berekenen en geen rekening houden met de lambda sonde. Als hij dan nog steeds slecht blijft rijden is het dus iets anders....

                                    Doet hij het op LPG en benzine?
                                    Aftermarket is echt niet te verkrijgen voor dit type blijkbaar...


                                    Dus het is de sonde niet Iets anders kwam er niet echt uit de diagnose nochtans.
                                    Hij doet het inderdaad ook op benzine, dan is het probleem identiek.

                                    Dan weet ik het niet meer, ik moet aan die Lupo denken
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kan dat niet zijn dat de standaardwaarden voor een zodanig rijk mengsel zorgen zodat de motor onder 2000 toeren of bij veel gas inhoudt?
                                      Vermoedelijk niet...
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bougies? Bobine? Maar dat was dan toch uit de diagnose moeten komen?
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment

                                        Working...
                                        X