Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deinende achtervering (of schokdemper) GOLF 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deinende achtervering (of schokdemper) GOLF 4

    Wie heeft er ook last van een deinende achtervering (of schokdemper) bij de Golf 4? Vooral bij vluchtheuvels of 'scherpe' opritten heeft die auto de neiging sterk op en neer te deinen.

    Ook krijg ik vaak kloppen op de achterkant wanneer ik een vluchtheuvel neem. En ik neem ze aan een normale snelheid

    Iemand die hier een oplossing voor heeft of die zijn achtervering of schokdempers heeft vervangen?

    Als ik met mijn vriendin haar Peugeot 306 of mijn moeder haar BMW 318d over een vluchtheuvel rijd, dan deint dat helemaal niet en krijg ik geen kloppen op die achterkant van de auto.

    Ik vermoed dat slijtage er zeker tussen zit. De achtervering en schokdempers zitten er al zeker 50000km op).

    Thx!!

  • #2
    Standaard dempers van een Golf zijn nooit erg strak. Kans is groot dat ze idd versleten zijn
    Hoeveel km's staan erop?

    In mijn ogen is het beste van schokdempers eraf na 100.000km (maar niet iedereen denkt daar zo over)

    Comment


    • #3
      Ik heb hem zelf sinds 41.000km, maar zou eens moeten kijken in het onderhoudsboekje of ze eigenlijk ooit al vervangen zijn geweest. Indien niet, zal het wel begrijpelijk zijn zeker dat ik het gevoel heb dat ik 14 red bulls heb gedronken bij het oprijden van een vluchtheuvel

      Ik heb het ooit eens snel doorgenomen en ik denk niet dat ze al vervangen zijn geweest...

      ps: staan nu 143.000 km op

      Comment


      • #4
        Jammer genoeg heeft de Golf IV nogal slappe schokbrekers af fabriek. En zoals gio zei: na 100k km is het beste er idd vanaf. Ik heb de mijne ook reeds vervangen (95k km) door een Weitec schroefsetje. Terwijl heb ik ook de stabi rubbers vervangen door audi TT exemplaren voor de nodige stijfheid

        Comment


        • #5
          En ben je content van die schokbrekers? Ik ga er wellicht binnenkort ook andere laten steken achteraan.

          Is je auto nu verlaagd? Dat zou ik wel willen vermijden. Golf IV ligt van zichzelf al laag genoeg. Zit af en toe met mijn voorkant tegen de grond dus ja.

          Wat kost zo'n set ongeveer? En die rubbers?

          Heb je de veren mee vervangen?

          Veel vragen, maar ik weet er dan ook niet veel van

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kristão Bekijk Berichten
            En ben je content van die schokbrekers? Ik ga er wellicht binnenkort ook andere laten steken achteraan.

            Is je auto nu verlaagd? Dat zou ik wel willen vermijden. Golf IV ligt van zichzelf al laag genoeg. Zit af en toe met mijn voorkant tegen de grond dus ja.

            Wat kost zo'n set ongeveer? En die rubbers?

            Heb je de veren mee vervangen?

            Veel vragen, maar ik weet er dan ook niet veel van
            Mijn verlaging is een schroefset (dus aanpasbaar naar uw eigen wensen). Ik ben er tevreden van ja, vooral de wegligging is er een pak op vooruit gegaan. Veren zijn mee vervangen (inbegrepen in de set). Set komt op +- 800 geplaatst

            Indien je geen verlaging wilt kan je gerust weer opteren voor de stock vering. Die zal sowieso wel stugger zijn als diegene die je nu hebt.
            Originele voorste schokdemper (zonder veren): +- 95€
            Originele achterste schokdemper (zonder veren): +- 85€
            Originele stabilisatorstangrubbers van een Golf IV: +- 20€
            Prijzen komen van een duitse ETKA dus er kan wel wat verschil opzitten.
            TT rubbers weet ik nu niet meer direct van buiten, maar indien je zonder verlaging rijdt voldoen de ori rubbers meer dan genoeg

            Comment


            • #7
              Vooraan valt het nog goed mee, het is dus voor achteraan dat ik iets anders moet hebben.

              Met die originele achterste schokdemper bedoel je waarschijnlijk degene die er nu op zitten, maar die moet ik niet hebben. Zal wel stugger zijn natuurlijk, maar ze staan er om bekend te deinen, dus dat zal van in het begin zijn.

              Ik moet zeker geen aanpasbare hebben.

              Maar wat ik nu wel nog niet zo goed weet is: wordt het deinen vooral veroorzaakt door de vering of door de schokdemper die te zacht zijn? Of door een combinatie van beide?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kristão Bekijk Berichten
                Vooraan valt het nog goed mee, het is dus voor achteraan dat ik iets anders moet hebben.

                Met die originele achterste schokdemper bedoel je waarschijnlijk degene die er nu op zitten, maar die moet ik niet hebben. Zal wel stugger zijn natuurlijk, maar ze staan er om bekend te deinen, dus dat zal van in het begin zijn.

                Ik moet zeker geen aanpasbare hebben.

                Maar wat ik nu wel nog niet zo goed weet is: wordt het deinen vooral veroorzaakt door de vering of door de schokdemper die te zacht zijn? Of door een combinatie van beide?
                De schokdemper moet het deinen van de ophanging tegengaan dus zullen de schokdempers wel versleten zijn. Een wagen zonder schokdempers zal niet stoppen van deinen op zijn vering.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kristão Bekijk Berichten
                  Vooraan valt het nog goed mee, het is dus voor achteraan dat ik iets anders moet hebben.

                  Met die originele achterste schokdemper bedoel je waarschijnlijk degene die er nu op zitten, maar die moet ik niet hebben. Zal wel stugger zijn natuurlijk, maar ze staan er om bekend te deinen, dus dat zal van in het begin zijn.

                  Ik moet zeker geen aanpasbare hebben.

                  Maar wat ik nu wel nog niet zo goed weet is: wordt het deinen vooral veroorzaakt door de vering of door de schokdemper die te zacht zijn? Of door een combinatie van beide?
                  Schokdemper. spiraalveren doen bitter weinig, behalve breken :p.
                  Eventueel opteren voor een gewoon setje van KW of iets in die aard (zonder verlaging dan). Die dingen zullen wel wat stugger zijn

                  Comment


                  • #10
                    Voila zie, ik heb eergisteren de garagist eens laten kijken naar mijn auto en die zei dat de achterste stabi rubbers doorgescheurd waren en dat het beste van mijn achterste schokdempers er ook af was. Ik heb mijn onderhoudsboekje eens gechecked en die zijn nog nooit vervangen geweest. Dus die zullen idd hun beste tijd gehad hebben.

                    Dinsdag mag ik hem binnenbrengen. Zal toch een uur of 4 werk aan zijn. 3 uur voor die rubbers (55 euro voor een set van 2) en 1 uur voor die schokdempers (100 euro het stuk, merk Shack ofzoiets). Gerekend aan 30 euro per uur zal mij dat ongeveer 375 euro kosten. Dure grap vind ik persoonlijk, maar het moet eens gebeuren hé

                    Comment


                    • #11
                      Merk is Sachs waarschijnlijk. Is OEM spul. Vind ik wel duur hoor, 100€ per achterdemper
                      Je was mss beter eens bij Auto5 gaan vragen, die maken mooie prijzen voor schokdempers. Sorry dat ik dat nu pas zeg

                      En persoonlijk zo ik ze alle vier vervangen maar dat ben ik dan weer
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        sachs idd

                        die garagist moet er natuurlijk ook iets op verdienen
                        ik zal eens kijken op internet wat ik erover terug vind

                        Comment


                        • #13
                          Voila ik heb mijn Golf terug. Rijdt echt wel veeeel beter nu. Voelt veel vaster op de baan en ik krijg veel minder kloppen op mijn achterkant.

                          De rubbers kostten mij uiteindelijk 42 euro en geen 55, maar de schokdempers zijn duurder uitgekomen: 238 euro iv 200

                          Hij heeft er 3 uur aan gewerkt

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Merk is Sachs waarschijnlijk. Is OEM spul. Vind ik wel duur hoor, 100€ per achterdemper
                            Je was mss beter eens bij Auto5 gaan vragen, die maken mooie prijzen voor schokdempers. Sorry dat ik dat nu pas zeg

                            En persoonlijk zo ik ze alle vier vervangen maar dat ben ik dan weer
                            Ik zou ze ook alle vier vervangen hebben...en dan ineens van KW. Voor 4 dempers betaal je 300€ denk ik.

                            Comment


                            • #15
                              Aan die schokdempers vooraan merk ik nog geen slijtage. Dus ik laat het nu nog niet doen. En aangezien het zware financiële tijden zijn wil ik mijn kosten wel wat meer spreiden

                              Comment


                              • #16
                                De ophanging van mijn Golf 4 kraakt en piept sinds een paar weken verschrikkelijk. Bijvoorbeeld bij het afrijden van de oprit hoor je het heel duidelijk. Bij elk oneffenheid krijg je ook een zware slag op de achterkant. Net alsof je met veel te harde banden rijdt.

                                De auto heeft momenteel 190 000 km en nog altijd de originele schokdempers. Wat raden jullie aan? Vervangen door originele of voor een ander merk gaan? Ik wil de auto zeker niet verlagen maar een goeie maar toch nog comfortabele ophanging.
                                Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                                  De ophanging van mijn Golf 4 kraakt en piept sinds een paar weken verschrikkelijk. Bijvoorbeeld bij het afrijden van de oprit hoor je het heel duidelijk. Bij elk oneffenheid krijg je ook een zware slag op de achterkant. Net alsof je met veel te harde banden rijdt.

                                  De auto heeft momenteel 190 000 km en nog altijd de originele schokdempers. Wat raden jullie aan? Vervangen door originele of voor een ander merk gaan? Ik wil de auto zeker niet verlagen maar een goeie maar toch nog comfortabele ophanging.
                                  gewoon originele of OEM spec vervangschokdempers (bijvoorbeeld monroe of bilstein B4).
                                  2015 BMW S1000R
                                  2010 Renault Clio RS Cup
                                  1987 Volkswagen Golf GTI

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ook ins kijken voor men Golf3 dan want vluchtheuvels zijn niet om mee te lachen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                                      De ophanging van mijn Golf 4 kraakt en piept sinds een paar weken verschrikkelijk. Bijvoorbeeld bij het afrijden van de oprit hoor je het heel duidelijk. Bij elk oneffenheid krijg je ook een zware slag op de achterkant. Net alsof je met veel te harde banden rijdt.

                                      De auto heeft momenteel 190 000 km en nog altijd de originele schokdempers. Wat raden jullie aan? Vervangen door originele of voor een ander merk gaan? Ik wil de auto zeker niet verlagen maar een goeie maar toch nog comfortabele ophanging.
                                      versleten schokdempers kraken en piepen niet
                                      laat uw draagarmen (en meer bepaald de gewrichten) eens bekijken

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        versleten schokdempers kraken en piepen niet
                                        laat uw draagarmen (en meer bepaald de gewrichten) eens bekijken
                                        idd, het zal waarschijnlijk te maken hebben met de rubbers van uw stabilisatorstang die zijn doorgescheurd of die zeer droog staan (heeft vaak te maken met hevige temperatuurwisselingen en kan weinig aan gedaan worden). Ik heb het ook voorgehad in juni ergens en toen de rubbers laten vervangen. Na een maand was het weer van dat en heeft de garagist er aangepast rubbers ingestoken en tot nu toe geen last van gepiep of gekraak.

                                        Die schokken op de achteras heeft gewoon te maken met versleten schokdempers die ik ook begin dit jaar heb laten vervangen. Ik kreeg enorme kloppen en echt niet aangenaam om te rijden, vooral bij borduren en bij diepere putten. Is nu gedaan met de nieuwe schokdempers.

                                        Grtz

                                        Comment

                                        Working...
                                        X