Ik zit met een vraagske......misschien weet iemand er een antwoord op! Het is zo dat mijn zoon zijne (tweetakt)brommer verkocht is en ik heb hier nog 20 liter gemengde benzine met tweetaktolie in staan (mengverhouding....100ml olie op 5 liters benzine). Nu dacht ik dat in de benzinetank te kappen van m'n dochter hare Citroën C1 maar die is uitgerust met een katalysator. Nu denk ik wel dat dit geen kwaad kan want als een motor wat olie verbruikt komt dat toch ook terecht in de katalysator. Wat denken jullie ervan, zou dat kwaad kunnen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
benzine met tweetaktolie vermengd
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenNIET DOEN! motor kan vastlopen (heb ik me laten vertellen!)
Bij een tweetakt wordt olie bij de benzine gedaan omdat de motor NIET zou vastlopen. (Die olie is trouwens de enige smering voor de zuiger)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenIk zou die 20 liters wel niet in één keer erin kappen, maar bij elke tankbeurt (tankinhoud van 40 liters) zo'n 2 a 3 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenIk zit met een vraagske......misschien weet iemand er een antwoord op! Het is zo dat mijn zoon zijne (tweetakt)brommer verkocht is en ik heb hier nog 20 liter gemengde benzine met tweetaktolie in staan (mengverhouding....100ml olie op 5 liters benzine). Nu dacht ik dat in de benzinetank te kappen van m'n dochter hare Citroën C1 maar die is uitgerust met een katalysator. Nu denk ik wel dat dit geen kwaad kan want als een motor wat olie verbruikt komt dat toch ook terecht in de katalysator. Wat denken jullie ervan, zou dat kwaad kunnen?
lijkt mij vooral niet gezond voor opvoerpomp,injectors,drukregelaar en andere componenten van het benzinetoevoersysteem. In de motor zal het wel verbranden zonder al te veel moeite als je niet alles gelijk erin doet. alhoewel het misschien afzetting geeft op kleppen (die in een 2takt niet voorkomen) die niet zo goed is (helemaal niet zeker van)
Dus ik zou het niet proberen, zeker omdat het nog een recente wagen is denk ik.
Comment
Comment