Mededeling

Collapse
No announcement yet.

avondles autotechniek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

of doe zoals ik, geef uw werk op, volg een vdab cursus en ga in een garage werken. Zo leer je het rapst maar is financieel wel niet interessantst

Comment

maar wél 't plezantst!
      *twijfel*

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik denk dat ik dit ook wel wil doen (binnen een jaar of 10), gewoon basiskennis opdoen en zelf wat aan een krel sleutelen

Comment

hopsa, weer een boeiende les achter de rug. na banden zien we aandrijving en ophanging.
          als schade-expert weet de leraar goed genoeg wat er allemaal kan mislopen. echt voos hoe hij stelselmatig uitlegde hoe slecht getunede auto's ontregeld zijn en alles kapotslijten.

een Kia met problemen werd aan een analysetoestel gehangen, we zagen hoe er bij het starten elektronisch een compressietest aan de krukas wordt gedaan en hoe de motor ging compenseren voor een beschadigde cilinder.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ik wil ook!

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik ben er over aan het denken om volgende week eens te gaan informeren of het mogelijk is om nog in te pikken voor het 1ste jaar.
              Zolang ik in Brussel werkte, was het niet mogelijk om 's avonds op tijd in Gent/Wondelgem te zijn, maar dat verandert dus deze week.

B.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                echt voos hoe hij stelselmatig uitlegde hoe slecht getunede auto's ontregeld zijn en alles kapotslijten.
                je hebt er van soorten, ik durf men hand in het vuur steken dat er sets zijn die stukken beter zijn dan het standaard spul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

maar wél 't plezantst!
                  *twijfel*
                  enorm plezant, tussen de nieuwe belgen met een enkelband.
                  ik de cursus op 6 maand afgewerkt, zij na 2 jaar nog alles aant geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                    enorm plezant, tussen de nieuwe belgen met een enkelband.
                    ik de cursus op 6 maand afgewerkt, zij na 2 jaar nog alles aant geven
                    Ah ja, die mannen moeten toch iets kennen van auto's als ze in de import/export branche gaan werken ???

Btw: Mijn schoonzoon ging vandaag naar Brussel (tegen het Noordstation) om de nummerplaat van zijn overleden pa op hem te laten overzetten. Toen hij aankwam moest hij een nummertje nemen (om kwart na twee) en het verschil tussen het nummer waar ze mee bezig waren en het nummer dat hij getrokken had was juist 199. Die ganse zaal zat stampvol, alles bijeen heeft hij zo'n stuk of 10 "blanken" gezien waarvan er 8 achter de loketten zaten.... hij heeft dan maar zijn boeltje gepakt en gaat volgende week misschien eens proberen in Gent, en maar hopen dat het daar nog te doen is......

Comment

Teus, zit jij nu in het 2de of 3de jaar?

Comment

het 1e jaar eigenlijk, vorig jaar was mijn voorbereidend jaar. dan volgen er nog een 2e en 3e jaar.

hier trouwens mijn lesonderwerpen voor dit jaar:
                        2x wielen
                        2x vering en ophanging
                        2x besturing
                        2x wieluitlijning
                        2x remmen
                        2x hydraulisch gedeelte
                        4x materialenkennis
                        1x ABS/ASR/ESP
                        4x halfautomatisch lassen
                        4x puntlassen
                        2x montage en demontage
                        2x meettechniek, planlezen, uitlijning
                        1x moduleproef

van 27/4 tot 15/6 onzin zoals BTW regeling en wetgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Ah ja, die mannen moeten toch iets kennen van auto's als ze in de import/export branche gaan werken ???

Btw: Mijn schoonzoon ging vandaag naar Brussel (tegen het Noordstation) om de nummerplaat van zijn overleden pa op hem te laten overzetten. Toen hij aankwam moest hij een nummertje nemen (om kwart na twee) en het verschil tussen het nummer waar ze mee bezig waren en het nummer dat hij getrokken had was juist 199. Die ganse zaal zat stampvol, alles bijeen heeft hij zo'n stuk of 10 "blanken" gezien waarvan er 8 achter de loketten zaten.... hij heeft dan maar zijn boeltje gepakt en gaat volgende week misschien eens proberen in Gent, en maar hopen dat het daar nog te doen is......
                          Ik heb in Zwijnaarde nog nooit langer dan 30min aangeschoven...

Comment

Filip Steurbout
                            met 'ou' of 'au'?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              idem

Comment

zalig, en van welke "organisatie" is dat?

het 1e jaar eigenlijk, vorig jaar was mijn voorbereidend jaar. dan volgen er nog een 2e en 3e jaar.

hier trouwens mijn lesonderwerpen voor dit jaar:
                                2x wielen
                                2x vering en ophanging
                                2x besturing
                                2x wieluitlijning
                                2x remmen
                                2x hydraulisch gedeelte
                                4x materialenkennis
                                1x ABS/ASR/ESP
                                4x halfautomatisch lassen
                                4x puntlassen
                                2x montage en demontage
                                2x meettechniek, planlezen, uitlijning
                                1x moduleproef

van 27/4 tot 15/6 onzin zoals BTW regeling en wetgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  Zelfs een te lichte cursus kan u toch de basisprincipes bijbrengen? Ik heb 3 jaar avondschool carrosserie gedaan. Ben ik nu een volwaardig gediplomeer carrossier? Neen, maar met de basis die ik daar geleerd heb kan ik al aardig wat en kan ik daar ook op verder bouwen via zelfstudie.
                                  Als ge dan een oude krel thuis hebt staan waar ge goedkoop aan kunt sleutelen, krijgt ge het sneller in de vingers dan ge denkt.
                                  Heb je dat via TIKB gedaan in Houthalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    met 'ou' of 'au'?
                                    "au" dus

tamelijk gekende mens, of zit die hier ook?

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                    zalig, en van welke "organisatie" is dat?
                                    Syntra Gent.
                                    opleidingstraject: http://www.syntra-mvl.be/pdf/traject.../8602_8605.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                      idem
                                      Is dat het BIV kantoor in Zwijnaarde ?? (Tegen Gent dan veronderstel ik ?)
                                      Tegen Antwerpen is het Zwijndrecht zeker eh ?
                                      Bedankt voor de info.

Comment

opt einde van de R4

Comment

Is dat tegen de technische controle die men aan de rechterkant kan zien als men op de E40 richting kust bolt ??

Comment

Working...
                                          X