Mededeling

Collapse
No announcement yet.

avondles autotechniek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    "au" dus

tamelijk gekende mens, of zit die hier ook?

Syntra Gent.
    opleidingstraject: http://www.syntra-mvl.be/pdf/traject.../8602_8605.pdf

zalig, ik denk dat ik nu hetzelfde volg als jou maar dan in Hasselt.

Comment

Je kan een wintoets op de computer afleggen zodat je van een deel van de opleiding wordt vrijgesteld zowel electriciteit als mechaniek. nadien ook het deel praktijk en als je daarin slaagt ben je al hulpmecanicien.

Ik heb de opleiding in Asse gevolgd en het was maar zwakjes.Ik vrees dat de docenten geen concurrenten willen. Salut en de kost....

Van andere cursisten heb ik vernomen dat de opleiding van de VDAB veel beter is

Comment

Ik had het geluk 3 jaar les te hebben gehad in herentals.Die modules van nu is geldklopperij.Een basis is natuurlijk belangrijk.Maar voor een autokerkhof-rat als ik moet ge altijd uzelf bijsturen of afleren of andere wegen volgen.Ervaring en intresse helpen je wel verder.

Comment

uitstekende resultaten gehaald voor mijn examen van het tweede jaar

leraar wist me te vertellen dat ik weinig technische kennis had, maar goed had gestudeerd/opgelet en een sterke interesse toonde.

hierna volgt nog een optionele module sectorkennis, nodig om je te vestigen als autohandelaar en de felbegeerde Z-platen te krijgen. daarna wordt het een ander paar mouwen: in Gent kun je het 3e jaar niet volgen, dus zal de groep nogal uiteenvallen. sommigen stoppen, anderen gaan les volgen in Sint Niklaas of Brugge.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Super!

Ik denk dat ik in september ook eens ga kijken voor die cursus, nog eens iets gaan studeren wat mij echt interesseert, heb al vijf jaar avondonderwijs achter de kiezen voor iets wat ik dacht dat mij interesseerde en uiteindelijk geen tijd meer voor had icm werk, maar dit zou toch wel iets anders moeten wezen me dunkt.

Volg je de cursus in Gent ?
            1984 BMW M635CSi F u n
            1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

yep, Sint-Denijs Westrem

Comment

Heeft iemand al de cursus reglementering gevolgd.
                Om handelaar te worden lijkt mij dit wel essentieel.
                Had mij in sint niklaas ingeschreven maar was niet doorgegaan.
                Misschien in september in Asse.....

Comment

Ik volg nu sectorkennis erbij.

Is wel interessant

Comment

Ik ben zelf ook begonnen aan de opleiding, maar wel in Syntra Hasselt. Ik ben begonnen in januari, dus mid-eerste jaar ingepikt. In september moet ik dan het eerste deel van het eerste jaar volgen (electriciteit), hopelijk kan ik daarna inpikken in het tweede .

Alles wat hier gezegd is klopt volledig, verouderd materiaal, geen geschikt gereedschap, docenten die geen moeite doen, traag tempo. We gingen eens een onderhoudje doen aan de auto van een leerling. De docent deed alles en goot gewoon 5 liter olie in de motor. We vroegen aan hem tijdens het gieten of het niet beter was om ff het boekje erbij te nemen. Hij zei: Bwoaaa in die motors gaan 5 liter. Right. Er mocht slechts 3,75l op. Aflaten ging niet meer want het was tijd, die man is zo naar huis mogen rijden. Brandstoffilter etc niet vervangen wegens ongeschikt materiaal. Dus hij kon naar de garage om alles in orde te laten maken want die kerel had geen materiaal thuis. Bodemplaat werd ook verkeerd teruggeplaatst. Dan vraag ik me af hoe die docent ooit docent of garagist is kunnen worden, en hoe wij het dan goed kunnen leren?

Buiten dat is het natuurlijk goed voor de mensen die thuis niet kunnen sleutelen (zoals ik) enja je leert altijd wel wat bij natuurlijk. Hopelijk wordt het tweede jaar beter.

Comment

is da Luc?

Het kan goed zijn dat ik je al ben tegengekomen daar, ik volg op dinsdag les bij Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten

is da Luc?

Het kan goed zijn dat ik je al ben tegengekomen daar, ik volg op dinsdag les bij Hilde
                        Bij Luc volg ik op vrijdag degene die het fout deed was een vervanger van Ted op maandag. Hilde is de vrouw van Luc, of is dat nog iemand anders? Wrs heb ik je nog niet gezien omdat ik maandag + vrijdag les heb.. Wel leuk om te zien dat er nog andere forum'ers daar les volgen ^^.. Mocht je ooit op maandag of vrijdag les hebben, friction89 volgt ook bij mij les (zilverkleurige e34 520i, pas beschadigd geraakt, ikzelf rijdt met een zilverkleurige fiësta van 2000, ook blikschade), dus dat valt wel op, aarzel niet om gedag te zeggen !

Comment

Ik heb op vrijdag Sectorkennis! En inderdaad, die 5 heb ik al zien staan, idem voor de fiesta.
                          Ik rij met een focus 1 CIJ of soms met de motor.

ik ben de grootste van de klas

Wilde Hilde is inderdaad het vrouwke van Luc, ik amuseer me wel in de les en vind het nog altijd interessant.
                          Last edited by ; 29/04/2011, 16:22.

Comment

Ik vind sectorkennis echt ongeoorloofd saai. Hoop gedoe over milieuwetgeving en de rest weet ik eigenlijk allemaal al .

Maar goed, in juni heb ik mijn papierke

Comment

holy fucking balls, woensdag de eerste les sectorkennis gehad en da's inderdaad een heel droge bedoening

Comment

Ik geef ook avondles (informatica) in Ninove.

Daar hebben we ook een auto en moto afdeling in avondles : De opleidingen starten pas in september, ik geef de linken nu al door, 16 mei starten inschrijvingen want de opleidingen zit snel volzet.
                                IRIDIUM
                                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                Helderzienden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                  Ik heb op vrijdag Sectorkennis! En inderdaad, die 5 heb ik al zien staan, idem voor de fiesta.
                                  Ik rij met een focus 1 CIJ of soms met de motor.

ik ben de grootste van de klas

Wilde Hilde is inderdaad het vrouwke van Luc, ik amuseer me wel in de les en vind het nog altijd interessant.
                                  Ach kijk! Toevallig! Ik lees de post nu pas, dus volgende week vrijdag toch eens opletten . Waarschijnlijk heb je me gisteren wel zien lopen dan ^^ gemiddelde grootte en een bril met bruin dik montuur. Gisteren ben ik trouwens tijdens de pauze opgestapt. Wat daar tegenwoordig gebeurt kan echt niet. 4e week dat we opnieuw beginnen aan een onderdeel, ik had het even gehad. Gisteren had ik zin om dat te melden maarja, zal weinig aan gebeuren. En ik ben niet de enige, niemand had gisteren zin, er zijn nog 3-4 mensen opgestapt. Interesse voor auto's is eigenlijk nog het enige wat me maandag en vrijdag naar ginds zal brengen, ik vind het erg dat het zo moet..

Comment

kleine vraag. Werk nu een jaar of 6-7 als automechanieker in de garage.
                                    Ik heb een attest van bedrijfsbeheer (dat ik gekregen heb bij mijn "diploma" van auto-expertise dat ik bij syntra behaalde) als ik nu iets zelfstandig wil doen, moet ik dan ook nog dat gedoe van die sectorkennis volgen of mag ik gewoon btw nummer aanvragen en beginnen?

Comment

Best een slangsgaan in een ondernemingsloket met uw attest en bewijs van beroepskennis...

Welke taken verricht het ondernemingsloket om u te helpen bij de lancering van uw activiteit en met name om uw inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen te regelen.

Comment

even mijn cursus er bij nemen: best googel je eens rond naar sectorale en intersectorale bekwaamheid

je moet een basiskennis bedrijfsbeheer hebben, dat heb je dus al.
                                        daarboven komt er nog intersectorale kennis en vaardigheden voor verkoop van tweedehandsvoertuigen, koetswerkreparatie en verkoop/montage van accesoires.
                                        dan heb je finaal beroepskennis en vaardigheden voor de activiteiten van reparatie van bromfietsen, motorfietsen en motorvoertuigen tot 3.5ton.

het reglementeringsbesluit legt 2 soorten van beroepsbekwaamheid vast:
                                        intersectorale beroepsbekwaamheid, een algemene kennis voor het verkopen aan eindgebruikers van gebruikte motorvoertuigen, koetswerk blabla, of de hieronder bedoelde motorvoertuigenactiviteiten
                                        voor de motorvoertuigen geldt niet alleen de intersectorale beroepsbekwaamheid, maar ook een sectorale beroepsbekwaamheid, dit wil zeggen een geheel van kennis dat nog nodig wordt geacht voor alleen die motorvoertuigenactiviteiten en waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen -3.5 en +3.5ton.

middelen om beroepsbekwaamheid te bewijzen:
                                        - diploma of titel
                                        - praktijkervaring (een aantal jaren in de loop van de laatste 15 jaar. 3jaar of minder is voldoende)
                                        - EG verklaring

Comment

volgens de leraar, die nog bij Midas heeft gewerkt, is men bij Midas/Auto5/... constant op zoek naar mechaniekers. veel volk komt en gaat, vooral op tijdelijke of interim basis. weet iemand daar meer over?

ik zou het wel zien zitten om tussen 2 jobs door eens een tijdje als interim mechanieker te werken. het loon schijnt laag te liggen maar dat speelt geen rol. ik zou gewoon graag wat praktijkervaring op doen en aan allerlei auto's leren sleutelen. hoog niveau zal het niet zijn, maar dan moet ik ook niet bang zijn eens een kemel te schieten

Comment

Working...
                                          X