Mededeling

Collapse
No announcement yet.

avondles autotechniek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat heb je dan zoal moeten doen aan uw eigen auto?

Comment

deze week had de leraar zijn MG spitfire mee omdat 1 cilinder mogelijks niet goed ronddraait. er had ene een auto mee voor bandenwissel. volgende week komt ene met een Golf rallye G60 omdat zijn injectie helegans verkeerd staat, we zouden ook stuurgewrichten/ophangingsgewrichten/stabistang rubbers vervangen aan de mijne. plus uitlijning.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

12345
        Last edited by Breyton; 30/09/2011, 00:25.

Comment

het derde jaar is het beste tot nu toe. we hebben leren een distributieriem vervangen en vervangen nu zelf een koppeling.

bij de carrosserie staat er een herspoten blauwe kas van een oudere BMW, en een BMW E30 325 die klaar is om te herspuiten. ben eens in de witte gaan zitten: FIA gehomologeerde carbon kuipzetel, hydraulische handrem, ... zijn van hun leraar en zijn oldtimer racing

Comment

75/100 voor partieel examen
            nieuwe bandjes en Mercedes ODB2 adapter liggen klaar voor de volgende les

Comment

Proficiat Teus!
              Weet jij soms als je de cursus in dagonderwijs doet hoeveel jaar het dan duurt?
              Ik ben momenteel ook aan het uitkijken voor een cursus te volgen,
              maar moet nog eens deftig kijken wat de mogelijkheden zijn..

Comment

Heb zelf eens gekeken bij syntra en zou 2jaar duren.
                De cursus geven ze enkel in Asse.
                Startdag is nog niet bekend dus zal wel in september ofzo zijn.

Comment

hangt wat af van de modules, misschien. in avondonderwijs kun je het eerste jaar overslaan door middel van een theoretische proef.

woensagavond heb ik eens mijn auto aan de diagnosecomputer gehangen, had wel een verloopstekker van MB 36 pin naar ODB2 nodig, wat me 15 euro lichter maakte op Ebay. leuk om eens te prutsen en allerlei motorwaarden te lezen. compressietest was uitstekend. live turbodruk zien op je auto zien is leuk. cool om zoveel snufjes te zien op een 14 jaar oude auto. maarja, is dan ook een commonrail.

in de carrosserie doen ze eindelijk voort aan deze E30 325. wit-zwart is mooi.
                  niet perfect gespoten, ma bon, zoals de leraar zei: na de eerste bocht kan hij al naar de kloten zijn.

Last edited by Teus; 27/01/2012, 20:24.

Comment

lessen auto elektronica zijn begonnen. best leuk wanneer de leraar afwijkt van de cursus en een hoop praktijkdingen uitlegt. leraar heeft vanavond een hoop verteld over injectie, roetfilters en milieubrol. allemaal erg boeiend, maar niet bepaald motiverend om te horen dat al die eco-dingen een hoop miserie zijn.

Comment

Na het lezen van dit alles .begint men honger ook terug te komen om dit te doen .

In den tijd wou ik ook al automechanica doen maar wegens ouders die zeggen ''zit geen toekomst meer in '' andere richting gekozen .

ben nu zelf ook aan het zien voor dit en denk dat Asse voor mij ook het beste uitkomt .

Ik denk persoonlijk dat er niks toffer is dan aan uw eigen auto sleutelen .

Mvg
                      Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhite Bekijk Berichten
                        Heb zelf eens gekeken bij syntra en zou 2jaar duren.
                        De cursus geven ze enkel in Asse.
                        Startdag is nog niet bekend dus zal wel in september ofzo zijn.
                        Ben ik ook van plan om te doen als de cursus opnieuw begint. Ik heb mij idd laten wijsmaken dat die half september zou beginnen.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Het is mogelijk om een alert in te stellen op de site van syntra zodanig dat je verwittigd wordt wanneer een bepaalde cursus van start gaat zodat je niet altijd hoeft te gaan kijken op hun site.

Comment

module bedrijfsorganisatie is een fiasco
                            rond Pasen kregen we een vragenlijst waarvan we 4 vragen moeten kiezen en oplossen, waarvan er bijna niets in de lessen werd besproken. tegen het einde van de cursus, enkele weken geleden, kregen we pas een cursus. die cursus was helemaal niet toereikend.
                            uiteindelijk hebben ze hun best gedaan en kregen we een deftige cursus, maar die is een vinger dik en hebben we slechts 10 dagen meer om onze vragen op te lossen en in te geven

Comment

Leuk topic!

ik ben zelf van plan om in september aan dees te beginnen in het TNA op 't eilandje:
                              iemand ervaring met deze opleiding?

Bedoeling is niet direct bij de keuring te gaan werken, maar gewoon om het diploma te hebben en dat eventueel te "verbeteren" tot een bachelor diploma

Autoexpertise
                              (lineair)

Omschrijving
                              je hebt een passie voor auto's, streeft naar bijkomende groeikansen in de auto-industrie, ambieert werk in de verzekeringssector of een hogere functie bij de technische controle. Of misschien is het altijd je droom geweest als lesgever technische vakken te worden tewerkgesteld in de 3de graad TSO.
                              In het eerste jaar van de opleiding Autoexpertise ligt de focus voornamelijk op technische aspecten en het analyseren van de auto als geheel.
                              In het tweede jaar wordt de praktische kant van het beroep van auto-expert belicht; de aandacht worddt specifiek toegespitst op de ongevallenanalyse.
                              Naast de technische opleiding wordt er voldoende aandacht besteed aan persoonlijkheidsvaardigheden zoals rapportering en het maken van een eindverhandeling die je zelf verdedigt.

Technisch Engels 1
                              Technisch Duits 1
                              Autotechniek 4 3
                              Voertuigenelektronica 1
                              Tekeninglezen 1 -
                              Elektriciteit 2 -
                              Materialen 2 -
                              Recht
                              Ongevalsanalyse
                              Verzekering
                              1
                              1
                              -
                              -
                              -
                              1
                              Deontologie - 1
                              Expertise - 3
                              Technologie - 2
                              Carrosserie - 2
                              Totaal 13 13

Werkterrein

Met je diploma kan je terecht bij expertisebureau's, verzekeringsfirma's, invoerders van auto's en vrachtwagens, beheerders van wagenparken, of bij de technische autocontrole.

Toelatingsvoorwaarden
                              Je beschikt over een diploma Secundair Onderwijs 3de graad (dagonderwijs) of een getuigschrift Technisch Secundair Onderwijs 3de graad (avondonderwijs); ofwel ben je minstens 18 jaar en slaag je voor een toelatingsproef. Gelieve bij inschrijving je diploma mee te brengen.

Lesplaats
                              De lessen worden gegeven in de Londenstraat en de Napelsstraat.

Lesdagen
                              Maandag-, dinsdag-, woensdag-, en donderdagavond: 13 lesuren van 55 minuten per week gedurende 36 weken.
                              De lessen worden gegeven tussen 18.10 en 22 uur.

Studiebewijs
                              Als je de opleiding met succes afrondt, bekom je een diploma van Hoger BeroepsOnderwijs (graduaat).

Opleidingskosten
                              Het studiegeld bestaat enerzijds uit het inschrijvingsgeld ; anderzijds uit het cursusgeld en vakgebonden onkosten.
                              Niet vrijgestelden: Inschrijvingsgeld € 400; Cursusgeld € 35 per schooljaar .
                              Gedeeltelijk vrijgestelden: Inschrijvingsgeld € 130; Cursusgeld € 35 per schooljaar
                              Volledig vrijgestelden: Inschrijvingsgeld € 0; Cursusgeld € 35 per schooljaar.
                              Handboeken en vakgebonden materiaal zijn niet in het cursusgeld begrepen.
                              BMW X5 45e

Comment

uitslag van de module aandrijving gekregen: 14/40 van de theorie, niet geslaagd voor de module.
                                oorzaak: onregelmatig verloop van het examen. er was iets mis met hun computersysteem waardoor niet alle antwoorden werden geregistreerd. toen ik vertrokken was uit het lokaal hebben ze (lerares en/of studenten) nog mijn examen opgevraagd, gezien dat er dingen mankeerden en dan verder ingevuld.

iemand een idee hoe ik dit best aanvecht?

Comment

Teus, of je nu geslaagd bent of niet, Ik heb je over de
                                  jaren zien groeien van een groentje dat amper het verschil kende tussen carbu en injectie ( zie de review die je ooit gaf over de camaro )
                                  tot iemand die ik zou vetrouwen met aan mijn auto te sleutelen en zelfs advies aan zou vragen. ( ik zie kennis als ik u zie posten in techniek)
                                  voor mij ben je zowiezo gelaagd.

Comment

merci tim =)

Comment

kom je binnenkort eens mee testrijden?

Comment

jazeker

Comment

• pff, klacht indienen zal te lang duren.
                                          ik mag morgen herexamen doen, maar dat gaat niet bij gebrek aan een auto. 't zal dan voor 30 augustus zijn....

Comment

Working...
                                          X