Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RAAR geluid vooral bij het sturen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• RAAR geluid vooral bij het sturen

ik heb een golf 3 1.8 bj 1992.

Nu is het zo dat als ik hem in zijn 1 zet, en lichtjes gas geef ik KLAKK hoor. laat ik dan weer het gas los en geef gas dan hoor ik weer klak. doe ik nu dat zelfde maar dan met mijn stuur naar links ingedraaid hoor ik constant klakk klakk klakk. ik kan hem ook niet meteen door trekken naar zijn 2 ,. Ik moet hem heel rustig in zijn 2 zetten als de toeren beetje rond de 1500 zijn. verder naar de 3 , 4, en 5 doet hij het gewoon goed. Neem ik nou een bocht in zijn vrij dan hoor ik niks geen raar geluid. Alleen als hij in zijn versnelling zit. er is tegen mij gezegt dat het iets met mijn aandrijfas te maken heeft. aan de rechterkant is het geluid minder.

wat kan het zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door superzuan Bekijk Berichten
    ik heb een golf 3 1.8 bj 1992.

Nu is het zo dat als ik hem in zijn 1 zet, en lichtjes gas geef ik KLAKK hoor. laat ik dan weer het gas los en geef gas dan hoor ik weer klak. doe ik nu dat zelfde maar dan met mijn stuur naar links ingedraaid hoor ik constant klakk klakk klakk. ik kan hem ook niet meteen door trekken naar zijn 2 ,. Ik moet hem heel rustig in zijn 2 zetten als de toeren beetje rond de 1500 zijn. verder naar de 3 , 4, en 5 doet hij het gewoon goed. Neem ik nou een bocht in zijn vrij dan hoor ik niks geen raar geluid. Alleen als hij in zijn versnelling zit. er is tegen mij gezegt dat het iets met mijn aandrijfas te maken heeft. aan de rechterkant is het geluid minder.

wat kan het zijn?
    kardan naar de kl*ten (of moet ik in goed nl homokineetkoppeling zeggen ofzo)

Comment

in zijn vrij hoor ik niks dan is alles goed, ook in de bochten. het is alleen als hij in zijn versnelling staat. met name in zijn 1 of 2 hoor ik het het meest. als ik hem ontkoppel hoor ik geen gegrom of iets ,

Comment

ofwel cardankoppen die kapot zijn ofwel de lagers in het differentieel met speling . 020 bakken hebben daar wel eens last van . Ook van cardankoppen . (1800 was een motor met heel wat koppel - slijtage van de aandrijfkoppen is niet uitgesloten ) Doe de test en kijk eens of je de cardanassen kan draaien als de wagen met de wielen op de grond staat . Er mag in principe geen speling zijn . Probeer dan ook eens de flenzen van de cardans op en neer te bewegen (kant versnellingsbak - differentieel ) daar mag ook geen noemenswaardige speling op zitten . Ik heb dat probleem een oude camionette en ik kan u zweren dat bij het aandrijven er precies een dieseltrein passeert . Als ik de koppeling indruk is het alsof hij in de lucht zweeft (geruisloos)

Comment

in het weekend zullen we hem ff omhoog krikken en me linkerwiel ervast even afhalen, het is vooral als ik mijn stuur helemaal naar links draai. heb een beetje zitten neusen en kwam al vaker mensen tegen met dit probleem. Bleek in de meeste gevallen een kappote homokineet te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superzuan Bekijk Berichten
            in het weekend zullen we hem ff omhoog krikken en me linkerwiel ervast even afhalen, het is vooral als ik mijn stuur helemaal naar links draai. heb een beetje zitten neusen en kwam al vaker mensen tegen met dit probleem. Bleek in de meeste gevallen een kappote homokineet te zijn.
            zoals ik al zei, een KLAKKEND geluid bij rijden tijdens gedraaid stuur (erger hoe harder je draait) is voor 90% een kapotte kardan (aka homokineetkoppeling)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
              zoals ik al zei, een KLAKKEND geluid bij rijden tijdens gedraaid stuur (erger hoe harder je draait) is voor 90% een kapotte kardan (aka homokineetkoppeling)

oke , en hoe weet ik nu welke kant? het is voornamelijk in een bocht naar links. dus dan is welke kant kapot? en is dat dan de bakzijde of wielzijde?

Comment

superzuan , lees mijn post aub . je moet de cardan vastpakken bij de as en hem heen-en weerdraaien om te zien of er speling zit op de kop in de draairichting . Diegene dat speling heeft , is kapot . meestal die aan de wielzijde

Comment

bedankt, in weekend gaan we even kijken. en hoe kan het dat mijn wagen opeens zo lui is? zijn van plan verdelerkap + rotor te vervangen en 4 nieuwe bougies. eventueel ontsteking beetje vervroegen. zou daarmee probleem opgelost zijn? voorheen deed hij gewoon normaal.

Comment

Working...
                  X