Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlaging,probleem bij keuring in België

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
    zucht

    'k Ga ff informeren bij familie die werkt op de keuring, wil zelf ook wel het fijne weten voor ik aan de mijne begin

    Ik dacht dat het met auto's van voor 2004 allemaal zo nauw niet stak.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Ik heb mijn lesje wel geleerd

      Ik had de mijne ook zwart gespoten en toch hadden ze t gezien.

      Als ik wou, kon ik ook naar ieper rijden.

      Voor de rest ga ik van mijn auto blijven OEM will do.
      Waren dat geen Ti-veren bij jou?

      Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
      zucht

      'k Ga ff informeren bij familie die werkt op de keuring, wil zelf ook wel het fijne weten voor ik aan de mijne begin
      Op welk station werkt die,laat die eens een goed woord doen in Ieper.

      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Ik dacht dat het met auto's van voor 2004 allemaal zo nauw niet stak.
      Ik denk dat de datum van plaatsing een rol speelt en geen factuur,geen datum.
      Doe het zelf is blijkbaar ook al verboden.

      Comment


      • #23
        Interessant topic omdat ik ook van plan ben om te verlagen...

        Moet je speciale keuring aanvragen/vooraf bellen in Ieper?
        2009 BMW E91 320d
        2002 BMW E46 M3
        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



        Comment


        • #24
          Mijne is ook verlaagd maar totaal geen problemen hoor B3noit.

          Bij een autoverlaging moet je steeds onthouden dat voor de Belgische keuring de bodemvrijheid 11cm moet blijven (2cm tolerantie, dus eigenlijk 9cm).
          Dmv een verlagingsverenpakket (3 à 4cm) mag dit geen probleem geven, dmv schroefset: gewoon omhoog draaien
          Na je verlaging naar een bandencentrale om de wagen te laten uitlijnen om foutieve slijtage aan je banden te vermijden.
          Als je de wagen laat keuren als verlaagd voertuig, moet je inderdaad afspraak maken, let wel zoiets kan niet in gelijk welk keuringsstation.
          Oja en wat betreft de papieren die je moet bijhebben als je naar de keuring gaat:
          -montageattest: ingevuld door garage (montage)
          -validatieattest(goca): invoerder veren/schroefset







          Comment


          • #25
            Mja iedereen zegt wel met een schroefset, gewoon omhoog draaien, maar je camber is dan toch weer opnieuw fout aangezien die is afgesteld op de verlaging? Aangezien je hem opnieuw omhoog schroeft, zal die dan toch weer positiever worden?

            Blijkbaar kun je dus in Ieper gaan voor de verlaging, dus voor mij zou er dan niets veranderen, buiten het feit dat een afspraak dient gemaakt te worden
            2009 BMW E91 320d
            2002 BMW E46 M3
            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
              Mja iedereen zegt wel met een schroefset, gewoon omhoog draaien, maar je camber is dan toch weer opnieuw fout aangezien die is afgesteld op de verlaging? Aangezien je hem opnieuw omhoog schroeft, zal die dan toch weer positiever worden?
              Klopt, als je aan je hoogteregeling komt moet je je auto opnieuw laten uitlijnen

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Klopt, als je aan je hoogteregeling komt moet je je auto opnieuw laten uitlijnen
                Dacht ik al... Gewoon een goeie 3-4 cm verlagen zal al volstaan op de 18 inchers

                Hoeveel betaal je eigenlijk meer voor zo'n verlagingskeuring?
                2009 BMW E91 320d
                2002 BMW E46 M3
                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Klopt, als je aan je hoogteregeling komt moet je je auto opnieuw laten uitlijnen
                  ..is ook logisch, als je de hoogte verandert, is je spoor ook niet meer hetzelfde.
                  Buiten het feit dat schroefsets goed plat gaan en je je wagen dus naar je zin kan zetten vind ik dit misschien toch een klein minpuntje eraan.
                  Bij een vaste verlaging (bv. -40mm) je zet die eronder, laat ze uitlijnen en klaar
                  luminous1984 hier op het forum heeft onder z'n golf IV net een Koni setje (-35mm) zitten, heb daar 2 foto's bijgevoegd wat u misschien op een idee kan brengen qua eindresultaat.
                  Last edited by necropolis; 07/08/2009, 13:45.







                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                    IS EEN VERLAAGDE 147 ONMOGELIJK IN BELGIË
                    Ik heb hier een groot probleem.
                    ...
                    Ook mijn leverancier weet niet wat doen.
                    De enige oplossing is blijkbaar terug de originele monteren,maar om elk jaar die veren 2 maal te wisselen heb ik ook geen zin.
                    De keuringmeester zegt zelf geen oplossing te weten,of wil (mag) hij ze me niet zeggen?
                    ...
                    Toen ik laatst informeerde voor verlaging bij de lokale bandenboer leerde ik 2 dingen:

                    1° Schroefsets geven problemen bij de keuring, juist omdat ze verstelbaar zijn! Ze zijn daar ook niet achterlijk en houden rekening met de Johnny's die na de keuring alles verprutsen om toch maar de laagste te hebben... Eigenlijk moeten de stelringen vast gelast worden eens alles is ingesteld én voor de keuring, je kan dus evengoed voor veren/sportdempers gaan.

                    2° Zelfs in dit laatste geval kreeg ik géén garantie dat ik door de kontrole zou geraken... met een Alfa! Twee klanten werden geweigerd, blijkbaar kan een en ander niet naar behoren ingesteld worden bij dit merk.

                    Comment


                    • #30
                      vastlassen van een schroefkit mag niet. Het is zelfs een punt om af te keuren. Wel moet een borgring of -bout voorzien worden dat de stelring zich niet zomaar laat veranderen...
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                        Waren dat geen Ti-veren bij jou?

                        Op t einde had ik ook doe-het-zelf Eibachs Hoewel ik heel mijn setup ermee verkloot had. Dat merkte ik toen ik mijn Ti-'s eronder had steken.


                        Op welk station werkt die,laat die eens een goed woord doen in Ieper.



                        Ik denk dat de datum van plaatsing een rol speelt en geen factuur,geen datum.
                        Doe het zelf is blijkbaar ook al verboden.
                        Tis erg. Onlangs met de clio ook nog zoiets gehad. In belgie moet je voor xenon automatische hoogteregeling hebben koplampsproeiers, ... AJA, want anders zouden de xenonlichten de mensen durvn verblinden.

                        ==> Afgekeurd voor de stand van mijn xenons zelfs met heel de OEM santeboetiek.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                          Tis erg. Onlangs met de clio ook nog zoiets gehad. In belgie moet je voor xenon automatische hoogteregeling hebben koplampsproeiers, ... AJA, want anders zouden de xenonlichten de mensen durvn verblinden.

                          ==> Afgekeurd voor de stand van mijn xenons zelfs met heel de OEM santeboetiek.
                          Ook al is alles origineel moeten ze goed afgesteld zijn he. Meestal is dit wel via de computer bij volledig originele systemen.

                          Het is niet omdat je originele xenon hebt dat deze altijd goed blijven staan he.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                            Ook al is alles origineel moeten ze goed afgesteld zijn he. Meestal is dit wel via de computer bij volledig originele systemen.

                            Het is niet omdat je originele xenon hebt dat deze altijd goed blijven staan he.
                            Inderdaad, afstelling moet nagezien worden net als bij "gewone" lichten.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                              1° Schroefsets geven problemen bij de keuring, juist omdat ze verstelbaar zijn! Ze zijn daar ook niet achterlijk en houden rekening met de Johnny's die na de keuring alles verprutsen om toch maar de laagste te hebben... Eigenlijk moeten de stelringen vast gelast worden eens alles is ingesteld én voor de keuring, je kan dus evengoed voor veren/sportdempers gaan.
                              Dat is tegenwoordig toch niet meer hoor. Toen dat een paar jaar geleden in orde gebracht werd om verlagingsveren gekeurd te krijgen, was dat wel zo, toen waren ze wat strenger

                              Ik heb twee auto's gehad, allebei verlaagd met een schroefkit. Met weinig problemen gekeurd gekregen. De tweede was iets moeilijker omdat ik de attesten nog niet had, maar das nu ook opgelost. Ik heb twee keer een verlenging van 3 maanden gekregen, en sinds gisteren dus een legale groene kaart
                              Over die borgringen of vastlassen (ik zal eens rap zijn ) zeggen ze nix meer. Mijn auto's zijn gekeurd in verschillende keuringsstations, dus 't is niet dat ik geweest ben in een keuringsstation dat een beetje soepeler is dan een ander Al heb ik gemerkt dat ze in Willebroek (hoewel ik daar de meeste problemen had, met die attesten) toch iets gemoederlijker zijn dan in Sint Job. In Sint Job heb ik wel moeten beloven ( ) dat ik hem niet meer verder ging verlagen. Heb ik uiteindelijk ook niet gedaan, hing eigenlijk perfect zo In Willebroek hebben ze er nix over gezegd, buiten de opmerking dat het een schroefkit was.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                vastlassen van een schroefkit mag niet. Het is zelfs een punt om af te keuren. Wel moet een borgring of -bout voorzien worden dat de stelring zich niet zomaar laat veranderen...
                                Heb je een foto van dat 'geborgd' zijn?
                                Kun je dan echt niets meer veranderen achteraf? Of wat doet het precies?

                                @icefarmer: ondertussen opgelost?
                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3
                                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                Comment


                                • #36
                                  Ik heb zelf een Golf VI met 18" Velgen die ik ook wat lager zou willen krijgen, mijn wagen is echter nieuw en 4 jaar keuringvrij... of zie ik dit verkeerd?

                                  ik zou ook gewoon veren nemen en geen schroefkit, maar ik heb momenteel wel al sportophanging van VW zelf, zou ik nog "veel" winst kunnen maken of niet?

                                  En die 9cm van de grond is dat zowel vooraan als achteraan gemeten dan?

                                  Wat als je een verlaging steekt, dus enkel de veren, deze zwartspuit en zorgt dat je niet lager dan die 9cm van de grond hangt, moet deze dan speciaal gekeurd worden of mag ik naar een gewone keuring gaan?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik vrees dat je de verlaging er zal terug af moeten halen en ze er best ook af laat want anders ga je dat elk jaar opnieuw moeten doen, en dat is ook ni te doen natuurlijk.
                                    OF anders kan je ook proberen naar een ander keuringscentrum te gaan, want ik weet dat afhankelijk vanhet keuringscentrum ze meer of minder streng zijn. Ik heb al voorgehad dat ik op het ene centru met mijn wagen werd afgekeurd, wegens verkeerde bandenmaat, en op het andere centrum zeiden ze niets en werd ik gewoon goed gekeurd :-o , begrijpe wie kan...
                                    Last edited by ; 18/09/2009, 01:34.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                      Tis erg. Onlangs met de clio ook nog zoiets gehad. In belgie moet je voor xenon automatische hoogteregeling hebben koplampsproeiers, ... AJA, want anders zouden de xenonlichten de mensen durvn verblinden.

                                      ==> Afgekeurd voor de stand van mijn xenons zelfs met heel de OEM santeboetiek.
                                      Awel, sorry dat ik het moet zeggen e, maar da van die xenonlichten vind ik nu es zeer terecht zi. IK heb het al genoeg voorgehad dat er achter mij ene reed met zijn flashende xenonlampjes, en ik moest godverdorie mijn achteruitkijkspiegel omhoog zetten, want da waren precies felle spots die in mijn ogen schenen, zéér ambetant ik kan het u verzekeren ! Ge ziet gewoon geen steek meer als die slecht afgesteld staan, en er passeert u ene me zijn xenonflashers van de andere richting.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hoe heb je dit nu opgelost Icefarmer?
                                        2009 BMW E91 320d
                                        2002 BMW E46 M3
                                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Eagle6175 Bekijk Berichten
                                          Awel, sorry dat ik het moet zeggen e, maar da van die xenonlichten vind ik nu es zeer terecht zi. IK heb het al genoeg voorgehad dat er achter mij ene reed met zijn flashende xenonlampjes, en ik moest godverdorie mijn achteruitkijkspiegel omhoog zetten, want da waren precies felle spots die in mijn ogen schenen, zéér ambetant ik kan het u verzekeren ! Ge ziet gewoon geen steek meer als die slecht afgesteld staan, en er passeert u ene me zijn xenonflashers van de andere richting.
                                          Bwa da zijn gewoon die sjonnies die XENON bulbs in doodgewone koplampen steken terwijl je weet dat je koplampbehuiingen nodig hebt met lenzen. Die auto hoogteregeling vind ik persoonlijk bullshit. :p

                                          Comment

                                          Working...
                                          X