Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlaging,probleem bij keuring in België

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
    Heb je een foto van dat 'geborgd' zijn?
    Kun je dan echt niets meer veranderen achteraf? Of wat doet het precies?

    @icefarmer: ondertussen opgelost?
    dat geborgd zijn was in het geval van mijn verlaging:

    een klein inbusboutje die in de stelring zat. Die je tot tegen de schroefdraad van de veerpoot kon draaien. Daardoor werd de stelring geblokkeerd.

    Betreffende een weitec set op golf IV

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
      Hoe heb je dit nu opgelost Icefarmer?
      Een ander auto gekocht.

      Nee,sorry,zou reactie is van een hele tijd terug.Ik heb er blijkbaar altijd over gekeken.
      Uiteindelijk terug origineel gezet,toch verwijderen ze die fase nooit meer van jou keuringsbewijs.
      Eigenlijk is het schandalig,die volledige keuring heeft mij,met het terug monteren van de originele veren zo´n 250€ gekost.
      Terwijl die verlaging de auto eigenlijk veiliger en milieuvriendelijker maakte,trager rijden ivm demped en dergelijke.En het verbruik lag met de verlaging ook 1 liter lager.

      De koper van mijn 147 heeft de set meegekregen,hier agen ze toch maar in de weg en hij kan er mee doen wat ie wil.(ik wens er hem veel succes mee)

      Comment


      • #43
        Vandaag terug naar de keuring geweest in Ieper.
        Ikzelf rij met een audi 80, ook met H&R veren, nieuwe schokdempers, alle rubbers en bouten vernieuwd enz. ( en dezelfde keuringsmeester )
        bij mij was hetzelfde probleem : positief toespoor en een negatieve wielvlucht.

        Het probleem is dat ze een sportonderstel vergelijken met een orginele ophanging.
        het toespoor moet kloppen daar geef ik hen gelijk in ook al heb ik mijn bedenkingen met de correctie van hun meetbank.
        De negatieve wielvlucht komt doordat de wagen lager komt . goed tegen mij zeiden ze ook met de sleufgaten is het gemakkelijk te regelen
        maar deze regeling is enkel om links en rechts gelijk te stellen

        voor de mensen die gaan verlagen geef ik de tip mee:
        - koop veren van het merk Eibach die zijn vaak al zwart. ( H&R is ook een zeer goed merk maar omdat ze rood zijn vallen ze op )
        - monteer ze zelf en laat je auto uitlijnen in een gekende zaak.
        - kijk niet achter attesten en als je ze hebt steek ze niet tussen de papieren van de auto.
        - ga naar een normale jaarlijkse keuring en gebaard van de domme en eventueel de banden 0.1 bar onder hun minimum druk.

        Comment


        • #44
          het hele boeltje van gekeurde verlaging is ergens wel dikke zeik ja. Je gaat altijd negatieve camber krijgen, dat is een eigenschap van de ophanging. Bij het inveren krijgt het wiel negatieve camber voor meer grip in een bocht. Een verlaging is feitelijk het laten inveren van een wiel. De meeste auto's hebben ook geen afstelmogelijkheden voor het camber. en toch verwacht de keuring dat uw camber binnen tolerantie blijft.. Dan moeten ze ook geen set veren verkopen met attest als die toch nooit door de keuring geraakt, zei het door camber, of rijhoogte. Ivm dat laatste, mijne kameraad had een set 60/40 voor een Astra gekocht maar hij zat daarmee al op iets minder dan 9 cm. Afgekeurd dus maar de set had wel een attest. Lekker logisch.. En het kost ook nog een hoop geld om de originele veren terug te steken, herkeuring, uitlijning

          Comment


          • #45
            mijn clio is wel gekeurd geraakt met de eibach verlagingsveren

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              zucht

              'k Ga ff informeren bij familie die werkt op de keuring, wil zelf ook wel het fijne weten voor ik aan de mijne begin
              Clio RS verlagen zou ik dus nooit doen... In de meeste gevallen is het geen verbetering...
              sigpic

              http://www.streamlinecarcare.be

              lakbehandelingen voor voertuigen

              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

              Comment


              • #47
                vandaar dat ik gestopt ben met verlagen enkel nog bilstein/koni dempers

                je mag verlagen maar in praktijk is het dikke BS...


                We hebben zoveel regels van Europa maar net in dit domein beslissen Eu landen zelf...in Duitsland en Nederland zijn de spelregels veel duidelijker

                Comment


                • #48
                  dubbel

                  Comment


                  • #49
                    We hebben zoveel regels van Europa maar net in dit domein beslissen Eu landen zelf...in Duitsland en Nederland zijn de spelregels veel duidelijker
                    Even aanvullen met Frankrijk, Engeland, Luxemburg, Zwitserland, italie....
                    En in ons apenland kan je weer niks doen...

                    Auto gekocht in buitenland met verlaging onder dus die moet er vanonder want die krijg je hier nooit door de keuring hoewel die maar 2cm lager staat.
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
                      Mijne is ook verlaagd maar totaal geen problemen hoor B3noit.

                      Bij een autoverlaging moet je steeds onthouden dat voor de Belgische keuring de bodemvrijheid 11cm moet blijven (2cm tolerantie, dus eigenlijk 9cm).
                      Dmv een verlagingsverenpakket (3 à 4cm) mag dit geen probleem geven, dmv schroefset: gewoon omhoog draaien
                      Na je verlaging naar een bandencentrale om de wagen te laten uitlijnen om foutieve slijtage aan je banden te vermijden.
                      Als je de wagen laat keuren als verlaagd voertuig, moet je inderdaad afspraak maken, let wel zoiets kan niet in gelijk welk keuringsstation.
                      Oja en wat betreft de papieren die je moet bijhebben als je naar de keuring gaat:
                      -montageattest: ingevuld door garage (montage)
                      -validatieattest(goca): invoerder veren/schroefset
                      Even een oud topic opgraven...sorry hiervoor.

                      Binnenkort ga ik mijn wagen laten keuren voor verlaging. Uitlijning is gedaan en is ok binnen tolerantie. Papieren zijn ook in orde.
                      Echter heb ik net eens de hoogte gemeten en ik kom nipt op of onder de 11cm uit ter hoogte van de bodemplaat. Hij is verlaagd dmv een verenset.
                      Ik heb hier gelezen dat er een tolerantie is van 2cm (dus eigenlijk 9cm) maar ik vind hier niets officieels van terug.
                      Kan iemand dit bevestigen dat het effectief zo is? Ik zou niet willen dat ik mijn veren er direct al van onder mag halen omdat hij anders niet gekeurd geraakt.
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                      Comment


                      • #51
                        Die 11cm (9met bestuuder in) is voor vaste delen, vb ophangingsdriehoeken, subframe,.. bodemplaat mag bij wijze van spreken over de grond schureb.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                        Comment


                        • #52
                          Ok, let's hope so
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment

                          Working...
                          X