Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen blijft hangen vanaf 3000 tot ong. 3500 toeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wagen blijft hangen vanaf 3000 tot ong. 3500 toeren

    Hallo,

    Ik rijd met een VW Golf IV en heb een tijd geleden een accident gehad waarbij ik achteraan op een voorligger ben ingereden. Schade : bumper, allebei de lichten, radiator, radiator airco,... kortom de bluts heeft schade veroorzaakt tot aan de radiator, dus was toch aanzienlijk want 3000 euro kosten.
    Mijn wagen is sindsdien al gerepareerd als nieuw, maar sinds die reparatie zit ik met het volgende probleem : als ik optrek, dan trekt hij normaal op tot aan 3000 toeren, maar vanaf dan verliest hij opeens als het ware vermogen en trekt hij duidelijk veel trager, dit duurt zo meestal tot ongeveer 4000 toeren (soms wat vlugger soms wat later) en vanaf dan trekt hij dan weer door.
    Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ??
    Dit is echt heel vervelend, vooral op de autosnelweg, en dit probleem doet zich voor in elke versnelling. Voor het accident heb ik hier nooit last van gehad, doch ik weet niet of dit probleem gerelateerd is aan het accident of puur toeval is dat het toen pas begonnen is.

    mvg,
    Chris
    Last edited by ; 07/09/2009, 10:19.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Eagle6175 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik rijd met een VW Golf IV en heb een tijd geleden een accident gehad waarbij ik achteraan op een voorligger ben ingereden. Schade : bumper, allebei de lichten, radiator, radiator airco,... kortom de bluts heeft schade veroorzaakt tot aan de radiator, dus was toch aanzienlijk want 3000 euro kosten.
    Mijn wagen is sindsdien al gerepareerd als nieuw, maar sinds die reparatie zit ik met het volgende probleem : als ik optrek, dan trekt hij normaal op tot aan 3000 toeren, maar vanaf dan verliest hij opeens als het ware vermogen en trekt hij duidelijk veel trager op tot aan ongeveer 3500 toeren, vanaf dan trekt hij weer door.
    Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ??
    Dit is echt heel vervelend, vooral op de autosnelweg, en dit probleem doet zich voor in elke versnelling. Voor het accident heb ik hier nooit last van gehad, doch ik weet niet of dit probleem gerelateerd is aan het accident of puur toeval is dat het toen pas begonnen is.

    mvg,
    Chris
    Was er schade aan de motor ook, hebben ze in de garage herstellingen gedaan aan de motor, versnellingen, koppeling? (Kan je allemaal trouwens op de factuur zien)

    Want als er alleen schade was aan de radiatoren kan dat toch moeilijk het probleem geven, of anders is er iets met de turbo??

    Mijn beste raad zou zijn terug naar de garage en is zien of zij iets kunnen vinden....

    Comment


    • #3
      Nee, er was geen enkele schade aan de motor, versnellingen of koppeling.
      Wat ik ook nog opgemerkt heb, is dat mijn topsnelheid zo'n 10 à 15km/u lager ligt dan normaal.

      Comment


      • #4
        diesel of benzine ?


        ik heb met mijn auto ook soms zoiets op lpg als mijn tank bijna leeg is.
        dan kan mijn lpg installatie bij hard doortrekken niet genoeg meer leveren en voel je hem ook eventjes inhouden op dat punt.

        dus mss krijgt jou wagen op dat toerental mss ook niet genoeg eten om 1 of andere reden.
        ( ben niet bekend met moderne VW's dus ga hier niet van uit dat dit de oplossing is he )

        Comment


        • #5
          Het is een diesel 1.9 TDI.
          Het maakt blijkbaar niet uit of de tank vol of bijna leeg is, het probleem doet zich constant voor.
          En vooral bij vrij hard doortrekken, want als ik heel langzaam optrek, merk ik er veel minder van.
          Last edited by ; 07/09/2009, 10:35.

          Comment


          • #6
            Waarschijnlijk ergens een probleem met de vacuumsturing van de turbo. Kijk alle vacuumslangen eerst en vooral al eens na op lekkage.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
              Waarschijnlijk ergens een probleem met de vacuumsturing van de turbo. Kijk alle vacuumslangen eerst en vooral al eens na op lekkage.
              Bedankt voor de reactie Rosse, maar welke slangen zijn dit en hoe kan ik die nakijken ? Want een scheurtje kan je toch niet zomaar direct zien veronderstel ik ? Is dit makkelijk zelf te controleren mss ? Ik ben niet echt een expert die alle onderdelen zomaar weet zitten,

              Even een correctie op mijn vorig bericht, eigenlijk na nog eens goed te controleren, verliest hij eigenlijk vermogen vanaf 3000 t/m en nadien komt hij er nooit niet echt meer door, of een klein stukje om nadien weer te blijven hangen. Dus kortweg, vanaf meer dan 3000 t/m trekt hij niet meer op zoals het hoort. Topsnelheid ook ietsje lager dan normaal.
              En meestal heb ik het niet in 1e of 2e, wel meestal in 3e, 4e en 5e.
              Uitzonderlijk gebeurt het nog es dat hij gewoon doortrekt zoals het hoort, maar dit is heel zeldzaam, en duurt meestel maar voor één versnelling, als ik dan weer hoger schakel en meer dan 3000t bereik, hapert ie weer.
              Last edited by ; 07/09/2009, 20:44.

              Comment


              • #8
                begin ook stillaan te denken aan vacuumlekje.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  begin ook stillaan te denken aan vacuumlekje.
                  Kan ik dit zelf controleren ? Zoja, hoe ?
                  Zoniet, kunnen ze dit in een garage makkelijk controleren ?

                  Want ik heb vandaag gebeld naar VW, en ze stelden voor om de wagen es binnen te brengen om een diagnose uit te voeren. Maar daarom gaan ze toch niet direct weten wat het is, of wel? (ik bedoel, als er een effectief een lekje is, dan wordt dit toch niet gelogd, of wel ?)
                  Last edited by ; 07/09/2009, 21:01.

                  Comment


                  • #10
                    sommige wagens valt het wel op.
                    naargelang de grote van vacuumlek in mijn auto, heb ik of onregelmatig toerental op relantie( schommelt harder des te groter het lek tot die stilvalt )
                    en brakebooster die niet meer werkt ( zeer plezant als ge van 120 in een file rijd )

                    je zou eens kunnen kijken of je ergens en gesis hoort ergens tussen de turbo en de motorinlaat. desnoods zorg je dat iemand zijn voet op de gas houd zodat de turbo wat druk levert.

                    kijk ook vooral buisjes en darmpjes na die beetje dubbelgeplooid zijn.



                    als laatste weet niet of dit bij een diesel turbo is, maar als je bij een benzine met carbureinig over de leidingen spuiten terwijl de motor draait.
                    en je passeert het vacuumlek, dan gaat de motor eventjes terug mooier draaien.

                    Comment


                    • #11
                      Als je TDI boven de 3000 toeren niet meer trekt is het simpel, dan is je luchtmassameter aan vervanging toe. Als je echt zegt dat hij het soms wel goed doet, dan is er iets anders loos.

                      Met de vacuumslangen bedoel ik alle slangen tussen je vacuumpomp, en EGR/turbo/vacuumregelkleppen. Je kan ze best controleren met een vacuum - handpompje, maar als je dat niet hebt is het gemakkelijker en goedkoper om ze gewoon allemaal te vervangen. Als je dit zelf doet kost het weinig, en moeilijk is het niet.

                      Lost dit het probleem niet op dan zal de garage de sturing van de turbo en EGR eens moeten controleren. Misschien is een van de regelkleppen niet zo fris meer. Google eens op de woorden N75 TDI en Turbo, en je zal genoeg info vinden over de vacuumslangen en de regelkleppen...

                      @Timmie: bij een benzine klopt je verhaal ivm lekspray om vacuumlekken te zoeken, maar aangezien een diesel geen vacuum heeft gebruikt een diesel een aparte vacuumpomp, en zal je motor dus nooit je lekspray binnentrekken, en zal dus ook nooit anders kunnen gaan draaien...

                      Comment


                      • #12
                        aah, merci. ben niet zo thuis in diesels.

                        Comment


                        • #13
                          Waar kan ik zulke slangetjes kopen ?

                          Comment


                          • #14
                            auto special

                            of eendert welke standaard winkel waar ze geen specifiek merk van auto verkopen.



                            maar ben je zeker dat het die darmen zijn ?

                            het is zonde om dingen te vervangen die achteraf toch niet kapot blijken te zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Nee ik ben niet zeker. Of mss toch best eerst es een diagnose laten uitvoeren bij VW dan ?

                              Comment


                              • #16
                                Trek je luchtmassameter eens uit en ga eens een ritje maken.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  Trek je luchtmassameter eens uit en ga eens een ritje maken.
                                  dat denk ik ook dat de luchtmassameter naar de kl----en is
                                  gebeurt veel
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #18
                                    editje

                                    Comment


                                    • #19
                                      eerste diagnose...

                                      Vandaag een eerste diagnose laten uitvoeren bij een onafhankelijke garage, die zeggen dat de schouppen van mijn turbo vastgelopen zijn , m.a.w. turbo kapot. Maar vooraleer ik die ga laten vervangen (want kost veel) ga ik toch eerst een tweede diagnose laten uitvoeren bij VW zelf. Want er kunnen veel dingen aan de oorzaak liggen van dit probleem en heb hier op internet al verhalen gelezen van mensen die ook hun turbo lieten vervangen, maar dat het probleem nog niet opgelost bleek te zijn... en zoiets wil ik voorkomen. Ben eens benieuwd wat die bij VW gaan zeggen. Tja, als die ook zeggen dat het de turbo is, dan mag ik wel zeker zijn, en kan ik hem met gerust gemoed laten vervangen.
                                      Volgende week woensdag tweede diagnose bij VW, Ik houd jullie op de hoogte.

                                      btw, hoe doe je dat, je luchtmassameter uittrekken ? En kan dat geen kwaad voor je auto om zo te rijden met uitgetrokken luchtmassameter ?

                                      mvg,
                                      Chris.
                                      Last edited by ; 18/09/2009, 00:04.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eens goed losrijden?

                                        Af en toe eens doortrekken tot 7000rpm en misschien komt het wel wat losser.
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment

                                        Working...
                                        X