Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dpf regeneratie doe je nie door 10 min aan 4000n te knallen.
    Je moet een zo constant mogelijk toerental aanhouden, -+ 2200 toeren.
    Dit voor een afstand van toch minimum 10km. Het bijzonderst is dat de uitlaatlijn op voldoende t° komt en deze t° zo weinig mogelijk varieert.

    Nuja, mensen die een melding krijgen van de DPF voor regeneratie kijken beter voor een andere wagen.
    Bijvoorbeeld een benzinewagen.

    Comment


    • beste ,
      Misschien wat hulp van mij betreft , roetfilter en dpf pot .
      de raad die ik je kan geven , wat betreft verstopt , zoals velen zeggen , zo snel mogelijk verkopen en geen diesel meer aankopen indien geen 500km/dag .
      en overschakelen naar benzine .
      de tweede oplossing is er , maar wat tijd en werk gevraagd .
      je kan het zelf indien handige handen of laten doen in een kleine garage .
      wat te doen , middendemper (middenpot) afnemen , dit is de roetfilter en laten uitstomen , je zal verschieten wat een smurrie daar uitkomt , dan moet je de dpf pot aanpakken , en daar zit het probleem , dpf , die zit dicht bij de moter , er zijn 2 oplossingen , of 1 nacht in soda laten weken , en nadien uitblazen met stoom , en dan met warme lucht laten uitdrogen , of leegmaken , dus pot vanbinnen , de bijenkorf zoals men het noemt , kapot kloppen ,
      wat ook een oplossing is , een rechte buis plaatsen , die direct van moter naar uitlaatbuis wordt gekoppeld , met wat ervaring van lassen is dit geen probleem , ook te verkrijgen in de handel , dus geen lassen .
      als dit allemaal gedaan is , moet je de motermanegent aanpakken , dwz , doordat de dpf en roetfilter verstopt waren , is je moter gaan roeten .
      dus de egr en turbo hebben hier zwaar onder geleden .
      wat kun je doen , of egr afhalen en reinigen met remreiniger , of doorspuiten met egr -kit reiniger van bardahl , heel efficient , nadien , additief bij brandstof voegen egr -cleaner van bardahl . te vinden op de website van bardahl.nl
      wat ook aangewezen is nadien is een bus additief van marlyn , turbocleaner .
      zo , einde van de rit , en je bent goed 100 euro kwijt , tel er de werkuren bij , indien je het zelf doet , dan val het nog mee .
      Ik kan zelf zeggen , dat ik vaak hiermee problemen had en dit toegepast hebt , en het resultaat is verbluffend .
      gouden tip ? nooit reinigen ,additieven ,egr proper spuiten met bardahl , VOOR de dpf filter eraf is gehaald , want die slibt volledig toe anders .
      bij mij is de dpf verwijderd , en ik ga de tech. controle zonder problemen door , wel de roetfilter niet leegmaken .
      laat maar weten als je vragen hebt ...
      eric

      en ... doorduwen , het pedaal volledig tot op de grond ( als moter goed warm is ) dit doet goed aan diesels ..

      Comment


      • goedkoper alternatief is de 'bijenkorf' te doorboren. 3 gaten van 10mm is voldoende. Roet niet meer dicht en software matig moet je niets aanpassen. Enfin, werkt toch zo bij PSA motoren.

        en dat van die 4000 toeren werkt wel, want het principe is net hetzelfde als de reiniging die de wagen automatisch doet: de uitlaat warm stoken. Bij het automatisch proces is dat via post-inspuiting. Bij de andere methode is het dat de maximale turbodruk de uitlaatgassen heet laat worden, heet genoeg om de roetfilter schoon te branden.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fritkotbompa Bekijk Berichten
          de raad die ik je kan geven , wat betreft verstopt , zoals velen zeggen , zo snel mogelijk verkopen en geen diesel meer aankopen indien geen 500km/dag .
          en overschakelen naar benzine .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fritkotbompa Bekijk Berichten
            beste ,
            Misschien wat hulp van mij betreft , roetfilter en dpf pot .
            de raad die ik je kan geven , wat betreft verstopt , zoals velen zeggen , zo snel mogelijk verkopen en geen diesel meer aankopen indien geen 500km/dag .
            en overschakelen naar benzine .
            de tweede oplossing is er , maar wat tijd en werk gevraagd .
            je kan het zelf indien handige handen of laten doen in een kleine garage .
            wat te doen , middendemper (middenpot) afnemen , dit is de roetfilter en laten uitstomen , je zal verschieten wat een smurrie daar uitkomt , dan moet je de dpf pot aanpakken , en daar zit het probleem , dpf , die zit dicht bij de moter , er zijn 2 oplossingen , of 1 nacht in soda laten weken , en nadien uitblazen met stoom , en dan met warme lucht laten uitdrogen , of leegmaken , dus pot vanbinnen , de bijenkorf zoals men het noemt , kapot kloppen ,
            wat ook een oplossing is , een rechte buis plaatsen , die direct van moter naar uitlaatbuis wordt gekoppeld , met wat ervaring van lassen is dit geen probleem , ook te verkrijgen in de handel , dus geen lassen .
            als dit allemaal gedaan is , moet je de motermanegent aanpakken , dwz , doordat de dpf en roetfilter verstopt waren , is je moter gaan roeten .
            dus de egr en turbo hebben hier zwaar onder geleden .
            wat kun je doen , of egr afhalen en reinigen met remreiniger , of doorspuiten met egr -kit reiniger van bardahl , heel efficient , nadien , additief bij brandstof voegen egr -cleaner van bardahl . te vinden op de website van bardahl.nl
            wat ook aangewezen is nadien is een bus additief van marlyn , turbocleaner .
            zo , einde van de rit , en je bent goed 100 euro kwijt , tel er de werkuren bij , indien je het zelf doet , dan val het nog mee .
            Ik kan zelf zeggen , dat ik vaak hiermee problemen had en dit toegepast hebt , en het resultaat is verbluffend .
            gouden tip ? nooit reinigen ,additieven ,egr proper spuiten met bardahl , VOOR de dpf filter eraf is gehaald , want die slibt volledig toe anders .
            bij mij is de dpf verwijderd , en ik ga de tech. controle zonder problemen door , wel de roetfilter niet leegmaken .
            laat maar weten als je vragen hebt ...
            eric

            en ... doorduwen , het pedaal volledig tot op de grond ( als moter goed warm is ) dit doet goed aan diesels ..
            man man wat kan jij zeveren seg.
            500 km per dag nodig voor een diesel? Mijn vrouw rijd heel veel in d ebebouwde kom. En ik weet uit ervaring dat wanneer ze 700 km heeft gedaan de dpf 82% vol is bij onze opel. Dan rij ik eens over de autostrade en de regeneratie start op. Nooit problemen mee. Dus niet zeggen dat je 500 km per dag moet rijden. Want zelfs iemand die zoveel rijd en hem stil legt tijdens de verbranding gaat problemen krijgen.

            Bij jou is de dpf verwijderd maar de roetfilter blijft zitten? Dit zijn dezelfde onderdelen hoor. Ik stel me toch vragen achter je technische bagage.

            Comment


            • effe editen alvorens er weer felle reacties komen.
              Dit is geen persoonlijke aanval ofzo. Maar er zitten gewoon een paar tegenstrijdigheden in de uitleg

              Comment




              • 500km/dag, of zo'n 180.000km / jaar, moet kunnen


                Of gaat 't hier over camions ?

                Comment


                • Enige deftige oplossing om verstopte roetfilters te voorkomen :

                  Comment


                  • Iemand hier ervaring met problemen van de roetfilter in combinatie met een multitronic ? Ik rijd met een audi a6 2.0 TDI met multitronic van 2008 met juist 100.000km. Probleem met deze auto is dat deze elke 300 km regenereert, maakt niet uit of de motor warm of koud is, of ik op de autosnelweg of in de stad rijd. Het lijkt erop alsof de regeneratie een vaste interval heeft en geen rekening houdt met andere parameters.
                    Auto is uitgelezen en geeft geen foutmelding. Drukverschil sensor g450 heb ik al vervangen. Geeft geen verbetering.
                    Op zich vind ik de regeneratie niet erg maar wel als dit met koude motor gebeurd of begint bij stadsverkeer.

                    Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.

                    Comment


                    • als er verder geen prob is why worry

                      Comment


                      • Omdat die problemen d'r wel van kunnen komen.

                        Als hij iedere keer zo snel terug gaat regenereren wilt dat zeggen dat het vorige regenratieproses niet volledig afgerond werd en de filter dus niet volledig schoon gebrand werd.
                        Op termijn zal het dus zeker voor problemen gaan zorgen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • De auto rijdt zeer stotterend tijdens het regenereren, dat is eigenlijk het grote probleem.

                          Het regeneratie proces wordt volgens vag-com goed uitgevoerd. Bij het begin van het proces staat de soat-loading nooit hoger als 5%, na een paar km staat deze meestal al weer op 0%, regeneratie gaat dan door volgens de volledige cyclus.

                          Comment


                          • Heb je zelf een VAGCOM waarmee je de auto uitleest? Misschien best eens binnenbrengen bij Audi dan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk Berichten
                              De auto rijdt zeer stotterend tijdens het regenereren, dat is eigenlijk het grote probleem.

                              Het regeneratie proces wordt volgens vag-com goed uitgevoerd. Bij het begin van het proces staat de soat-loading nooit hoger als 5%, na een paar km staat deze meestal al weer ouip 0%, regeneratie gaat dan door volgens de volledige cyclus.
                              denk eerder dat je moet nadenken over de oorzaak dat hij zo snel terug vol is
                              en anders dpf verwijderen he

                              Comment


                              • Ik heb inderdaad zelf vag-com. Ik heb ook een noodregeneratie uitgevoerd maar dat heeft niks veranderd.
                                Bij Audi krijg ik de reactie dat dit normaal is bij deze auto.

                                Ik denk ook dat een dpf delete de enigste oplossing gaat zijn.
                                Iemand een goed adres en prijs indicatie?
                                Ik ben van noord Limburg

                                Comment


                                • Ik zou hiervoor naar Apec, BR Performance of DVX performance gaan. Mensen die er echt verstand van hebben.

                                  Comment


                                  • Dan ga ik binnenkort een van die bedrijven contacteren.

                                    Bedankt voor de info

                                    Comment


                                    • Ik heb mijn TDI met roetfilter nu 4 jaar. Er staan slechts 38000km op de teller (ja, ik weet het, dit is weinig voor een diesel).
                                      Ik heb nog nooit gemerkt wanneer de dpf aan het regenereren is.
                                      Ik laat ze wel af en toe op de snelweg haar hartje ophalen.

                                      Comment


                                      • Dat is toch een slechte slecht sluitende egr.Die pc mannen van tegenwoordig duwen te graag op de knopjes.Ipv de egr eens fysiek te controleren.
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn TDI met roetfilter nu 4 jaar. Er staan slechts 38000km op de teller (ja, ik weet het, dit is weinig voor een diesel).
                                          Ik heb nog nooit gemerkt wanneer de dpf aan het regenereren is.
                                          Ik laat ze wel af en toe op de snelweg haar hartje ophalen.
                                          Heb dat op mijn A6 ook nog nooit opgemerkt, behalve één keer, toen ik uitstapte en de koeling volle bak hoorde draaien (op een koude novemberdag)... toen wist ik dat er een regeneratie procedure aan de gang was.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X