Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    onze bedrijfscaddy, een 1.6 tdi die ongeveer 10000 km per jaar rijdt op een oppervlakte van 3 km² met een max van 30 per uur meurt zo contenu heel de dag door als motor draait
    Blijft dat goedkomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      onze bedrijfscaddy, een 1.6 tdi die ongeveer 10000 km per jaar rijdt op een oppervlakte van 3 km² met een max van 30 per uur meurt zo contenu heel de dag door als motor draait
      Beter vervangen door ene op CNG.

Comment

• Waarom CNG?
        Elektrisch lijkt me hier toch de beste oplossing.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Waarom CNG?
          Elektrisch lijkt me hier toch de beste oplossing.
          Misschien wel. Weet niet of het om een Caddy Maxi gaat, al dan niet in van-uitvoering. Het enige elektrische altnatief waar ik zo meteen op kom is dan een Renault Kangoo Z.E.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
            Blijft dat goedkomen?
            geen idee eigenlijk

moest een elec wagen in lease goedkoper zijn zou het waarschijnlijk zoiets worden maar dat is niet

er ligt ook niemand van wakker dat die auto's worden versmoord, alleen dat stinken he

Comment

• Die roetfilters zijn een technische noodoplossing om diesels toch nog aanvaardbaar proper te krijgen gedurende de tijd dat ze niet regenereren. Moest je de samenstelling van de uitlaatgassen meten tijdens de regeneratie van de roetfilter dan zou er van dat propere imago niet veel overblijven vrees ik

Comment

• roet wordt verbrand tot C0², dus welke samenstelling zou het dan moeten hebben?
                www.peugeotforum.be

Comment

• Heb me laten wijsmaken dat het totale proces (eerst opslagen in dan in zijn totaal verbranden) het een kleine 10 a20% milieuvriendelijker maakt. De plaats waar je rijdt en waar je aan het regenereren bent, die krijgt de volle lading...

Comment

• Tijdens een regeneratie merk je nogthans niks van meer rook of andere zaken die op grote milieuverontreiniging zouden wijzen. Buiten bet hogere verbruik wat uiteindelijk redelijk beperkt is.

Comment

• Als ik tijdens het regenereren moet stoppen aan een rood licht, komt er toch een akelig verbrand roetgeurtje binnendrijven in de wagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                        Heb me laten wijsmaken dat het totale proces (eerst opslagen in dan in zijn totaal verbranden) het een kleine 10 a20% milieuvriendelijker maakt. De plaats waar je rijdt en waar je aan het regenereren bent, die krijgt de volle lading...
                        Ik denk eigenlijk dat het erger is dat ik mijn houtkachel aansteek dan dat mijn wagen op mijn oprit staat te regenereren. Ik kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen, maar qua geur en rook dat daar uitkomt op een dagje stoken ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Ik denk eigenlijk dat het erger is dat ik mijn houtkachel aansteek dan dat mijn wagen op mijn oprit staat te regenereren. Ik kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen, maar qua geur en rook dat daar uitkomt op een dagje stoken ...
                          Geloof me ... Ooit vinden ze ook voor houtkachels een taks... :-(

Comment

• Ik heb ook prijs met onze Zafira 1.7CDTi - 130,000 km. De luchtslangen van de turbo ook kapot, want de filter was potdicht.
                            Tot een jaar geleden merkte ik op dat de auto regelmatig regenereert (hoog verbruik), maar de laatste tijd merkte ik dit niet meer. We zijn net een maand terug van vakantie, stevig 2400km gereden, dus ik neem aan dat voor we vertrokken de filter al redelijk verstopt is.
                            Toen we de wagen kochten heeft nooit iemand een opmerking gemaakt over de roetfilter en korte afstanden. Nu we naar een nieuwe uitkijken zegt elke verkoper dat we best een benzine nemen.

Roetfilter alleen kost 1,800 Euro, dus ik heb de filter laten schoonmaken zonder enige garantie. Alles werkt nu, maar de wagen maakt nu een licht zoemend geluid (slangen turbo?). Hoe lang zou ik hier nog mee kunnen rijden?
                            Last edited by ; 11/09/2014, 09:56.

Comment

• Ik heb een Peugeot 508 sw 180pk met 3000 km op de teller, telkens de regeneratie van de roetfilter gebeurt, komt er rook vanonder de motorkap, en dus ook binnen in het interieur wat niet bevorderlijk is voor de gezondheid.Ik rij regelmatig op autostrade en gewestwegen. Weet iemand daarover iets meer als nuttige informatie. Is dit normaal?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernertje Bekijk Berichten
                                Ik heb een Peugeot 508 sw 180pk met 3000 km op de teller, telkens de regeneratie van de roetfilter gebeurt, komt er rook vanonder de motorkap, en dus ook binnen in het interieur wat niet bevorderlijk is voor de gezondheid.Ik rij regelmatig op autostrade en gewestwegen. Weet iemand daarover iets meer als nuttige informatie. Is dit normaal?????
                                Euh, ik zou toch dringend eens naar de garage gaan...

Comment

• Wreed bizar fenomeem, idd gewoon langs garage staan want is niet normaal.

Even ter zijde: Ik heb mijn roetstoof nu een 3 tal maanden en 7000 km gereden maar ik heb nog altijd totaal niet door wanneer hij genereerd..
                                  Wel eens hoger verbruik geconstateerd maar ik weet het toch niet, je let daar ook niet altijd op natuurlijk. Ik rij nooit met mijn boordcomputer met huidige verbruik, vind dat zeer afleidend. Ik merk er dus geen bal van

Comment

• Idem hier, bij m'n 118d hoorde ik het, bij de V70 totaal niet.

Comment

• Behalve het hogere verbruik (als ik er al echt op let) merk ik er ook nooit iets van.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ze zouden het beter mogelijk maken dat je ziet wanneer de filter aan het regenereren is. Dan weet je of je al dan niet wat verder moet rijden ipv het te onderbreken.

Volgens m'n garage kan het geen kwaad als je dit proces onderbreekt. De auto koelt zelf verder af en de regeneratie gaat verder de eerstvolgende keer als je op temperatuur bent.

Comment

• Inderdaad, ik heb dat zelf herhaaldelijk vastgesteld daar ik steeds mijn wagen in mijn ondergrondse garage binnen rijd : de geproduceerde warmte tijdens het regenereren activeert mijn parkingsensoren achteraan. Vroeger deed ik dan nog een paar kilometers om de cyclus te laten beëindigen, maar je kunt evenzeer het process onderbreken, bij de volgende ritten wordt dan de cyclus voort gebracht, tot op het einde. Mensen die hun wagen buiten laten merken er meestal niets van

Comment

Working...
                                          X