Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De auto volgt gewoon zijn programma/aantal km sinds laatste regeneratie.
    De V50 kan niet weten dat gij 200km autostrade gaat doen hé !

    Comment


    • Maar in principe zou de roetfilter proper moeten zijn na die autostraderit, dus waarom nog genereren?
      Lijkt me verloren moeite.

      Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Maar in principe zou de roetfilter proper moeten zijn na die autostraderit, dus waarom nog genereren?
        Lijkt me verloren moeite.

        Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
        Het lijkt me toch niet zo moeilijk om dat ding te koppelen aan je GPS met je thuis adres?

        Het is alsof je honderden km's snelweg doet zonder regenereren en dan zegt hij in de volgende 3 korte ritten van allez ik geraak niet warm.

        Comment


        • op de autosnelweg geraakt die niet proper tenzij ge met hogere toerentallen rijdt. anders geraakt die even vervuild als bij de rest van dz wegen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het lijkt me toch niet zo moeilijk om dat ding te koppelen aan je GPS met je thuis adres?
            Dan zit je weer met privacy shit problemen...

            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            op de autosnelweg geraakt die niet proper tenzij ge met hogere toerentallen rijdt. anders geraakt die even vervuild als bij de rest van dz wegen.
            True, zo'n ding moet heet gestookt worden om proper te krijgen. De autostrade is daar ideaal voor om een regen uit te voeren, aangezien ge de motor continue belast, maar wil inderdaad niet zeggen dat gewoon wat autostrade rijden die proper maakt.

            Feitelijk gewoon constant 200 km/u rijden op de autostrade, al zal een DPF vervangen op termijn wel goedkoper uitkomen tov al die boetes dan...

            Comment


            • Ah ok, ik meen hier ooit gelezen te hebben dat, als je x aantal km boven 70km/u rijdt, de roetfilter heet genoeg gestookt wordt om te reinigen.
              Fout dus.

              En 2500 toeren is dus ook niet genoeg?
              meer richting de 3000 dan, als je regeneratie wilt forceren?

              Zondag naar de Ring, zal daarna wel proper zijn.

              Comment


              • ge kunt ook gewoon in derde blijven rijden op 4000 rpm. Dat gaat hetzelfde effect geven maar zonder de boetes dan.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ge kunt ook gewoon in derde blijven rijden op 4000 rpm. Dat gaat hetzelfde effect geven maar zonder de boetes dan.
                  Feit, de vraag is echter hoe lang het duurt eer je zot wordt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  Ah ok, ik meen hier ooit gelezen te hebben dat, als je x aantal km boven 70km/u rijdt, de roetfilter heet genoeg gestookt wordt om te reinigen.
                  Fout dus.

                  En 2500 toeren is dus ook niet genoeg?
                  meer richting de 3000 dan, als je regeneratie wilt forceren?

                  Zondag naar de Ring, zal daarna wel proper zijn.
                  Rondje Ring zal daarvoor ideaal zijn

                  Comment


                  • Aan de ene kant interessante discussie aan de andere kant much about nothing?

                    Ik ken veel mensen met recente diesels die constant korte afstanden. Eentje met een 520d en die had na 80.000km nog steeds geen issues.

                    Als je dat hier zo leest, moet je massa's moeite doen om dat ding in orde te houden. Nochtans ken ik zelf persoonlijk geen mensen die al eentje vroegtijdig moesten laten vervangen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Hier ook een klein vraagje.

                      Dinsdag van Francorchamps naar huis gereden, wat toch 200km autostrade is.
                      De laatste 10km is een gewone secundaire baan, en tóen begin de V50 te regenereren.

                      Lijkt me totaal niet te kloppen als je juist zoveel autostrade gedaan hebt.
                      Dat was aan 125 in 5de aan 2500 toeren.

                      Of zie ik iets verkeerd?

                      Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
                      Had 2 weken net hetzelfde na een rit van 250 km autostrade, sta aan de afrit op 2 km van bij mij thuis en de regeneratie begint. Eigenlijk zou men dit manueel moeten kunnen inschakelen.
                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                      '08 S60 2.4D
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                      Comment


                      • ik heb ondertussen 220K en nog steeds met de eerste filter. Zie er ook niet naar en nog nooit geen problemen mee gehad. Er zit af en toe eens een lange rit tussen.
                        De systemen zijn ondertussen al voldoende geëvolueerd om bedrijfszeker te zijn. Wie er nu nog problemen mee heeft, doet enkel en alleen heel korte afstanden. En dan heb je op zich geen conventionele auto nodig. Ofwel een electrische, ofwel de fiets.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • De Insignia regenereerde toch op de autostrade in 6de aan 120.
                          Weet niet meer hoeveel toeren die dan maakte.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • normaal toch aan zo'n laag toerental
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Regeneratie wordt opgestart als het motormanagement het nodig vindt.
                              Of je nu autostrade rijdt of veldweg, doet er niet toe.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Aan de ene kant interessante discussie aan de andere kant much about nothing?

                                Ik ken veel mensen met recente diesels die constant korte afstanden. Eentje met een 520d en die had na 80.000km nog steeds geen issues.

                                Als je dat hier zo leest, moet je massa's moeite doen om dat ding in orde te houden. Nochtans ken ik zelf persoonlijk geen mensen die al eentje vroegtijdig moesten laten vervangen.
                                Bwa pas op, mijn E81 zat toch al redelijk vol op een 60.000 km hoor. Vorige eigenares had er maar 10k per jaar mee gedaan. Ik deed eerst 2 x 45 km dagelijks, nooit problemen gehad dan, maar is dan verandert naar 2 x 8 km dagelijks. Na een maand of 2 was die bijna constant aan het regenereren. Dan door DVX laten leegmaken, en zat volgens hen toch al vrij vol...

                                Comment


                                • dus enkel korte afstand

                                  kan geen enkele roetfilter mee om
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    normaal toch aan zo'n laag toerental
                                    Dacht hier toch net het omgekeerde gelezen te hebben.
                                    Dat je veel toeren moet maken enzo.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      dus enkel korte afstand

                                      kan geen enkele roetfilter mee om
                                      Goh, 40k km vermoed ik inderdaad korte afstanden. Dan heb ik er een dikke 10k km minstens 2 x 45km mee gereden (nooit gemerkt dat die dan regenereerde). En dan ja, vanaf het die 2 x 8 km was begonnen de problemen na een tijdje. Ook één van de redenen waarom ik dan een DPF delete heb laten doen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Dacht hier toch net het omgekeerde gelezen te hebben.
                                        Dat je veel toeren moet maken enzo.
                                        aan 6de 120 km/h op de autosnelweg: dan is het normaal dat die regenereert. Als ge nu in 3de of 4de zou zeggen...
                                        Ik doe dat ook niet veel, maar toch wel 1 keer per maand. 10 tal minuten hogere toerentallen rijden. En dat lijkt toch zijn vruchten af te werpen. Bij vulling van de regeneratievloeistof op 177K had ik 5% vulling van de roetfilter.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Eens opgelet naar aanleiding van dit topic. Merkte dus nooit wanneer men car regenereerde. Heb nu de laatste twee weken met actueel verbruik voor men neus gereden en hij heeft twee keer geregenereerd. Om de 700 a 800 km gebeurt het bij mij, duurt zo een tien minuten. Wel kut dat ik daarstrax na 25km van autostrade aan de afrit kom, stop en goed optrek voor de baan op te rijden en dan begint hij te regenereren. Heb maar wat toertjes gereden dan (met af en toe stoppen aan lichten) en na een km of 7 en minuut of tien was het terug gedaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X