Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
op de autosnelweg geraakt die niet proper tenzij ge met hogere toerentallen rijdt. anders geraakt die even vervuild als bij de rest van dz wegen.
True, zo'n ding moet heet gestookt worden om proper te krijgen. De autostrade is daar ideaal voor om een regen uit te voeren, aangezien ge de motor continue belast, maar wil inderdaad niet zeggen dat gewoon wat autostrade rijden die proper maakt.
Feitelijk gewoon constant 200 km/u rijden op de autostrade, al zal een DPF vervangen op termijn wel goedkoper uitkomen tov al die boetes dan...
Ah ok, ik meen hier ooit gelezen te hebben dat, als je x aantal km boven 70km/u rijdt, de roetfilter heet genoeg gestookt wordt om te reinigen.
Fout dus.
En 2500 toeren is dus ook niet genoeg?
meer richting de 3000 dan, als je regeneratie wilt forceren?
Ah ok, ik meen hier ooit gelezen te hebben dat, als je x aantal km boven 70km/u rijdt, de roetfilter heet genoeg gestookt wordt om te reinigen.
Fout dus.
En 2500 toeren is dus ook niet genoeg?
meer richting de 3000 dan, als je regeneratie wilt forceren?
Aan de ene kant interessante discussie aan de andere kant much about nothing?
Ik ken veel mensen met recente diesels die constant korte afstanden. Eentje met een 520d en die had na 80.000km nog steeds geen issues.
Als je dat hier zo leest, moet je massa's moeite doen om dat ding in orde te houden. Nochtans ken ik zelf persoonlijk geen mensen die al eentje vroegtijdig moesten laten vervangen.
Dinsdag van Francorchamps naar huis gereden, wat toch 200km autostrade is.
De laatste 10km is een gewone secundaire baan, en tóen begin de V50 te regenereren.
Lijkt me totaal niet te kloppen als je juist zoveel autostrade gedaan hebt.
Dat was aan 125 in 5de aan 2500 toeren.
Of zie ik iets verkeerd?
Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Had 2 weken net hetzelfde na een rit van 250 km autostrade, sta aan de afrit op 2 km van bij mij thuis en de regeneratie begint. Eigenlijk zou men dit manueel moeten kunnen inschakelen.
ik heb ondertussen 220K en nog steeds met de eerste filter. Zie er ook niet naar en nog nooit geen problemen mee gehad. Er zit af en toe eens een lange rit tussen.
De systemen zijn ondertussen al voldoende geëvolueerd om bedrijfszeker te zijn. Wie er nu nog problemen mee heeft, doet enkel en alleen heel korte afstanden. En dan heb je op zich geen conventionele auto nodig. Ofwel een electrische, ofwel de fiets.
Aan de ene kant interessante discussie aan de andere kant much about nothing?
Ik ken veel mensen met recente diesels die constant korte afstanden. Eentje met een 520d en die had na 80.000km nog steeds geen issues.
Als je dat hier zo leest, moet je massa's moeite doen om dat ding in orde te houden. Nochtans ken ik zelf persoonlijk geen mensen die al eentje vroegtijdig moesten laten vervangen.
Bwa pas op, mijn E81 zat toch al redelijk vol op een 60.000 km hoor. Vorige eigenares had er maar 10k per jaar mee gedaan. Ik deed eerst 2 x 45 km dagelijks, nooit problemen gehad dan, maar is dan verandert naar 2 x 8 km dagelijks. Na een maand of 2 was die bijna constant aan het regenereren. Dan door DVX laten leegmaken, en zat volgens hen toch al vrij vol...
Goh, 40k km vermoed ik inderdaad korte afstanden. Dan heb ik er een dikke 10k km minstens 2 x 45km mee gereden (nooit gemerkt dat die dan regenereerde). En dan ja, vanaf het die 2 x 8 km was begonnen de problemen na een tijdje. Ook één van de redenen waarom ik dan een DPF delete heb laten doen.
Dacht hier toch net het omgekeerde gelezen te hebben.
Dat je veel toeren moet maken enzo.
aan 6de 120 km/h op de autosnelweg: dan is het normaal dat die regenereert. Als ge nu in 3de of 4de zou zeggen...
Ik doe dat ook niet veel, maar toch wel 1 keer per maand. 10 tal minuten hogere toerentallen rijden. En dat lijkt toch zijn vruchten af te werpen. Bij vulling van de regeneratievloeistof op 177K had ik 5% vulling van de roetfilter.
Eens opgelet naar aanleiding van dit topic. Merkte dus nooit wanneer men car regenereerde. Heb nu de laatste twee weken met actueel verbruik voor men neus gereden en hij heeft twee keer geregenereerd. Om de 700 a 800 km gebeurt het bij mij, duurt zo een tien minuten. Wel kut dat ik daarstrax na 25km van autostrade aan de afrit kom, stop en goed optrek voor de baan op te rijden en dan begint hij te regenereren. Heb maar wat toertjes gereden dan (met af en toe stoppen aan lichten) en na een km of 7 en minuut of tien was het terug gedaan.
Comment